Až na spotřebu pecka. První elektromobil od Audi nebyl vůbec špatný

  • Audi e-tron byl průkopníkem luxusní elektromobility
  • Revoluční model se čtyřmi kruhy přenesl německou značku do nové éry
  • E-tron je synonymem luxusu, výkonu a ekologické budoucnosti
Audi e-tron 2019

Audi e-tron 2019 | foto: Audi

Když automobilka Audi v roce 2018 představila svůj první plně elektrický vůz Audi e-tron, byla to pro svět automobilového průmyslu významná událost. Model Audi e-tron přišel jako odpověď na rostoucí poptávku po ekologičtějších vozidlech a stal se jedním z prvních luxusních SUV s plně elektrickým pohonem, které vstoupily na trh.

Audi e-tron zabalil novou technologii do luxusu

Audi e-tron nabízel řadu technických inovací, které z něj dělaly jedno z nejpokročilejších vozidel své doby. Vůz disponoval dvěma elektromotory – jeden na přední a druhý na zadní nápravě, což mu zajišťovalo pohon všech kol. Celkový výkon motorů dosahoval až 300 kW (402 koní), což umožňovalo zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Dojezd vozu byl díky 95kWh baterii kolem 400 km na jedno nabití podle standardu WLTP.

Další zajímavou funkcí bylo rekuperační brzdění, které dokázalo přeměňovat kinetickou energii na elektrickou a vracet ji zpět do baterie, čímž se prodlužoval dojezd. Audi e-tron také nabízel pokročilé asistenty řidiče a infotainment s dotykovými displeji a podporou hlasového ovládání.


Čtěte také: Čína nebere ohledy na to, co si myslí Češi. Elektroauta prodává jako rohlíky


Co bylo předmětem kritiky?

I přes své inovace měl Audi e-tron i své nedostatky. Jedním z nejčastěji kritizovaných aspektů byla hmotnost vozu, která přesahovala 2,5 tuny, což ovlivňovalo jízdní vlastnosti a spotřebu energie. Někteří kritici také poukazovali na to, že dojezd vozu, i když byl slušný, nepatřil k nejlepším na trhu, zejména v porovnání s konkurencí jako Tesla Model X.

Cena Audi e-tron se pohybovala kolem 2 milionů korun v základní výbavě, což ho řadilo mezi dražší elektrické automobily na trhu. Nicméně, za tuto cenu zákazníci získali luxusní interiér, nejnovější technologie a prestiž značky Audi. V kontextu s konkurenčními vozy si e-tron vedl dobře, ale musel čelit silné konkurenci především od Tesly, která již měla na trhu zavedené modely s delším dojezdem a robustním ekosystémem nabíjecí infrastruktury.

Představení Audi e-tron bylo klíčovým krokem v plánu Audi na přechod k elektromobilitě. Značka oznámila ambiciózní plány na rozšíření své elektrické nabídky a zavedení dalších modelů v následujících letech. Audi e-tron tak pro automobilku představovalo začátek nové éry s rozhodnutím stát se lídrem v oblasti vývoje a výroby elektrických vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Až na spotřebu pecka. První elektromobil od Audi nebyl vůbec špatný

  • Audi e-tron byl průkopníkem luxusní elektromobility
  • Revoluční model se čtyřmi kruhy přenesl německou značku do nové éry
  • E-tron je synonymem luxusu, výkonu a ekologické budoucnosti
Audi e-tron 2019

Audi e-tron 2019 | foto: Audi

Když automobilka Audi v roce 2018 představila svůj první plně elektrický vůz Audi e-tron, byla to pro svět automobilového průmyslu významná událost. Model Audi e-tron přišel jako odpověď na rostoucí poptávku po ekologičtějších vozidlech a stal se jedním z prvních luxusních SUV s plně elektrickým pohonem, které vstoupily na trh.

Audi e-tron zabalil novou technologii do luxusu

Audi e-tron nabízel řadu technických inovací, které z něj dělaly jedno z nejpokročilejších vozidel své doby. Vůz disponoval dvěma elektromotory – jeden na přední a druhý na zadní nápravě, což mu zajišťovalo pohon všech kol. Celkový výkon motorů dosahoval až 300 kW (402 koní), což umožňovalo zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Dojezd vozu byl díky 95kWh baterii kolem 400 km na jedno nabití podle standardu WLTP.

Další zajímavou funkcí bylo rekuperační brzdění, které dokázalo přeměňovat kinetickou energii na elektrickou a vracet ji zpět do baterie, čímž se prodlužoval dojezd. Audi e-tron také nabízel pokročilé asistenty řidiče a infotainment s dotykovými displeji a podporou hlasového ovládání.


Čtěte také: Čína nebere ohledy na to, co si myslí Češi. Elektroauta prodává jako rohlíky


Co bylo předmětem kritiky?

I přes své inovace měl Audi e-tron i své nedostatky. Jedním z nejčastěji kritizovaných aspektů byla hmotnost vozu, která přesahovala 2,5 tuny, což ovlivňovalo jízdní vlastnosti a spotřebu energie. Někteří kritici také poukazovali na to, že dojezd vozu, i když byl slušný, nepatřil k nejlepším na trhu, zejména v porovnání s konkurencí jako Tesla Model X.

Cena Audi e-tron se pohybovala kolem 2 milionů korun v základní výbavě, což ho řadilo mezi dražší elektrické automobily na trhu. Nicméně, za tuto cenu zákazníci získali luxusní interiér, nejnovější technologie a prestiž značky Audi. V kontextu s konkurenčními vozy si e-tron vedl dobře, ale musel čelit silné konkurenci především od Tesly, která již měla na trhu zavedené modely s delším dojezdem a robustním ekosystémem nabíjecí infrastruktury.

Představení Audi e-tron bylo klíčovým krokem v plánu Audi na přechod k elektromobilitě. Značka oznámila ambiciózní plány na rozšíření své elektrické nabídky a zavedení dalších modelů v následujících letech. Audi e-tron tak pro automobilku představovalo začátek nové éry s rozhodnutím stát se lídrem v oblasti vývoje a výroby elektrických vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."