Vrchol německé techniky? Audi A6 e-tron má dojezd 750 km, cena od 2 milionů

  • Nové Audi A6 e-tron má být králem byznysové třídy
  • Rodinné kombi a manažerský sedan jdou proti BMW a Mercedesu
  • Elektromobil nadchne dojezdem 750 km, cena začne na zhruba 2 milionech
Rodina Audi A6 e-tron

Rodina Audi A6 e-tron

Tři roky po odhalení konceptu elektrické A6 na šanghajském autosalonu představuje německá automobilka produkční verzi oblíbeného manažerského i rodinného modelu. Následuje tak kroky konkurence. BMW již elektrickou řadu i5 nabízí, Mercedes má své EQE. Audi se tak konečně přidává do svaté německé trojice. Své dosavadní modely předčí novinka v podobě Audi A6 e-tron především aerodynamikou a dojezdem.

Audi A6 e-tron má výkonu i dojezdu na rozdávání

A skvělým dojezdem se model Audi A6 e-tron chlubí od samých počátků představení. Využívá již zaběhnuté platformy PPE. Jde o první model s nižší stavbou karoserie, všechny dosavadní se hlásí více do kategorie SUV. Baterie nabízí kapacitu rovných 100 kWh s využitelnou složkou 94,9 kWh. Na odpovídajících nabíječkách může do vozu téci až 270 kW výkonu, což má zajistit doplnění efektivní části baterie během 21 minut (10-80 % SoC). V průměru půjde o rychlost 310 kilometrů během deseti minut nabíjení.

Audi toho dosáhlo vylepšením termálního managementu baterie, který nyní lépe předvídá. Předskokana a testera této nové technologie dělá Audi koncernové Porsche Macan. Ve voze tak nebude chybět možnost platby Plug&Charge a bank charging, při které dojde k rozdělení 800V architektury na 2x400V a souběžné dobíjení obou polovin baterie výkonem 135 kW. Pro pomalé nabíjení je standardně přítomná 11kW palubní nabíječka s volitelným navýšením na 22 kW.

Audi A6 e-tron Avant

Audi S6 e-tron v kombi provedení


Čtěte také: Až na spotřebu pecka. První elektromobil od Audi nebyl vůbec špatný


Dojezd až 750 km

Audi A6 e-tron se začne prodávat s pohonem zadní nápravy a pohonným systémem o výkonu 270 kW. Později se do nabídky přidá i sportovní model S6, který přidá na přední nápravu druhý motor a systémově zvýší výkon na 370 kW. Postupem času se nabídka motorizací ještě rozšíří. Na různých trzích se ale mohou objevit rozdílné agregáty. Kromě velké baterie se plánuje i menší verze s kapacitou 83 kWh, podobně jako k tomu došlo u vyššího modelu Q6 e-tron. 100kWh baterie má vozu zajistit dojezd až 750 km (podle metodiky WLTP). To platí pro verzi sedan. Rodinná verze Avant přijde kvůli velikosti zhruba o 30 km dojezdu. U čtyřkolky si hmotnost vyžádá větší oběti. Podle karoserie by měl vůz urazit 670, respektive 640 km ve verzi Avant. Oproti SUV Q6 jsou hodnoty zhruba o sto kilometrů příznivější.

Skvělá aerodynamika

Audi si u nové A6 e-tron dalo mnohem více záležet na aerodynamice. Sedan se může pochlubit skvělým koeficientem odporu 0,21. I kombi verze se s 0,24 umístila na velmi pěkné úrovni. Výrobce rozhodně nemíří nízko a sedan se staronovou přezdívkou Sportback rovnou nazývá nejlepším Audi za celou historii koncernu Volkswagen. A že průchod vzduchu hraje hlavní roli, lze pozorovat už na první pohled. Velké sání vzduchu ve spodní část masky má zajistit dostatečný příjem chlazení pro baterie. Speciální kanály pro vedení vzduchu se nachází i před obloukem předních kol.

