Audi A6 e-tron přichází jako elektrický koncept, nabídne skvělý výkon i dojezd
- Německá automobilka představila nový koncept elektromobilu na platformě PPE
- Audi A6 e-tron nabídne pořádnou porci výkonu a skvělý dojezd
- Na trh se moc brzy nedostane, počítejme s rokem 2023

Automobilka Audi se postupně rozjíždí s vývojem nových elektrických modelů. Po relativně nízké poptávce prvotního modelu e-tron snad svítá na lepší časy, protože od té doby jejich vozy výrazně dospěly a zdá se, že půjde v budoucnu o dosti žádané artikly. Není tedy divu, že se nyní můžeme mrknout na další elektromobil v řadě, který za pár let nabídnou.
Poslední rok byl pro automobilku Audi poměrně dosti výživným, protože stihli představit hned několik modelů. Mezi ty zcela nejzajímavější patří například e-tron GT, který stojí na platformě J1 nebo Q4 e-tron ve dvou verzích. Pojďme se tedy podívat na to, co si pro nás Němci připravili na mezinárodní výstavě automobilového průmyslu v Šanghaji.

Audi A6 e-tron přichází, ale trochu pozdě
Nejprve je nutné začít u samotné platformy, na které je Audi A6 e-tron postaveno. Jde totiž o prémiovou řadu PPE (Premium Platform Electric), kterou vyvíjí automobilka společně s nikým jiným než Porsche. Zatím však není zcela hotová a předpokládá se, že v provozu bude již přístí rok. Dočkáme se tak třeba luxusního modelu Q6 e-tron.
Audi představilo v Šanghaji koncept produkčního vozu, který dorazí v roce 2023. Co se pak týče designu, tak ten se zdá, že je v drtivé většině zcela hotový. Zákazníci se dočkají moderních rysů, pekelně ostrých hran a agresivních světlometů. A byť se model označuje jako A6, tak nám spíš připadá, že celý vůz vychází ze sportbacku A7.
- Audi A6 e-tron působí seriózně
- Audi A6 e-tron má unikátní zadní světla
Zajímavostí je pak fakt, že Audi opět u tohoto modelu využije v rámci příplatkové výbavy digitální zrcátka. Například námi testovaný e-tron GT je zatím v konfigurátoru nemá a nevypadá to, že jej v brzké době dostane. Zrcátka pak pomáhají v aerodynamice, protože A6 e-tron nabídne součinitel odporu pouhých 0,22. Není to sice Mercedes EQS, ale jsou zatraceně blízko!
A jaké parametry nabídne A6 e-tron?
Tady to začíná být o dost více zajímavé. Produkční verze prý dostane pohon všech kol v kombinaci s dvojicí elektromotorů, z čehož jeden je asynchronní a druhý synchronní. Rozdíly mezi nimi si můžete přečíst v našem detailním článku. Díky tomu Audi zvládne vyprodukovat výkon 350 kW s točivým momentem 800 Nm. Samozřejmě takový výkon není pro každého, a tak Němci nabídnou i mírnější variantu pouze se zadním pohonem kol a vyšším dojezdem.

Nejvyšší naměřený dojezd bude činit až 700 kilometrů (WLTP) na jediné nabití, za což Audi vděčí své aerodynamice a velké 100kWh baterii. Samozřejmostí je pak 800V architektura, takže o dostatečnou rychlost nabíjení je zcela určitě postaráno. Zvládá i ultrarychlé nabíjení s výkonem až 270 kW, kdy s takovou rychlostí dobijete za 10 minut až 300 kilometrů.
Audi A6 e-tron: specifikace
Konstrukce | sedan – sportback, rozměry: 4,96 m x 1,96 m x 1,44 m, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon zadních/všech kol |
Výkon | až 350 kW s točivým momentem 800 Nm |
Baterie | Li-Ion, 100 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 270 kW, palubní nabíječka: max. 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | až 700 kilometrů (WLTP) |
Výbava a technologie | Platforma PPE, LED Matrix světlomety, elektrická sedadla, ambientní osvětlení, jízdní asistenti, noční vidění, 21palcová kola, ohřívání baterie, tepelné čerpadlo a další |
Cena a dostupnost | cenu zatím neznáme, dostupné v ČR od 2023 |
Jak se Vám líbí nová Audi A6 e-tron? Podělte se o názor v diskuzi!
Autor článku

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.
Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.