Citroën ukázal super levný elektromobil

Tak trochu nečekaně francouzský výrobce vozidel představil nový elektromobil. Ten vyniká jedním parametrem – cenou.

TIP: Podle Muska můžeme čekat ještě levnější Teslu za 2-3 roky

Je prostě jiný, než ostatní

Citroën Ami je pro dva pasažéry a k jeho řízení není potřeba řidičské oprávnění. Automobilka tak chce udělat elektromobilitu dostupnou opravdu pro každého, což je rozhodně skvělá myšlenka. Logicky s sebou ale nese i jistá omezení.

Vůz nechce na trhu soupeřit s velkými elektromobily, na to si skutečně ambice nedělá. Má jít spíše o alternativu k hromadné dopravě a v zimním období, případně za nepříhodného počasí může nahradit bicykl.

Určený jen do města

Ami neoslní ani parametry. Dojezd 70 kilometrů ho předurčuje téměř výhradně do města, stejně tak maximální rychlost 45 km/h.

Na druhou stranu se svou velikostí bude ve městě jako štika ve vodě. Průměr otáčení je 720 centimetrů a výrobce tvrdí, že půdorysem zabere polovinu parkovacího místa. Na délku má elektromobil Citroën Ami 241 centimetrů, na šířku 139 a jeho výška je 152 centimetrů.

Motor má skromný výkon 6 kW, převodovka je automatická. Akumulátor o kapacitě 5,5 kW je instalován pod sedadly, která jsou vedle sebe. Plné dobití baterie by mělo proběhnout v čase kolem tří hodin z klasické 230V zásuvky. Celková hmotnost vozu je 485 kilogramů.

Cena a dostupnost

Předobjednávky začnou 30. března, cena je 6 000 eur, tedy nějakých 150 tisíc korun. Zajímavá je i možnost operativního leasingu, který bude za 19,99 eur, cca 500 korun. Smlouva bude na 4 roky a zákazník nesmí najet více než 10 000 kilometrů za rok.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Citroën ukázal super levný elektromobil

Tak trochu nečekaně francouzský výrobce vozidel představil nový elektromobil. Ten vyniká jedním parametrem – cenou.

TIP: Podle Muska můžeme čekat ještě levnější Teslu za 2-3 roky

Je prostě jiný, než ostatní

Citroën Ami je pro dva pasažéry a k jeho řízení není potřeba řidičské oprávnění. Automobilka tak chce udělat elektromobilitu dostupnou opravdu pro každého, což je rozhodně skvělá myšlenka. Logicky s sebou ale nese i jistá omezení.

Vůz nechce na trhu soupeřit s velkými elektromobily, na to si skutečně ambice nedělá. Má jít spíše o alternativu k hromadné dopravě a v zimním období, případně za nepříhodného počasí může nahradit bicykl.

Určený jen do města

Ami neoslní ani parametry. Dojezd 70 kilometrů ho předurčuje téměř výhradně do města, stejně tak maximální rychlost 45 km/h.

Na druhou stranu se svou velikostí bude ve městě jako štika ve vodě. Průměr otáčení je 720 centimetrů a výrobce tvrdí, že půdorysem zabere polovinu parkovacího místa. Na délku má elektromobil Citroën Ami 241 centimetrů, na šířku 139 a jeho výška je 152 centimetrů.

Motor má skromný výkon 6 kW, převodovka je automatická. Akumulátor o kapacitě 5,5 kW je instalován pod sedadly, která jsou vedle sebe. Plné dobití baterie by mělo proběhnout v čase kolem tří hodin z klasické 230V zásuvky. Celková hmotnost vozu je 485 kilogramů.

Cena a dostupnost

Předobjednávky začnou 30. března, cena je 6 000 eur, tedy nějakých 150 tisíc korun. Zajímavá je i možnost operativního leasingu, který bude za 19,99 eur, cca 500 korun. Smlouva bude na 4 roky a zákazník nesmí najet více než 10 000 kilometrů za rok.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."