Audi A6 e-tron 2024

Vůz by se mohl stát miláčkem Evropanů

Elegance šla Audi vždy dobře

Výrobce se opět více zaměřil na čistotu a jednoduchost celého designu. Model je velmi elegantní a neruší jej žádné zbytečné výstřední prvky. Jak je dnes zvykem, LED linky v předních světlometech jsou jednoduché, rovné a nízké. Jsou navíc oddělené od hlavního projektoru ve vlastním segmentu. Na víku kufru nesmí chybět osvětlené logo automobilky doplněné o širokou linku koncových světel.

Uvnitř vozu se Audi zaměřuje na informace a jejich zprostředkování. Řidiči proto slouží 11,9” displej digitálních budíků a sekunduje mu i Head-up displej druhé generace. Centrální data přenáší 14,5” dotykový displej. Svého malého koutku se dočkal i spolujezdec, který může velké množství funkcí ovládat přes třetí displej o úhlopříčce 11,9 palců. I když to grafické prostředí zdatně maskuje, o chod celého digitálního systému se stará operační systém Android Automotive. Výhodou je široká základna aplikací, rychlejší přístup k aktualizacím i rozšířené možnosti spojení s mobilním telefonem. Integrované jsou služby typu Spotify, YouTube i služby umělé inteligence ChatGPT.

Cena a dostupnost

Změnou pro elektrické Audi A6 e-tron bude jeho budoucí místo zrodu. Zatímco spalovací verze se dosud vyrábí Neckarsulmu, elektrický model bude sdílet linku s Q6 e-tron v domácím Ingolstadtu. Objednávky začnou v září 2024, a to pro variantu Sportback i Avant.

S cenovkou startující na 75 600 eurech nejde u řady A6 o nic překvapivého. Cena atakuje v přepočtu hranici dvou milionů korun a v případě sportovní verze A6 e-tron Sportback si připravte nejméně o půl milionu více. Mezi své tradiční úhlavní konkurenty tak nový elektrický sedan i kombi od Audi zapadne zcela bez potíží.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vrchol německé techniky? Audi A6 e-tron má dojezd 750 km, cena od 2 milionů

  • Nové Audi A6 e-tron má být králem byznysové třídy
  • Rodinné kombi a manažerský sedan jdou proti BMW a Mercedesu
  • Elektromobil nadchne dojezdem 750 km, cena začne na zhruba 2 milionech
Rodina Audi A6 e-tron

Rodina Audi A6 e-tron

Tři roky po odhalení konceptu elektrické A6 na šanghajském autosalonu představuje německá automobilka produkční verzi oblíbeného manažerského i rodinného modelu. Následuje tak kroky konkurence. BMW již elektrickou řadu i5 nabízí, Mercedes má své EQE. Audi se tak konečně přidává do svaté německé trojice. Své dosavadní modely předčí novinka v podobě Audi A6 e-tron především aerodynamikou a dojezdem.

Audi A6 e-tron má výkonu i dojezdu na rozdávání

A skvělým dojezdem se model Audi A6 e-tron chlubí od samých počátků představení. Využívá již zaběhnuté platformy PPE. Jde o první model s nižší stavbou karoserie, všechny dosavadní se hlásí více do kategorie SUV. Baterie nabízí kapacitu rovných 100 kWh s využitelnou složkou 94,9 kWh. Na odpovídajících nabíječkách může do vozu téci až 270 kW výkonu, což má zajistit doplnění efektivní části baterie během 21 minut (10-80 % SoC). V průměru půjde o rychlost 310 kilometrů během deseti minut nabíjení.

Audi toho dosáhlo vylepšením termálního managementu baterie, který nyní lépe předvídá. Předskokana a testera této nové technologie dělá Audi koncernové Porsche Macan. Ve voze tak nebude chybět možnost platby Plug&Charge a bank charging, při které dojde k rozdělení 800V architektury na 2x400V a souběžné dobíjení obou polovin baterie výkonem 135 kW. Pro pomalé nabíjení je standardně přítomná 11kW palubní nabíječka s volitelným navýšením na 22 kW.

