Konečně nadešel očekávaný den. Kia oficiálně zveřejnila novinky o svém velmi úspěšném elektromobilu, modelu EV6. Že se plánuje omlazení, není žádnou novinkou a nyní máme oficiálně potvrzené veškeré úpravy.
Jak už samotný název procedury facelift naznačuje, nejvíce pozorovatelné jsou na první pohled úpravy přední masky. Na voze již nenajdete obyčejné světlomety. Své místo si zde našly pokročilejší lampy se stylem Hvězdné mapy (Star Map). Jde o linky denního svícení spojené efektivní světelnou linií táhnoucí se přes celou šířku nárazníku. Standardní verze bude mít masku mírně odlišnou od verze GT, již tradičně si Kia pro svojí sportovnější verzi připravila ostřeji řezané tvary doplňků. Zákazníci budou volit z nových designů hliníkových kol o průměru 19 a 20 palců. Zadní partie zůstávají téměř neměnné.
Uvnitř vozu Kia EV6 je mírně upravený vzhled displejů, nyní dostává jednodušší obdélníkový styl. Volant vypadá extra stylově ve dvoubarevném provedení. I jeho multifunkční oblasti mírně upravily tvary. GT verze by oproti nižším výbavám s dvou ramenným volantem měla dostat sportovnější tří ramenný. Nové přihrádky pro bezdrátové nabíjení telefonu budou lépe držet přístroj proti samovolnému pohybu, zpětné zrcátko dostává i digitálního parťáka. Příjemnou atmosféru navodí i nové ambientní osvětlení.
Čtěte také: Kia EV9 opět deklasuje konkurenci. Ovládla anketu Red Dot Awards
Zcela jistě potěší možnost bezdrátového připojení mobilního telefonu k platformám Android Auto a Apple CarPlay. Model EV6 se naučí komunikovat s druhou generací digitálního klíče Kia Digital Key. Jako další úroveň zabezpečení je nově možné vůz startovat až po přiložení prstu na čtečku otisků.
Kia ovšem vylepšila i celkovou bezpečnost vozu. Vyztužila a zvětšila B sloupek na první řadou sedadel pro zlepšení tuhosti karoserie. Zadní náprava je více odhlučněná pro lepší zvukový komfort posádky. Upravené je i výchozí nastavení tlumičů. Ve voze se nachází celkem deset vzduchových vaků pro případ nehody. Vzdálené aktualizace budou nově umět vylepšit celé systémy vozu místo dosavadní možnosti aktualizace navigačních podkladů.
Baterie se podle očekávání navýší ze současných 77,4 kWh na 84 kWh. Vysokorychlostní palubní síť dokáže s pomocí nabíječky o výkonu 350 kW doplnit kapacitu z 10 do 80 procent za skvělých 18 minut. Tato změna je již potvrzená od vzdáleného sourozence z dílen Hyundai. U modelu Ioniq 5 došlo při tomto navýšení o zvýšení dojezdu o 32 kilometrů. Předpokládáme, že příbytek u EV6 bude velmi podobný. Jihokorejští zákazníci se modelu dočkají ještě letos, ostatní trhy si budou muset počkat nejspíše do začátku dalšího roku.
Konečně nadešel očekávaný den. Kia oficiálně zveřejnila novinky o svém velmi úspěšném elektromobilu, modelu EV6. Že se plánuje omlazení, není žádnou novinkou a nyní máme oficiálně potvrzené veškeré úpravy.
Jak už samotný název procedury facelift naznačuje, nejvíce pozorovatelné jsou na první pohled úpravy přední masky. Na voze již nenajdete obyčejné světlomety. Své místo si zde našly pokročilejší lampy se stylem Hvězdné mapy (Star Map). Jde o linky denního svícení spojené efektivní světelnou linií táhnoucí se přes celou šířku nárazníku. Standardní verze bude mít masku mírně odlišnou od verze GT, již tradičně si Kia pro svojí sportovnější verzi připravila ostřeji řezané tvary doplňků. Zákazníci budou volit z nových designů hliníkových kol o průměru 19 a 20 palců. Zadní partie zůstávají téměř neměnné.
Uvnitř vozu Kia EV6 je mírně upravený vzhled displejů, nyní dostává jednodušší obdélníkový styl. Volant vypadá extra stylově ve dvoubarevném provedení. I jeho multifunkční oblasti mírně upravily tvary. GT verze by oproti nižším výbavám s dvou ramenným volantem měla dostat sportovnější tří ramenný. Nové přihrádky pro bezdrátové nabíjení telefonu budou lépe držet přístroj proti samovolnému pohybu, zpětné zrcátko dostává i digitálního parťáka. Příjemnou atmosféru navodí i nové ambientní osvětlení.
Čtěte také: Kia EV9 opět deklasuje konkurenci. Ovládla anketu Red Dot Awards
Zcela jistě potěší možnost bezdrátového připojení mobilního telefonu k platformám Android Auto a Apple CarPlay. Model EV6 se naučí komunikovat s druhou generací digitálního klíče Kia Digital Key. Jako další úroveň zabezpečení je nově možné vůz startovat až po přiložení prstu na čtečku otisků.
Kia ovšem vylepšila i celkovou bezpečnost vozu. Vyztužila a zvětšila B sloupek na první řadou sedadel pro zlepšení tuhosti karoserie. Zadní náprava je více odhlučněná pro lepší zvukový komfort posádky. Upravené je i výchozí nastavení tlumičů. Ve voze se nachází celkem deset vzduchových vaků pro případ nehody. Vzdálené aktualizace budou nově umět vylepšit celé systémy vozu místo dosavadní možnosti aktualizace navigačních podkladů.
Baterie se podle očekávání navýší ze současných 77,4 kWh na 84 kWh. Vysokorychlostní palubní síť dokáže s pomocí nabíječky o výkonu 350 kW doplnit kapacitu z 10 do 80 procent za skvělých 18 minut. Tato změna je již potvrzená od vzdáleného sourozence z dílen Hyundai. U modelu Ioniq 5 došlo při tomto navýšení o zvýšení dojezdu o 32 kilometrů. Předpokládáme, že příbytek u EV6 bude velmi podobný. Jihokorejští zákazníci se modelu dočkají ještě letos, ostatní trhy si budou muset počkat nejspíše do začátku dalšího roku.