Kia EV3 představena. Elektrická „trojka“ z jihokorejské dílny může být hit

Matouš Vrchota
  • Kia EV3 je třetím elektromobilem nové generace značky
  • Má design většího modelu EV9
  • Dojezd přes 600 kilometrů je velkým lákadlem
Kia EV3 GT-Line (2024)
Kia EV3 GT-Line (2024)

Jestli jste si mysleli, že nedávné představení faceliftu elektrického vozu Kia EV6 byla nejlepší zpráva za celý květen, vyvedeme vás z omylu. Konečně se nám ve své plné kráse představuje menší crossover EV3. Od uvedení konceptu uteklo něco málo přes půl roku a můžeme se začít těšit na novou masovku z dílny jihokorejského výrobce. Vnější podobnost s vlajkovým modelem není vůbec náhodná.

Třetinová „évé devítka“ do městského provozu

Jednolitá maska, úzké linky denního svícení nebo vertikální světlomety. Dle současného designového jazyka musí design následovat směr hvězdné mapy. To platí i u nové EV6. To jsou jen detaily, které řadí novou Kiu EV3 do segmentu vozidel s vyšší světlou výškou. Černý dekor vůz opticky zvětšuje a dodává větší důraz na lehce se svažující se střechu až k ostré a kolmé zádi. Jestliže na vás běžná varianta působí příliš uhlazeně, bude vás zajímat ostřeji řezaná vrcholná verze GT-Line. Na výběr bude z devíti barevných variant lakování.

I přes menší půdorys láká EV3 na interiér pohodlný pro pět pasažérů. Při cestách či čekání na nabíjení můžete například využít potenciál středového posuvného stolku. Ten poslouží i při pracovních povinnostech. Relaxační atmosféru pomůže naladit i ambientní osvětlení. Vůz dostává do výbavy velkou porci displejů z vlajkového modelu. Širokoúhlý displej se rozkládá na 30” úhlopříčky. Ten je tvořen celkem třemi oddíly, kdy přístrojový štít a displej infotainmentu okupuje shodně 12,5” a doplňuje je elegantní displej ovládání klimatizace od dalších 5” úhlopříčky.


Čtěte také: Facelift Kia EV6 se povedl. Inovovaný design, delší dojezd a mnohem více


Udržitelnost na prvním místě

Podobně jako v dalších elektrických modelech značky, i u malého crossoveru používá Kia velké množství recyklovaných a udržitelných materiálů. Textilní povrchy pochází z recyklované látky. Plastové díly sedadel, čalounění nebo díky podlahy používají příměsy recyklovaných PET výrobků. Stejně jako u exteriéru, i v uvnitř vozu nabídne Kia velkou míru barevných možností a kombinací.

S rozměry 4 300 x 1 850 x 1 560 mm je model EV3 skvělým parťákem pro městské jízdy a snadnou ovladatelnost. I na tomto menším půdorysu je schopný nabídnout zavazadlový prostor s kapacitou 460 litrů. Tomu sekunduje i přední kufr pod kapotou o objemu 25 litrů.

Dvě velikosti baterie

Vůz je standardně vyráběný na platformě E-GMP. Díky tomu může využít i nejnovější dostupné bateriové technologie čtvrté generace. Standardní verze Kia EV3 dostane do výbavy baterii o kapacitě 58,3 kWh, varianta Kia EV3 Long Range udává hodnotu 81,4 kWh.

V nabídce zatím jako předokolka

Pohonná jednotka je vždy zastoupena elektromotorem o výkonu 150 kW s točivým momentem 283 Nm. Ve snaze eliminovat nadměrné (a nesmyslné) vybíjení baterie omezil výrobce maximální rychlost na 170 km/h.

Long Range s dojezdem přes 600 km

Dojezd standardní verze není zatím specifikovaný, víme ale že maximální nabíjecí výkon u DC nabíječek je omezený na 102 kW. Verze Long Range pojme až 128 kW výkonu a nabídne dojezd přesahující 600 kilometrů. Možnost napájení externích zařízení pomocí V2L je již samozřejmostí. Z deseti do osmdesáti procent procent kapacity doplníte na rychlých stojanech za 31 minut.

Technologie

Kia i do malého modelu nasadí pokročilé funkce a asistenční služby na které jsme zvyklí z větších sourozenců. Těšit se tak můžete na dynamické vektorování točivého momentu pro lepší přenos výkonu, dálkově ovládaného parkovacího asistenta, 12” head-up displej nebo aktivní udržování vozu v jízdním pruhu. Novinkou je třetí generace inteligentního pedálu i-Pedal 3.0 s adapativní mírou nastavení rekuperace. Přístupový klíč můžete nechat doma, tuto funkci umí zastoupit i váš chytrý mobilní telefon.

Chytřejší než váš počítač

Multimediální funkce ve voze Kia EV3 zaštiťuje streamovací platforma LG ACP běžící na systému který známe z televizorů tohoto výrobce. Digitální prostřední nabídne vyšší míru individuálního přizpůsobení. Kia navázala exkluzivní partnerství s ligou NBA. Barvy, loga i další motivy týmů tak mohou zdobit váš vůz, kam se podíváte.

Novinkou je i zahrnutí funkcí umělé inteligence. Kia AI usnadní uživateli interakci se systémy. Kia EV3 se stane prvním modelem s touto funkcí, postupně se rozšíří do celého portfolia jihokorejské značky. Přednost dostane domácí trh značky, posléze se dostane i na evropské zákazníky.

Cena a dostupnost

K zákazníkům se model Kia EV3 začne dodávat v červenci letošního roku. Stejně jako s umělou inteligencí, i s dodávkami dostanou přednost jihokorejští zákazníci. V Evropě bychom se modelu měli dočkat jen s pár měsíčním zpožděním.

Cenovou politiku si zatím výrobce nechává jako eso v rukávu. Nabídky bychom se měli dozvědět s blížícím se datem prodejní premiéry. Zcela určitě se ale Kia EV3 zařadí pod model EV6, základní cena by se mohla odhadem pohybovat podobně jako u sourozence Niro EV kolem hranice jednoho milionu korun.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články