Světlo světa občas spatří opravdu zajímavé kousky. Teď nemyslíme zajímavé svými jízdními vlastnostmi nebo parametry, ale svým designem. Občas nevíte, jestli se díváte na hračku pro děti, nebo vozidlo pro dospělého člověka. Minulost byla bohatší na tyto experimenty, ale i v současnosti se najdou elektromobily, které musel navrhovat někdo opravdu kreativní a zřejmě měl ve svém počínání ruku volnou až moc…
Začínáme skutečnou lahůdkou. Jízda v této barevné tenisce musela být opravdový adrenalin. Na délku měl vůz 2,4 metru a na šířku jen něco málo přes metr. Corbin Sparrow vážil 600 kilogramů a poháněl ho elektromotor o výkonu 27 koní, který ho dokázal rozjet až na 112 km/h.
Energii čerpal ze 13 kusů 12V baterií, které po 3 hodinách nabíjení zajišťovaly dojezd mezi 32 a 64 km. Později přišla také verze s Li-Ion baterií a tím se dojezd prakticky zdvojnásobil na zhruba 97 km.
Mezi lety 1999 a 2003 vyrobila firma Corbin jen kolem 300 těchto vozidel za cenu v přepočtu přes 300 tisíc korun. Po krachu společnosti koupila práva na Sparrow firma Myers Motors, která ho v upravené civilnější verzi vyrábí dodnes.
V roce 1974 začala z výrobních linek sjíždět tato zvláštní hranatá krabička na kolech. Produkce vozu CitiCar trvala pouze tři roky, za které se zhotovilo 4 500 kusů. To není v automobilovém průmyslu žádné velké číslo, ale až do roku 2012 to byl nejprodávanější elektromobil v USA, pak byl překonán Teslou Model S.
Vůz se nabízel ve třech variantách v závislosti na výkonu a kapacitě baterie. Nejsilnější verze měla 6 koní a maximální rychlost 56 km/h. Dojezd na jedno nabití byl kolem 60 kilometrů.
Přesuneme se do současnosti. Indická automobilka Mahindra, která postavila tento elektromobil, prodává svůj model e20 ve verzi Plus dodnes. V nabídce jsou tři varianty s motorem o výkonu 19 kW a maximální rychlostí 80 km/h.
Dojezd se pohybuje kolem 110-140 km a nabíjení zabere 1,5 hodiny. Cena tohoto indického městského vozítka začíná na zhruba 201 tisíci korunách.
Čtěte také: City Transformer je geniální městský elektromobil, který při parkování „složíte“
Tento čistě městský elektromobil Citroën Ami, vznikl u příležitosti 100. výročí značky Citroën. U takto malého vozítka, které je možné řídit už od 15 let, nemusí vadit, že má jeho elektromotor výkon pouze 6 kW a lithium-iontové baterie s kapacitou 5,5 kWh postačí pouze na ujetí 75 kilometrů. Jeho revírem jsou městské uličky a uplatní se zejména pro carsharing nebo třeba jako miniaturní dodávka pro logistické firmy. V Česku ho zkoušela například Česká pošta i kurýrní služba DoDo.
U tohoto modelu se hraje především na co nejnižší cenu, proto uvnitř nenajdete prakticky nic. Karoserie vozítka je plastová a přední a zadní část vozidla je ten stejný kus, akorát jsou použita jiná světla. Stejně tak dveře jsou vyrobeny pouze jedny. Proto se na jedné straně otvírají proti směru jízdy a na straně druhé ve směru jízdy.
Čtěte také: Byl u zrodu dnešních elektromobilů. Nissan Leaf slaví již 10 let
První generace dnes už legendárního Nissanu Leaf přišla koncem roku 2010. Stal se prvním široce rozšířeným elektromobilem na trhu, který na ně ještě nebyl zvyklý. Vypadal modernisticky, nenabízel moc prostoru ani praktického dojezdu, cena byla přitom stejně vysoká jako u auta úplně jiné třídy.
První ročníky Nissanu Leaf měly dost problémů, navíc vzduchem chlazeným bateriím nesvědčí vysoké teploty. Vše se postupně vyřešilo a dnes jsou tyto vozy velmi zajímavými ojetinami, které si lidé kupují jako druhý vůz do rodiny a přitom nezruinují váš rozpočet. V roce 2018 přišla druhá generace tohoto velmi oblíbeného modelu. Designem už nepřipomínal kachnu a více se přiblížil moderním elektromobilům.
Čtěte také: Jak nabíjet elektromobil na sídlišti? Ruský majitel Nissanu Leaf to vyřešil „na pána“
Nissan už v loňském roce potvrdil, že se dočkáme nástupce modelu Leaf, který postaví ve svém závodě v Sunderlandu ve Velké Británii.
Očekává se, že vůz bude představen přibližně v roce 2025 a bude postaven na platformě CMF-EV, kterou používají také automobily Nissan Ariya a Renault Mégane E-Tech. To znamená, že budoucí modelová řada Nissan v Evropě bude tvořena výhradně elektrifikovanými crossovery – Juke, Qashqai, Ariya, X-Trail a náhradou Leafu.
Jaké další elektromobily s bizarním designem znáte? Podělte se s námi v diskuzi.
