Že by elektromobil pro každého? O novou, levnou Kiu EV3 je obří zájem

  • Nový model Kia EV3 trhá na domácím trhu rekordy
  • Více než 10 tisíc objednávek zaznamenal výrobce během 3 týdnů
  • Proč jde o atraktivní elektromobil?
Kia EV3 GT-Line (2024)

Kia EV3 GT-Line (2024) | foto: Kia

Zájem o elektromobily prý výrazně poklesl. Tohle by měl možná někdo zmínit i v Jižní Koreji, kde situace vypadá zcela odlišně. Místní automobilka Kia nedávno představila nový menší elektromobil EV3 a zájem o něj je velmi výrazný. Ředitel pro místní trh automobilky dokonce zájem hodnotí jako přelomový.

Kia v jedné zemi překoná celosvětový zájem o Volvo

Více než 10 tisíc rezervací zaznamenala Kia během 23 dní od spuštění rezervačního systému. Zde má automobilka velkou podporu svých zákazníků, jak tomu ale bude na světovém trhu? Srovnatelně velkého konkurenta, Volvo EX30, se celosvětově jen v květnu prodalo 11 tisíc kusů. Není to sice výsledek jedné země, zájem je ale zatím porovnatelný. Jakmile se ale Kia dostane i na další trhy, ukáže se její skutečná tržní síla.

Jak je totiž patrné, zájem o elektromobily by mohl být silnější, na trhu ale zatím chybí levnější modely. Jak Volvo, tak i Kia názorně ukazují, že stačí vozy zmenšit a snížit pořizovací cenu a zájem může opět skokově narůst. Ani kratší dojezd není překážkou, zvláště když jsou tyto vozy více zaměřené na kratší městské přesuny.

Kia EV3, interiér

Kia EV3, interiér | foto: Kia


Čtěte také: Kia EV4 se blíží. Na internet se dostalo první video s chystanou novinkou


Základ již za 720 tisíc

Základní verze malé Kie se na domácím trhu prodává od 720 tisíc korun. Ve variantě s větší baterií by měla Kia EV3 ujet zhruba 500 kilometrů. To ovšem zatím nejsou hodnoty podle evropských metodik, hodnota se tedy může ještě odlišovat. Ve výbavě nemá chybět tepelné čerpadlo, desetipalcová obrazovka, možnost napájení externích zařízení V2L a mnoho vychytávek, které již známe z větších sourozenců značky.

Model Kia EV3 se bude zatím nabízet s pohonem předních kol a uveze až pět pasažérů. V Evropě i ve Spojených státech by se měl dostat na trh ke konci letošního roku. Jsme zvědaví, jak zájemci z ostatních trhů dokáží ocenit menší a dostupnější model a zda mohou překonat velký zájem z domácí země.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Že by elektromobil pro každého? O novou, levnou Kiu EV3 je obří zájem

  • Nový model Kia EV3 trhá na domácím trhu rekordy
  • Více než 10 tisíc objednávek zaznamenal výrobce během 3 týdnů
  • Proč jde o atraktivní elektromobil?
Kia EV3 GT-Line (2024)

Kia EV3 GT-Line (2024) | foto: Kia

Zájem o elektromobily prý výrazně poklesl. Tohle by měl možná někdo zmínit i v Jižní Koreji, kde situace vypadá zcela odlišně. Místní automobilka Kia nedávno představila nový menší elektromobil EV3 a zájem o něj je velmi výrazný. Ředitel pro místní trh automobilky dokonce zájem hodnotí jako přelomový.

Kia v jedné zemi překoná celosvětový zájem o Volvo

Více než 10 tisíc rezervací zaznamenala Kia během 23 dní od spuštění rezervačního systému. Zde má automobilka velkou podporu svých zákazníků, jak tomu ale bude na světovém trhu? Srovnatelně velkého konkurenta, Volvo EX30, se celosvětově jen v květnu prodalo 11 tisíc kusů. Není to sice výsledek jedné země, zájem je ale zatím porovnatelný. Jakmile se ale Kia dostane i na další trhy, ukáže se její skutečná tržní síla.

Jak je totiž patrné, zájem o elektromobily by mohl být silnější, na trhu ale zatím chybí levnější modely. Jak Volvo, tak i Kia názorně ukazují, že stačí vozy zmenšit a snížit pořizovací cenu a zájem může opět skokově narůst. Ani kratší dojezd není překážkou, zvláště když jsou tyto vozy více zaměřené na kratší městské přesuny.

Kia EV3, interiér

Kia EV3, interiér | foto: Kia


Čtěte také: Kia EV4 se blíží. Na internet se dostalo první video s chystanou novinkou


Základ již za 720 tisíc

Základní verze malé Kie se na domácím trhu prodává od 720 tisíc korun. Ve variantě s větší baterií by měla Kia EV3 ujet zhruba 500 kilometrů. To ovšem zatím nejsou hodnoty podle evropských metodik, hodnota se tedy může ještě odlišovat. Ve výbavě nemá chybět tepelné čerpadlo, desetipalcová obrazovka, možnost napájení externích zařízení V2L a mnoho vychytávek, které již známe z větších sourozenců značky.

Model Kia EV3 se bude zatím nabízet s pohonem předních kol a uveze až pět pasažérů. V Evropě i ve Spojených státech by se měl dostat na trh ke konci letošního roku. Jsme zvědaví, jak zájemci z ostatních trhů dokáží ocenit menší a dostupnější model a zda mohou překonat velký zájem z domácí země.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."