Tak trochu nečekaně francouzský výrobce vozidel představil nový elektromobil. Ten vyniká jedním parametrem – cenou.
TIP: Podle Muska můžeme čekat ještě levnější Teslu za 2-3 roky
Citroën Ami je pro dva pasažéry a k jeho řízení není potřeba řidičské oprávnění. Automobilka tak chce udělat elektromobilitu dostupnou opravdu pro každého, což je rozhodně skvělá myšlenka. Logicky s sebou ale nese i jistá omezení.
Vůz nechce na trhu soupeřit s velkými elektromobily, na to si skutečně ambice nedělá. Má jít spíše o alternativu k hromadné dopravě a v zimním období, případně za nepříhodného počasí může nahradit bicykl.
Ami neoslní ani parametry. Dojezd 70 kilometrů ho předurčuje téměř výhradně do města, stejně tak maximální rychlost 45 km/h.
Na druhou stranu se svou velikostí bude ve městě jako štika ve vodě. Průměr otáčení je 720 centimetrů a výrobce tvrdí, že půdorysem zabere polovinu parkovacího místa. Na délku má elektromobil Citroën Ami 241 centimetrů, na šířku 139 a jeho výška je 152 centimetrů.
Motor má skromný výkon 6 kW, převodovka je automatická. Akumulátor o kapacitě 5,5 kW je instalován pod sedadly, která jsou vedle sebe. Plné dobití baterie by mělo proběhnout v čase kolem tří hodin z klasické 230V zásuvky. Celková hmotnost vozu je 485 kilogramů.
Předobjednávky začnou 30. března, cena je 6 000 eur, tedy nějakých 150 tisíc korun. Zajímavá je i možnost operativního leasingu, který bude za 19,99 eur, cca 500 korun. Smlouva bude na 4 roky a zákazník nesmí najet více než 10 000 kilometrů za rok.
Tak trochu nečekaně francouzský výrobce vozidel představil nový elektromobil. Ten vyniká jedním parametrem – cenou.
TIP: Podle Muska můžeme čekat ještě levnější Teslu za 2-3 roky
Citroën Ami je pro dva pasažéry a k jeho řízení není potřeba řidičské oprávnění. Automobilka tak chce udělat elektromobilitu dostupnou opravdu pro každého, což je rozhodně skvělá myšlenka. Logicky s sebou ale nese i jistá omezení.
Vůz nechce na trhu soupeřit s velkými elektromobily, na to si skutečně ambice nedělá. Má jít spíše o alternativu k hromadné dopravě a v zimním období, případně za nepříhodného počasí může nahradit bicykl.
Ami neoslní ani parametry. Dojezd 70 kilometrů ho předurčuje téměř výhradně do města, stejně tak maximální rychlost 45 km/h.
Na druhou stranu se svou velikostí bude ve městě jako štika ve vodě. Průměr otáčení je 720 centimetrů a výrobce tvrdí, že půdorysem zabere polovinu parkovacího místa. Na délku má elektromobil Citroën Ami 241 centimetrů, na šířku 139 a jeho výška je 152 centimetrů.
Motor má skromný výkon 6 kW, převodovka je automatická. Akumulátor o kapacitě 5,5 kW je instalován pod sedadly, která jsou vedle sebe. Plné dobití baterie by mělo proběhnout v čase kolem tří hodin z klasické 230V zásuvky. Celková hmotnost vozu je 485 kilogramů.
Předobjednávky začnou 30. března, cena je 6 000 eur, tedy nějakých 150 tisíc korun. Zajímavá je i možnost operativního leasingu, který bude za 19,99 eur, cca 500 korun. Smlouva bude na 4 roky a zákazník nesmí najet více než 10 000 kilometrů za rok.