Audi A6 e-tron Avant

Audi S6 e-tron v kombi provedení


Čtěte také: Až na spotřebu pecka. První elektromobil od Audi nebyl vůbec špatný


Dojezd až 750 km

Audi A6 e-tron se začne prodávat s pohonem zadní nápravy a pohonným systémem o výkonu 270 kW. Později se do nabídky přidá i sportovní model S6, který přidá na přední nápravu druhý motor a systémově zvýší výkon na 370 kW. Postupem času se nabídka motorizací ještě rozšíří. Na různých trzích se ale mohou objevit rozdílné agregáty. Kromě velké baterie se plánuje i menší verze s kapacitou 83 kWh, podobně jako k tomu došlo u vyššího modelu Q6 e-tron. 100kWh baterie má vozu zajistit dojezd až 750 km (podle metodiky WLTP). To platí pro verzi sedan. Rodinná verze Avant přijde kvůli velikosti zhruba o 30 km dojezdu. U čtyřkolky si hmotnost vyžádá větší oběti. Podle karoserie by měl vůz urazit 670, respektive 640 km ve verzi Avant. Oproti SUV Q6 jsou hodnoty zhruba o sto kilometrů příznivější.

Skvělá aerodynamika

Audi si u nové A6 e-tron dalo mnohem více záležet na aerodynamice. Sedan se může pochlubit skvělým koeficientem odporu 0,21. I kombi verze se s 0,24 umístila na velmi pěkné úrovni. Výrobce rozhodně nemíří nízko a sedan se staronovou přezdívkou Sportback rovnou nazývá nejlepším Audi za celou historii koncernu Volkswagen. A že průchod vzduchu hraje hlavní roli, lze pozorovat už na první pohled. Velké sání vzduchu ve spodní část masky má zajistit dostatečný příjem chlazení pro baterie. Speciální kanály pro vedení vzduchu se nachází i před obloukem předních kol.

Audi A6 e-tron 2024

Vůz by se mohl stát miláčkem Evropanů

Elegance šla Audi vždy dobře

Výrobce se opět více zaměřil na čistotu a jednoduchost celého designu. Model je velmi elegantní a neruší jej žádné zbytečné výstřední prvky. Jak je dnes zvykem, LED linky v předních světlometech jsou jednoduché, rovné a nízké. Jsou navíc oddělené od hlavního projektoru ve vlastním segmentu. Na víku kufru nesmí chybět osvětlené logo automobilky doplněné o širokou linku koncových světel.

Uvnitř vozu se Audi zaměřuje na informace a jejich zprostředkování. Řidiči proto slouží 11,9” displej digitálních budíků a sekunduje mu i Head-up displej druhé generace. Centrální data přenáší 14,5” dotykový displej. Svého malého koutku se dočkal i spolujezdec, který může velké množství funkcí ovládat přes třetí displej o úhlopříčce 11,9 palců. I když to grafické prostředí zdatně maskuje, o chod celého digitálního systému se stará operační systém Android Automotive. Výhodou je široká základna aplikací, rychlejší přístup k aktualizacím i rozšířené možnosti spojení s mobilním telefonem. Integrované jsou služby typu Spotify, YouTube i služby umělé inteligence ChatGPT.

Cena a dostupnost

Změnou pro elektrické Audi A6 e-tron bude jeho budoucí místo zrodu. Zatímco spalovací verze se dosud vyrábí Neckarsulmu, elektrický model bude sdílet linku s Q6 e-tron v domácím Ingolstadtu. Objednávky začnou v září 2024, a to pro variantu Sportback i Avant.

S cenovkou startující na 75 600 eurech nejde u řady A6 o nic překvapivého. Cena atakuje v přepočtu hranici dvou milionů korun a v případě sportovní verze A6 e-tron Sportback si připravte nejméně o půl milionu více. Mezi své tradiční úhlavní konkurenty tak nový elektrický sedan i kombi od Audi zapadne zcela bez potíží.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."