Čína nebere ohledy na to, co si myslí Češi. Elektroauta prodává jako rohlíky

  • Elektromobilita je na vzestupu
  • Auta do zásuvky v Číně dosáhla 47% tržního podílu
  • Čínskému trhu dominují BYD a Tesla
Toyota Prius Plug-in hybrid

Toyota Prius Plug-in hybrid

V květnu 2024 zaznamenala Čína historický rekord v registraci aut do zásuvky (elektromobily a plug-in hybridy), když jejich podíl dosáhl 47 % celkového trhu. To představuje významný meziroční nárůst z 35 % v květnu 2023. Celkový počet nových registrací elektromobilů a plug-in hybridů dosáhl 816 875 kusů, což je o 33 % více než ve stejném období minulého roku. Údaje zveřejnila společnost EV-Volumes (skrze CleanTechnica).

Číňané ve velkém kupují auta do zásuvky

Registrace elektromobilů v květnu dosáhly přibližně 515 000 kusů, což představuje 29 % celkového objemu na trhu a 22% meziroční nárůst. Plug-in hybridy zaznamenaly ještě vyšší růst o 55 %, s 302 000 registrovanými vozy a 18% podílem na trhu. Celkem tedy plug-in vozy (BEV a PHEV) dosáhly 47% podílu na trhu, což je jasným signálem, že elektromobilita v Číně nabírá na síle a během několika měsíců by mohla překonat hranici 50 %.

Na čele žebříčku nejprodávanějších modelů „plug-in vozů“ se drží čínská značka BYD. Nejprodávanější modely v květnu byly BYD Song s 55 552 kusy a BYD Qin Plus s 48 668 kusy. Tesla Model Y se umístila na třetím místě s 39 985 prodanými vozy. Dalšími významnými modely jsou BYD Seagull a BYD Destroyer 05. Zajímavé je, že pouze dvě zahraniční značky (Tesla Model Y a Tesla Model 3) se dostaly mezi top 20 nejprodávanějších aut do zásuvky v Číně.

Tesla Model Y při nabíjení

Elektromobil Tesla Model Y při nabíjení | foto: Tesla


Čtěte také: A je to tu. V EU platí vyšší cla pro čínské elektromobily. Zatím se nezdražuje


Čínská elektromobilita prudce roste

V prvních pěti měsících roku 2024 bylo v Číně registrováno více než 3,3 milionu nových plug-in elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 32 %. Čistě elektrické vozy (BEV) tvořily 2,07 milionu těchto registrací, zatímco plug-in hybridy (PHEV) dosáhly 1,30 milionu registrací. Tento silný růst naznačuje, že rok 2024 by mohl být pro elektromobilitu v Číně rekordním, s očekávaným celkovým počtem prodaných vozů do zásuvky přesahujícím 10 milionů.

Podle aktuálních údajů má dominantní postavení značka BYD s podílem 29,7 % na trhu plug-in automobilů, následována Teslou a SAIC-GM-Wuling. Náskok BYDu je ještě výraznější, když zahrneme i satelitní značky, čímž dosahuje celkového podílu 31,9 %. S pokračujícím růstem a silným začátkem roku 2024 se očekává, že čínský trh s elektromobily bude i nadále růst a zvyšovat podíl na celkovém automobilovém trhu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čína nebere ohledy na to, co si myslí Češi. Elektroauta prodává jako rohlíky

  • Elektromobilita je na vzestupu
  • Auta do zásuvky v Číně dosáhla 47% tržního podílu
  • Čínskému trhu dominují BYD a Tesla
Toyota Prius Plug-in hybrid

Toyota Prius Plug-in hybrid

V květnu 2024 zaznamenala Čína historický rekord v registraci aut do zásuvky (elektromobily a plug-in hybridy), když jejich podíl dosáhl 47 % celkového trhu. To představuje významný meziroční nárůst z 35 % v květnu 2023. Celkový počet nových registrací elektromobilů a plug-in hybridů dosáhl 816 875 kusů, což je o 33 % více než ve stejném období minulého roku. Údaje zveřejnila společnost EV-Volumes (skrze CleanTechnica).

Číňané ve velkém kupují auta do zásuvky

Registrace elektromobilů v květnu dosáhly přibližně 515 000 kusů, což představuje 29 % celkového objemu na trhu a 22% meziroční nárůst. Plug-in hybridy zaznamenaly ještě vyšší růst o 55 %, s 302 000 registrovanými vozy a 18% podílem na trhu. Celkem tedy plug-in vozy (BEV a PHEV) dosáhly 47% podílu na trhu, což je jasným signálem, že elektromobilita v Číně nabírá na síle a během několika měsíců by mohla překonat hranici 50 %.

Na čele žebříčku nejprodávanějších modelů „plug-in vozů“ se drží čínská značka BYD. Nejprodávanější modely v květnu byly BYD Song s 55 552 kusy a BYD Qin Plus s 48 668 kusy. Tesla Model Y se umístila na třetím místě s 39 985 prodanými vozy. Dalšími významnými modely jsou BYD Seagull a BYD Destroyer 05. Zajímavé je, že pouze dvě zahraniční značky (Tesla Model Y a Tesla Model 3) se dostaly mezi top 20 nejprodávanějších aut do zásuvky v Číně.

Tesla Model Y při nabíjení

Elektromobil Tesla Model Y při nabíjení | foto: Tesla


Čtěte také: A je to tu. V EU platí vyšší cla pro čínské elektromobily. Zatím se nezdražuje


Čínská elektromobilita prudce roste

V prvních pěti měsících roku 2024 bylo v Číně registrováno více než 3,3 milionu nových plug-in elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 32 %. Čistě elektrické vozy (BEV) tvořily 2,07 milionu těchto registrací, zatímco plug-in hybridy (PHEV) dosáhly 1,30 milionu registrací. Tento silný růst naznačuje, že rok 2024 by mohl být pro elektromobilitu v Číně rekordním, s očekávaným celkovým počtem prodaných vozů do zásuvky přesahujícím 10 milionů.

Podle aktuálních údajů má dominantní postavení značka BYD s podílem 29,7 % na trhu plug-in automobilů, následována Teslou a SAIC-GM-Wuling. Náskok BYDu je ještě výraznější, když zahrneme i satelitní značky, čímž dosahuje celkového podílu 31,9 %. S pokračujícím růstem a silným začátkem roku 2024 se očekává, že čínský trh s elektromobily bude i nadále růst a zvyšovat podíl na celkovém automobilovém trhu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."