Naše města rostou, ale provoz a parkovací místa se nezvětšují tak rychle, jako potřeby motoristů. To je jasné nejpozději v okamžiku, kdy se snažíte vpasovat pět metrů dlouhé a dva metry široké SUV do parkovací garáže v centru města. Nejen tam, ale také na okraji silnice je často těsno, protože standardní parkovací místo je příliš malé.
První generace Smart Fortwo, v té době ještě s modelovým názvem City Coupé, chtěla bodovat délkou 2,5 metru. Myšlenka zněla jasně – dva Smarty se přesně vejdou na jedno běžné parkovací místo. Odpověď na nedostatek parkovacích míst chce přinést také izraelský start-up City Transformer.
Společnost vyvinula malý dvoumístný elektromobil, jehož již tak akceptovatelnou šířku 1,4 metru lze stisknutím tlačítka zmenšit o 40 centimetrů. Změna šířky se týká jen kol a podvozku, samotná kabina zůstává beze změny. Na standardní parkovací místo by se poté měla vejít až čtyři vozidla. Kromě verze pro dva dospělé bude k dispozici také verze pro jednoho dospělého a dvě děti.
Zaparkovaný City Transformer o šířce jednoho metru by měl jen stěží překážet více než skútr. City Transformer si nechal patentovat skládací mechanismus podvozku. Ten zajišťuje, aby se kola pohybovala po stisknutí tlačítka směrem k sobě. City Transformer by v zásadě mohl jezdit se zataženými koly, tedy široký jen jeden metr, rozšířená verze 1,40 metru je ale stabilnější v zatáčkách. Vytažená kola by se také měla postarat o atraktivnější vzhled.
Čtěte také: Volkswagen ID. Life bude nejlevnější elektromobil značky. Nabídne dojezd až 400 km
City Transformer slibuje dojezd 180 kilometrů s maximální rychlostí 90 km/h. Při snížení šířky je možná maximální rychlost pouze 45 km/h. Vůz by měl být schopen, podobně jako současný Renault Twizy, získat schválení pro provoz na pozemních komunikacích jako čtyřkolka. Na rozdíl od Renaultu má City Transformer plnohodnotnou kabinu řidiče s výklopnými dveřmi, airbagy, topením, klimatizací a také ABS a ESP.
Všestranné monitorování pomocí senzorů by navíc mělo podporovat různé bezpečnostní systémy. Do budoucna chce výrobce omezit ovládání v interiéru na to, co je nutné pro čistou jízdu, a nechat navigaci nebo zábavu na chytrém telefonu řidiče, který bude propojen s infotainmentem.
Původně chtěli Izraelci uvést na trh první vozidla již v roce 2020, avšak plán se uskutečnil až nyní na IAA 2021 v Mnichově. Vystaveny byly prototypy z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které postavil bavorský specialista Roding. První malosériová výroba pro zákazníky z řad partnerů je plánována na rok 2022. Očekává se, že sériová výroba začne až v roce 2023.
Zájemci mohou navštívit webové stránky výrobce a automobil si předem zarezervovat. Vůz by měl být k dispozici do dvou let za startovní cenu 12 500 eur, tedy asi 316 tisíc korun. Rezervační poplatek je pouhých 150 eur. Uvedení na trh je poté plánováno na rok 2024 s tím, že o finálních materiálech výroby bude teprve rozhodnuto.
Společnost v současné době vyjednává o výrobě se smluvními výrobci typu Magna. Počítá se také s použitím jiné baterie, která by měla být jednoduše zakoupena od firmy, specializující se na jejich výrobu. Tel Aviv, domov společnosti, se má stát prvním městem, ve kterém bude možné City Transformer řídit. Kromě soukromých zákazníků chce firma dodávat také poskytovatelům služby sdílených automobilů.
Čtěte také: Freze Nikrob je nejlevnější elektromobil v Evropě, nad parametry se zasmějete
Pohon zajišťují dva 15kW elektromotory na zadních kolech. Lithium-iontová baterie s kapacitou až 14 kWh je umístěna ve spodní konstrukci podobné skateboardu. Baterie by měla být schopna naplnit až 80 % své kapacity za 30 minut pomocí rychlého nabíjení. Domácí nabíjení by nemělo trvat déle než čtyři až šest hodin. Bez baterií by měl City Transformer vážit pouze 450 kilogramů.
