Naše redakce v současné době dlouhodobě testuje elektrický Peugeot e-2008 GT. Během testování jsme se rozhodli, že pomocí seriálu zmapujeme klady, ale i mínusy tohoto kompaktního SUV. V minulém dílu jsme se podívali na důvody, proč si takový elektromobil pořídit. A nyní to vezmeme z pohledu ďáblova advokáta.
Asi očividný bod, který tady musí zaznít. Ačkoliv je elektrický Peugeot e-2008 GT schopný stroj se slušným poměrem cena/výkon, tak pro většinu lidí půjde stále o nedosažitelný sen. Zatímco elektrická varianta začíná na ceně 860 000 Kč s DPH, tak základní výbavu Active společně s motorem 1.2 PureTech 100 seženete za 460 000 Kč s DPH. To je zkrátka obrovský rozdíl, který se musí někde podepsat.
Na druhou stranu je potřeba podotknout, že Peugeot ve své cenové politice počítá i s tím, že určitý obnos peněz se během provozu elektrické varianty zákazníkovi vrátí. Zapomeňte na výměnu oleje nebo časté servisní prohlídky složitého spalovacího motoru. U EV platí pravidlo Sedni a jeď! Také nabíjení je při dnešních cenách více než výhodné…
Čtěte také: První elektrický Peugeot? Model VLV vznikl za války a předběhl svou dobu
Dobrá, řekněme, že jste se plácli přes kapsu a koupili si elektrickou variantu. Sousedi začínají koukat přes plot a ptají se, jestli “ty elektromobily” mají opravdu takový odpich. U Peugeotu e-2008 budete muset bohužel odpovědět, že stále příliš nevíte. Proč? Toto SUV totiž sází hlavně na pohodlí a klidnou jízdu, nikoliv drtivé zrychlení.
Aby to ale nevyznělo pouze negativně, je potřeba říct, že elektrický Peugeot má oproti svým spalovacím variantám opravdu značný odpich od nižších rychlostí. Elektromotor o výkonu 100 kW dokáže hezky zatáhnout a ačkoliv vám to krk nezlomí, věřte, že na předpisovou rychlost se dostanete cobydup.
A teď jedno ožehavé téma, které potěší hlavně Tesláky. Ano, Peugeot e-2008 (stejně jako další vozy na platformě e-CMP – pozn. redakce) nemá přední kufr. A to je zatraceně velká škoda, protože velikost zadního kufru nemusí být vždy dostatečná. Je však důležité zmínit, že celkových 434 litrů bude na většinu situací stačit. A pokud by se něco náhodou nevešlo, pořád můžete sklopit zadní sedačky a získat tak masivních 1467 litrů prostoru.
Bylo by krásné, kdyby Peugeot u připravované platformy STLA nezapomněl na přední kufr. Díky malému elektromotoru vzniká dostatek prostoru vepředu, což se dá využít několika způsoby. Doufejme, že tomu tak do budoucna bude!
Tohle byly celkem tři způsoby, jak by se mohl stát Peugeot e-2008 GT lepším elektromobilem. Všechny díly našeho seriálu jsou k nahlédnutí na této stránce, která zároveň slouží jako rozcestník dlouhodobého testu.
Naše redakce v současné době dlouhodobě testuje elektrický Peugeot e-2008 GT. Během testování jsme se rozhodli, že pomocí seriálu zmapujeme klady, ale i mínusy tohoto kompaktního SUV. V minulém dílu jsme se podívali na důvody, proč si takový elektromobil pořídit. A nyní to vezmeme z pohledu ďáblova advokáta.
Asi očividný bod, který tady musí zaznít. Ačkoliv je elektrický Peugeot e-2008 GT schopný stroj se slušným poměrem cena/výkon, tak pro většinu lidí půjde stále o nedosažitelný sen. Zatímco elektrická varianta začíná na ceně 860 000 Kč s DPH, tak základní výbavu Active společně s motorem 1.2 PureTech 100 seženete za 460 000 Kč s DPH. To je zkrátka obrovský rozdíl, který se musí někde podepsat.
Na druhou stranu je potřeba podotknout, že Peugeot ve své cenové politice počítá i s tím, že určitý obnos peněz se během provozu elektrické varianty zákazníkovi vrátí. Zapomeňte na výměnu oleje nebo časté servisní prohlídky složitého spalovacího motoru. U EV platí pravidlo Sedni a jeď! Také nabíjení je při dnešních cenách více než výhodné…
Čtěte také: První elektrický Peugeot? Model VLV vznikl za války a předběhl svou dobu
Dobrá, řekněme, že jste se plácli přes kapsu a koupili si elektrickou variantu. Sousedi začínají koukat přes plot a ptají se, jestli “ty elektromobily” mají opravdu takový odpich. U Peugeotu e-2008 budete muset bohužel odpovědět, že stále příliš nevíte. Proč? Toto SUV totiž sází hlavně na pohodlí a klidnou jízdu, nikoliv drtivé zrychlení.
Aby to ale nevyznělo pouze negativně, je potřeba říct, že elektrický Peugeot má oproti svým spalovacím variantám opravdu značný odpich od nižších rychlostí. Elektromotor o výkonu 100 kW dokáže hezky zatáhnout a ačkoliv vám to krk nezlomí, věřte, že na předpisovou rychlost se dostanete cobydup.
A teď jedno ožehavé téma, které potěší hlavně Tesláky. Ano, Peugeot e-2008 (stejně jako další vozy na platformě e-CMP – pozn. redakce) nemá přední kufr. A to je zatraceně velká škoda, protože velikost zadního kufru nemusí být vždy dostatečná. Je však důležité zmínit, že celkových 434 litrů bude na většinu situací stačit. A pokud by se něco náhodou nevešlo, pořád můžete sklopit zadní sedačky a získat tak masivních 1467 litrů prostoru.
Bylo by krásné, kdyby Peugeot u připravované platformy STLA nezapomněl na přední kufr. Díky malému elektromotoru vzniká dostatek prostoru vepředu, což se dá využít několika způsoby. Doufejme, že tomu tak do budoucna bude!
Tohle byly celkem tři způsoby, jak by se mohl stát Peugeot e-2008 GT lepším elektromobilem. Všechny díly našeho seriálu jsou k nahlédnutí na této stránce, která zároveň slouží jako rozcestník dlouhodobého testu.