Německá automobilka Porsche oficiálně představila dlouho očekávaný elektrický Macan. Známé SUV se v nové verzi s elektrickým pohonem ukazuje rovnou ve dvou variantách. Jaké jsou jeho specifikace a co všechno jsme se dozvěděli?
Dlouhých deset let po uvedení první generace konečně přichází na řadu druhá. Tentokrát se však Porsche Macan představuje s čistě elektrickým pohonem. Německá automobilka oficiálně nový vůz odhalila ve čtvrtek a fanouškům značky přinesla rovnou dvě varianty nového SUV. Těmi jsou Macan 4 a Macan Turbo. V budoucnu se však dost možná nabídka elektrických Macanů ještě trochu rozšíří.
Nové vozy stojí na platformě PPE s 800V architekturou, kterou Porsche vyvíjí ve spolupráci s Audi. Od minulé generace se ta nová však liší více než jen novými technologiemi. Nový Macan je totiž se svými rozměry 4786 mm x 1938 mm x 1622 mm o poznání větší. Velikost mu ale vůbec neubírá na koeficientu odporu vzduchu, který je pouze 0,25, čímž se Macan stává nejaerodynamičtějším vozem ve své kategorii.
Čtěte také: Porsche neudrželo tajemství, ukázalo skici nového elektrického modelu Macan
Macan 4, který je v tuto chvíli základní verzí, poskytne svým majitelům maximální výkon 300 kW a z nuly na sto dokáže zrychlit už za 5,2 sekundy. Jeho dojezd by se měl pohybovat okolo 613 kilometrů a rafička tachometru se zastaví na maximálních 220 km/h. Za tuto variantu pak zaplatíte výše od 2 225 735 Kč.
Co se týče sportovnější verze, na scénu přijíždí Macan Turbo. S 470kW výkonem a zrychlením z nuly na sto za 3,3 sekundy nechá téměř všechny SUV za sebou. Jeho maximální rychlost je 260 km/h a na jedno nabití s ním pak ujedete asi 591 kilometrů. Cena verze Turbo pak začíná na 3 059 092 korunách.
Nesmíme však zapomenout ani na design a interiér nového vozu. Z venku je Macan opravdu elegantní, a proto se skoro zdá, že se jedná o pravé kupé. Na první pohled poznáme prvky jak staré generace Macan, tak i například vozu Taycan. Interiér je, jak už bývá u Porsche zvykem velmi minimalistický. Najdeme v něm ale i spoustu inovací. Nechybí 12,6palcový displej řidiče i 10,9palcová středová obrazovka. Součástí je pak i Android Auto a head-up displej s rozšířenou realitou.
Německá automobilka Porsche oficiálně představila dlouho očekávaný elektrický Macan. Známé SUV se v nové verzi s elektrickým pohonem ukazuje rovnou ve dvou variantách. Jaké jsou jeho specifikace a co všechno jsme se dozvěděli?
Dlouhých deset let po uvedení první generace konečně přichází na řadu druhá. Tentokrát se však Porsche Macan představuje s čistě elektrickým pohonem. Německá automobilka oficiálně nový vůz odhalila ve čtvrtek a fanouškům značky přinesla rovnou dvě varianty nového SUV. Těmi jsou Macan 4 a Macan Turbo. V budoucnu se však dost možná nabídka elektrických Macanů ještě trochu rozšíří.
Nové vozy stojí na platformě PPE s 800V architekturou, kterou Porsche vyvíjí ve spolupráci s Audi. Od minulé generace se ta nová však liší více než jen novými technologiemi. Nový Macan je totiž se svými rozměry 4786 mm x 1938 mm x 1622 mm o poznání větší. Velikost mu ale vůbec neubírá na koeficientu odporu vzduchu, který je pouze 0,25, čímž se Macan stává nejaerodynamičtějším vozem ve své kategorii.
Čtěte také: Porsche neudrželo tajemství, ukázalo skici nového elektrického modelu Macan
Macan 4, který je v tuto chvíli základní verzí, poskytne svým majitelům maximální výkon 300 kW a z nuly na sto dokáže zrychlit už za 5,2 sekundy. Jeho dojezd by se měl pohybovat okolo 613 kilometrů a rafička tachometru se zastaví na maximálních 220 km/h. Za tuto variantu pak zaplatíte výše od 2 225 735 Kč.
Co se týče sportovnější verze, na scénu přijíždí Macan Turbo. S 470kW výkonem a zrychlením z nuly na sto za 3,3 sekundy nechá téměř všechny SUV za sebou. Jeho maximální rychlost je 260 km/h a na jedno nabití s ním pak ujedete asi 591 kilometrů. Cena verze Turbo pak začíná na 3 059 092 korunách.
Nesmíme však zapomenout ani na design a interiér nového vozu. Z venku je Macan opravdu elegantní, a proto se skoro zdá, že se jedná o pravé kupé. Na první pohled poznáme prvky jak staré generace Macan, tak i například vozu Taycan. Interiér je, jak už bývá u Porsche zvykem velmi minimalistický. Najdeme v něm ale i spoustu inovací. Nechybí 12,6palcový displej řidiče i 10,9palcová středová obrazovka. Součástí je pak i Android Auto a head-up displej s rozšířenou realitou.