Světlo světa občas spatří opravdu zajímavé kousky. Teď nemyslíme zajímavé svými jízdními vlastnostmi nebo parametry, ale svým designem. Občas nevíte, jestli se díváte na hračku pro děti, nebo vozidlo pro dospělého člověka. Minulost byla bohatší na tyto experimenty, ale i v současnosti se najdou elektromobily, které musel navrhovat někdo opravdu kreativní a zřejmě měl ve svém počínání ruku volnou až moc…
Začínáme skutečnou lahůdkou. Jízda v této barevné tenisce musela být opravdový adrenalin. Na délku měl vůz 2,4 metru a na šířku jen něco málo přes metr. Corbin Sparrow vážil 600 kilogramů a poháněl ho elektromotor o výkonu 27 koní, který ho dokázal rozjet až na 112 km/h.
Energii čerpal ze 13 kusů 12V baterií, které po 3 hodinách nabíjení zajišťovaly dojezd mezi 32 a 64 km. Později přišla také verze s Li-Ion baterií a tím se dojezd prakticky zdvojnásobil na zhruba 97 km.
Čtěte také: Videotest Honda e – Malý mrštný fešák, který oplývá technologiemi
Mezi lety 1999 a 2003 vyrobila firma Corbin jen kolem 300 těchto vozidel za cenu v přepočtu přes 300 tisíc korun. Po krachu společnosti koupila práva na Sparrow firma Myers Motors, která ho v upravené civilnější verzi vyrábí dodnes.
V roce 1974 začala z výrobních linek sjíždět tato zvláštní hranatá krabička na kolech. Produkce vozu CitiCar trvala pouze tři roky, za které se zhotovilo 4 500 kusů. To není v automobilovém průmyslu žádné velké číslo, ale až do roku 2012 to byl nejprodávanější elektromobil v USA, pak byl překonán Teslou Model S.
Vůz se nabízel ve třech variantách v závislosti na výkonu a kapacitě baterie. Nejsilnější verze měla 6 koní a maximální rychlost 56 km/h. Dojezd na jedno nabití byl kolem 60 kilometrů.
Přesuneme se do současnosti. Indická automobilka Mahindra, která postavila tento elektromobil, prodává svůj model e20 ve verzi Plus dodnes. V nabídce jsou tři varianty s motorem o výkonu 19 kW a maximální rychlostí 80 km/h.
Dojezd se pohybuje kolem 110-140 km a nabíjení zabere 1,5 hodiny. Cena tohoto indického městského vozítka začíná na zhruba 201 tisíci korunách.
Čtěte také: City Transformer je geniální městský elektromobil, který při parkování „složíte“
Tento čistě městský elektromobil Citroën Ami, vznikl u příležitosti 100. výročí značky Citroën. U takto malého vozítka, které je možné řídit už od 15 let, nemusí vadit, že má jeho elektromotor výkon pouze 6 kW a lithium-iontové baterie s kapacitou 5,5 kWh postačí pouze na ujetí 75 kilometrů. Jeho revírem jsou městské uličky a uplatní se zejména pro carsharing nebo třeba jako miniaturní dodávka pro logistické firmy. V Česku ho zkoušela například Česká pošta i kurýrní služba DoDo.
U tohoto modelu se hraje především na co nejnižší cenu, proto uvnitř nenajdete prakticky nic. Karoserie vozítka je plastová a přední a zadní část vozidla je ten stejný kus, akorát jsou použita jiná světla. Stejně tak dveře jsou vyrobeny pouze jedny. Proto se na jedné straně otvírají proti směru jízdy a na straně druhé ve směru jízdy.
Čtěte také: Byl u zrodu dnešních elektromobilů. Nissan Leaf slaví již 10 let
První generace dnes už legendárního Nissanu Leaf přišla koncem roku 2010. Stal se prvním široce rozšířeným elektromobilem na trhu, který na ně ještě nebyl zvyklý. Vypadal modernisticky, nenabízel moc prostoru ani praktického dojezdu, cena byla přitom stejně vysoká jako u auta úplně jiné třídy.
První ročníky Nissanu Leaf měly dost problémů, navíc vzduchem chlazeným bateriím nesvědčí vysoké teploty. Vše se postupně vyřešilo a dnes jsou tyto vozy velmi zajímavými ojetinami, které si lidé kupují jako druhý vůz do rodiny a přitom nezruinují váš rozpočet. V roce 2018 přišla druhá generace tohoto velmi oblíbeného modelu. Designem už nepřipomínal kachnu a více se přiblížil moderním elektromobilům.
Čtěte také: Jak nabíjet elektromobil na sídlišti? Ruský majitel Nissanu Leaf to vyřešil „na pána“
Nissan už v loňském roce potvrdil, že se dočkáme nástupce modelu Leaf, který postaví ve svém závodě v Sunderlandu ve Velké Británii.
Očekává se, že vůz bude představen přibližně v roce 2025 a bude postaven na platformě CMF-EV, kterou používají také automobily Nissan Ariya a Renault Mégane E-Tech. To znamená, že budoucí modelová řada Nissan v Evropě bude tvořena výhradně elektrifikovanými crossovery – Juke, Qashqai, Ariya, X-Trail a náhradou Leafu.
Jaké další elektromobily s bizarním designem znáte? Podělte se s námi v diskuzi.