Naše města rostou, ale provoz a parkovací místa se nezvětšují tak rychle, jako potřeby motoristů. To je jasné nejpozději v okamžiku, kdy se snažíte vpasovat pět metrů dlouhé a dva metry široké SUV do parkovací garáže v centru města. Nejen tam, ale také na okraji silnice je často těsno, protože standardní parkovací místo je příliš malé.
První generace Smart Fortwo, v té době ještě s modelovým názvem City Coupé, chtěla bodovat délkou 2,5 metru. Myšlenka zněla jasně – dva Smarty se přesně vejdou na jedno běžné parkovací místo. Odpověď na nedostatek parkovacích míst chce přinést také izraelský start-up City Transformer.
Společnost vyvinula malý dvoumístný elektromobil, jehož již tak akceptovatelnou šířku 1,4 metru lze stisknutím tlačítka zmenšit o 40 centimetrů. Změna šířky se týká jen kol a podvozku, samotná kabina zůstává beze změny. Na standardní parkovací místo by se poté měla vejít až čtyři vozidla. Kromě verze pro dva dospělé bude k dispozici také verze pro jednoho dospělého a dvě děti.
Zaparkovaný City Transformer o šířce jednoho metru by měl jen stěží překážet více než skútr. City Transformer si nechal patentovat skládací mechanismus podvozku. Ten zajišťuje, aby se kola pohybovala po stisknutí tlačítka směrem k sobě. City Transformer by v zásadě mohl jezdit se zataženými koly, tedy široký jen jeden metr, rozšířená verze 1,40 metru je ale stabilnější v zatáčkách. Vytažená kola by se také měla postarat o atraktivnější vzhled.
Čtěte také: Volkswagen ID. Life bude nejlevnější elektromobil značky. Nabídne dojezd až 400 km
City Transformer slibuje dojezd 180 kilometrů s maximální rychlostí 90 km/h. Při snížení šířky je možná maximální rychlost pouze 45 km/h. Vůz by měl být schopen, podobně jako současný Renault Twizy, získat schválení pro provoz na pozemních komunikacích jako čtyřkolka. Na rozdíl od Renaultu má City Transformer plnohodnotnou kabinu řidiče s výklopnými dveřmi, airbagy, topením, klimatizací a také ABS a ESP.
Všestranné monitorování pomocí senzorů by navíc mělo podporovat různé bezpečnostní systémy. Do budoucna chce výrobce omezit ovládání v interiéru na to, co je nutné pro čistou jízdu, a nechat navigaci nebo zábavu na chytrém telefonu řidiče, který bude propojen s infotainmentem.
Původně chtěli Izraelci uvést na trh první vozidla již v roce 2020, avšak plán se uskutečnil až nyní na IAA 2021 v Mnichově. Vystaveny byly prototypy z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které postavil bavorský specialista Roding. První malosériová výroba pro zákazníky z řad partnerů je plánována na rok 2022. Očekává se, že sériová výroba začne až v roce 2023.
Zájemci mohou navštívit webové stránky výrobce a automobil si předem zarezervovat. Vůz by měl být k dispozici do dvou let za startovní cenu 12 500 eur, tedy asi 316 tisíc korun. Rezervační poplatek je pouhých 150 eur. Uvedení na trh je poté plánováno na rok 2024 s tím, že o finálních materiálech výroby bude teprve rozhodnuto.
Společnost v současné době vyjednává o výrobě se smluvními výrobci typu Magna. Počítá se také s použitím jiné baterie, která by měla být jednoduše zakoupena od firmy, specializující se na jejich výrobu. Tel Aviv, domov společnosti, se má stát prvním městem, ve kterém bude možné City Transformer řídit. Kromě soukromých zákazníků chce firma dodávat také poskytovatelům služby sdílených automobilů.
Čtěte také: Freze Nikrob je nejlevnější elektromobil v Evropě, nad parametry se zasmějete
Pohon zajišťují dva 15kW elektromotory na zadních kolech. Lithium-iontová baterie s kapacitou až 14 kWh je umístěna ve spodní konstrukci podobné skateboardu. Baterie by měla být schopna naplnit až 80 % své kapacity za 30 minut pomocí rychlého nabíjení. Domácí nabíjení by nemělo trvat déle než čtyři až šest hodin. Bez baterií by měl City Transformer vážit pouze 450 kilogramů.