Byl u zrodu dnešních elektromobilů. Nissan Leaf slaví již 10 let
- Nissan Leaf je první masově prodávaný sériově vyráběný elektromobil
- Japonská automobilka slaví již 10 let, během kterých prodala přes 500 000 kusů
- Leaf výrazně přispěl a inspiroval ostatní k rozvoji elektromobility

Leaf se začal prodávat v prosinci roku 2010. Tehdy byla elektromobilita něco, co vyzkoušelo jen pár nejodvážnějších, především kvůli výrazným handikepům ať už v podobě kratších dojezdů, pomalejšího nabíjení, nedostatečné infrastruktury s nabíječkami, či příliš vysoké pořizovací ceně.
Jenže Nissan na tehdejší dobu přišel s převratným elektromobilem, který měl výrazně méně omezení a nedostatků oproti svým tehdy jen několika málo konkurentům a ukázal tak cestu. Po celém světě se prodával velmi dobře. Ještě do loňského roku šlo dlouhodobě o celosvětově nejprodávanější elektromobil, než jej předběhla Tesla Model 3.
Aktuálně Nissan slaví 10 let od zrodu svého elektromobilu, který představoval zásadní zlom v automobilismu a výrazně přispěl k rozvoji elektromobility. Byl nejen pro nasdšence do plně elektrického pohonu a baterek, ale ukázal i veřejnosti, že elektromobily vlastně nejsou vůbec špatné a do budoucna se s nimi rozhodně musí počítat. Dnes už je situace jiná, většina tradičních automobilek vyrábí alespoň nějaký elektromobil a elektrifikují ve velkém celé své portfolio. Elektromobilová revoluce se odehrává, i díky Nissanu.
Čtěte také: Nissan ukázal koncept elektromobilu, který má zachraňovat svět

Nissan Leaf byl první masově prodávaný elektromobil
Nissanu Leaf (test) se celosvětově prodalo již přes 500 000 kusů (tj. modelů Nissan Leaf 1. generace, Nissan Leaf e+ a Nissan Leaf Nismo – pozn. redakce), když dlouhé roky vévodil žebříčkům prodejnosti na mnoha trzích i kontinentech. Dnes jde stále o jeden z nejprodávanějších elektromobilů, akorát Tesla Model 3 již má podle odhadů přes 700 000 prodaných kusů.
Automobilka Nissan tvrdí, že majitelé vozu již v součtu najeli více než 16 miliard kilometrů a díky tomu bylo ušetřeno zhruba 2,5 milionu tun emisí CO2. Elektromobil se aktuálně vyrábí v Japonsku, Velké Británii a Spojených státech, prodává se v 59 zemích světa. Ovšem jeho prodeje už nejsou takové, jako například Modelu 3 od konkurenční Tesly. Je to zřejmě konec jeho slávy.
https://youtu.be/WFzembpiicU
Nissan má teď každopádně důvod k oslavám a děkuje všem majitelům tohoto přelomového elektromobilu, který si jej pořídili. Uvidíme, zda se někdy dočkáme ještě pokračování a nějakého nástupce Leafu, pokud nepočítáme zcela nový crossoverový model Nissan Ariya, který už ovšem není elektromobilem pro masy, ale spíše luxusnějším a dražším počinem.
Novým plánem japonské automobilky je teď soustředit se na své nové hybridy pod značkou e-Power, od kterých si hodně slibuje.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.