Nissan potvrdil, že nový elektrický kompaktní crossover, který postaví ve svém závodě v Sunderlandu ve Velké Británii, nahradí hatchback Leaf. V červenci společnost Nissan oznámila plány na vývoj nového crossoveru v Sunderlandu. Projekt přichází v rámci investice 1 miliardy liber (1,37 miliardy dolarů) do výrobního závodu, aby byla i nadále zajištěna další budoucnost značky. To potvrdil i šéf Nissan Europe, Guillaume Cartier.
Očekává se, že vůz bude představen přibližně v roce 2025 a bude postaven na platformě CMF-EV aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, kterou používají také automobily Nissan Ariya a Renault Mégane E-Tech Electric. To znamená, že budoucí modelová řada Nissan v Evropě bude tvořena výhradně elektrifikovanými crossovery – Juke, Qashqai, Ariya, X-Trail a náhradou Leafu.
Když Nissan oznámil záměr výroby nového crossoveru na platformě CMF-EV, současně uvedl, že se v Sunderlandu bude vyrábět až 100 000 kusů aut ročně. Automobilka také informovala, že crossover bude určen pro globální trhy a bude vyvážen z Velké Británie do dalších evropských zemí. Kompaktní crossover bude obsahovat nejnovější bateriové články Envision AESC, které budou vyráběny v nové Gigafactory.
Čtěte také: Nissan pracuje na svém dalším elektromobilu! Bude malý, hbitý a u nás neprodejný
Tento krok bude pravděpodobně znamenat konec Nissanu Leaf, jednoho z prvních elektromobilů pro masový trh, jehož výroba začala před deseti lety. Není jasné, zda si nástupce název Leaf ponechá. Rozhodnutí také značí konec vývoje konvenčních modelů Nissanu v Evropě, tedy modelů sedan, hatchback a kombi. “Japonská automobilka se společně se svými aliančními partnery bude snažit získat podklady pro jiné segmenty, včetně malého EV nahrazujícího Micru,” řekl Cartier kolegům z magazínu Autocar.
Nissan očekává, že do roku 2025 bude elektrifikovat celý svůj sortiment (vyrábět se budou buďto plně elektrické nebo hybridní elektromobily) a očekává, že do roku 2030 bude 80 % prodejů tvořeno zcela elektrickými vozy. Automobilka odhalí další plány elektromobility a elektrifikace na podzim.
Nissan potvrdil, že nový elektrický kompaktní crossover, který postaví ve svém závodě v Sunderlandu ve Velké Británii, nahradí hatchback Leaf. V červenci společnost Nissan oznámila plány na vývoj nového crossoveru v Sunderlandu. Projekt přichází v rámci investice 1 miliardy liber (1,37 miliardy dolarů) do výrobního závodu, aby byla i nadále zajištěna další budoucnost značky. To potvrdil i šéf Nissan Europe, Guillaume Cartier.
Očekává se, že vůz bude představen přibližně v roce 2025 a bude postaven na platformě CMF-EV aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, kterou používají také automobily Nissan Ariya a Renault Mégane E-Tech Electric. To znamená, že budoucí modelová řada Nissan v Evropě bude tvořena výhradně elektrifikovanými crossovery – Juke, Qashqai, Ariya, X-Trail a náhradou Leafu.
Když Nissan oznámil záměr výroby nového crossoveru na platformě CMF-EV, současně uvedl, že se v Sunderlandu bude vyrábět až 100 000 kusů aut ročně. Automobilka také informovala, že crossover bude určen pro globální trhy a bude vyvážen z Velké Británie do dalších evropských zemí. Kompaktní crossover bude obsahovat nejnovější bateriové články Envision AESC, které budou vyráběny v nové Gigafactory.
Čtěte také: Nissan pracuje na svém dalším elektromobilu! Bude malý, hbitý a u nás neprodejný
Tento krok bude pravděpodobně znamenat konec Nissanu Leaf, jednoho z prvních elektromobilů pro masový trh, jehož výroba začala před deseti lety. Není jasné, zda si nástupce název Leaf ponechá. Rozhodnutí také značí konec vývoje konvenčních modelů Nissanu v Evropě, tedy modelů sedan, hatchback a kombi. “Japonská automobilka se společně se svými aliančními partnery bude snažit získat podklady pro jiné segmenty, včetně malého EV nahrazujícího Micru,” řekl Cartier kolegům z magazínu Autocar.
Nissan očekává, že do roku 2025 bude elektrifikovat celý svůj sortiment (vyrábět se budou buďto plně elektrické nebo hybridní elektromobily) a očekává, že do roku 2030 bude 80 % prodejů tvořeno zcela elektrickými vozy. Automobilka odhalí další plány elektromobility a elektrifikace na podzim.