Pravidelní čtenáři už ví, že nějakou dobu usilovně testujeme čistě elektrický vůz Peugeot e-2008 GT. Díky tomu, že nás auto opravdu nadchlo, rozhodli jsme se sepsat menší seriál, který vám život s elektromobilem přiblíží. V dnešním díle se zaměříme na rovnou 3 důvody, proč byste nad takovým vozem měli uvažovat a v čem opravdu vyniká.
Pokud se něco Peugeotu v poslední době daří, tak je to jednoznačně designový jazyk. Elektrický model e-2008 GT nosí na přední masce obří tesáky, které zároveň plní funkci LED světlometů. Jde rozhodně o jeden z nejlepších “rozlišováků” moderních aut a dodává elektromobilu jistý punc dravosti a luxusu.
V bílém provedení působí auto zároveň moderně a hezky. Výrazná a poměrně vysoká přední maska dodává pocit bezpečí a ačkoliv jde o crossover, na první pohled (a zvlášť z fotek) auto vypadá, že jde o větší SUV. Jde o dokonalý trik, který se designérům zatraceně povedl. Pokud tedy hledáte pohledný elektromobil, tady jej máte.
Čtěte také: Peugeot bude v Evropě prodávat pouze elektromobily, má to ale jeden háček
Ze všech stran neustále slýcháme, že elektroauta nikam nedojedou a že i dojezd přes 400 kilometrů zkrátka nestačí. Takové “rozumy” ale většinou pochází od lidí, kteří bohužel nemají s elektrikou příliš mnoho zkušeností. Třeba například námi testovaný Peugeot zvládne urazit na jediné nabití zhruba 250 kilometrů. A víte co? Ono to naprosto stačí, a my vám vysvětlíme proč.
Gigantický dojezd potřebujete pouze v případě, že cestujete delší trasu bez toho, aniž by se po cestě nacházely nabíjecí stanice. V dnešním světě, kde je nabíječka téměř na každém kroku, je tahání těžké baterie v podstatě k ničemu. Model e-2008 GT si pohodlně vystačí s 50kWh baterií, kterou následně nabíjí maximálním výkonem 100 kW. Dokazuje tím, že mnohem důležitější je mít rychlé nabíjení, nikoliv těžkou a nákladnou baterku.
Francouzské vozy vynikají v pohodlí a Peugeot e-2008 GT není výjimkou. Za volantem (nebo jako spolucestující) se cítíte jako v bavlnce, a to díky skvěle nastavenému podvozku. Crossover žehlí nerovnosti s naprostou grácií a musíte najet do pořádné díry, aby se podvozek vůbec ozval. Baví nás i jízda do zatáček, protože se auto téměř vůbec nenaklání a zachovává si chladou tvář za všech okolností.
Mezi neodmyslitelné vlastnosti elektromobilu patří taktéž naprosté ticho. Peugeot i v tomto ohledu příjemně překvapil a při běžné jízdě můžete slyšet maximálně svištění pneumatik nebo otáčky elektromotoru. O něco horší je to na dálnici, kde už zkrátka slyšíte odpor větru. Ale ve kterém voze s podobnou cenovkou něco takového neslyšíte?
Tohle byly celkem tři důvody, proč uvažovat nad elektromobilem Peugeot e-2008 GT. Všechny díly našeho seriálu jsou k nahlédnutí na této stránce, která zároveň slouží jako rozcestník dlouhodobého testu.
Pravidelní čtenáři už ví, že nějakou dobu usilovně testujeme čistě elektrický vůz Peugeot e-2008 GT. Díky tomu, že nás auto opravdu nadchlo, rozhodli jsme se sepsat menší seriál, který vám život s elektromobilem přiblíží. V dnešním díle se zaměříme na rovnou 3 důvody, proč byste nad takovým vozem měli uvažovat a v čem opravdu vyniká.
Pokud se něco Peugeotu v poslední době daří, tak je to jednoznačně designový jazyk. Elektrický model e-2008 GT nosí na přední masce obří tesáky, které zároveň plní funkci LED světlometů. Jde rozhodně o jeden z nejlepších “rozlišováků” moderních aut a dodává elektromobilu jistý punc dravosti a luxusu.
V bílém provedení působí auto zároveň moderně a hezky. Výrazná a poměrně vysoká přední maska dodává pocit bezpečí a ačkoliv jde o crossover, na první pohled (a zvlášť z fotek) auto vypadá, že jde o větší SUV. Jde o dokonalý trik, který se designérům zatraceně povedl. Pokud tedy hledáte pohledný elektromobil, tady jej máte.
Čtěte také: Peugeot bude v Evropě prodávat pouze elektromobily, má to ale jeden háček
Ze všech stran neustále slýcháme, že elektroauta nikam nedojedou a že i dojezd přes 400 kilometrů zkrátka nestačí. Takové “rozumy” ale většinou pochází od lidí, kteří bohužel nemají s elektrikou příliš mnoho zkušeností. Třeba například námi testovaný Peugeot zvládne urazit na jediné nabití zhruba 250 kilometrů. A víte co? Ono to naprosto stačí, a my vám vysvětlíme proč.
Gigantický dojezd potřebujete pouze v případě, že cestujete delší trasu bez toho, aniž by se po cestě nacházely nabíjecí stanice. V dnešním světě, kde je nabíječka téměř na každém kroku, je tahání těžké baterie v podstatě k ničemu. Model e-2008 GT si pohodlně vystačí s 50kWh baterií, kterou následně nabíjí maximálním výkonem 100 kW. Dokazuje tím, že mnohem důležitější je mít rychlé nabíjení, nikoliv těžkou a nákladnou baterku.
Francouzské vozy vynikají v pohodlí a Peugeot e-2008 GT není výjimkou. Za volantem (nebo jako spolucestující) se cítíte jako v bavlnce, a to díky skvěle nastavenému podvozku. Crossover žehlí nerovnosti s naprostou grácií a musíte najet do pořádné díry, aby se podvozek vůbec ozval. Baví nás i jízda do zatáček, protože se auto téměř vůbec nenaklání a zachovává si chladou tvář za všech okolností.
Mezi neodmyslitelné vlastnosti elektromobilu patří taktéž naprosté ticho. Peugeot i v tomto ohledu příjemně překvapil a při běžné jízdě můžete slyšet maximálně svištění pneumatik nebo otáčky elektromotoru. O něco horší je to na dálnici, kde už zkrátka slyšíte odpor větru. Ale ve kterém voze s podobnou cenovkou něco takového neslyšíte?
Tohle byly celkem tři důvody, proč uvažovat nad elektromobilem Peugeot e-2008 GT. Všechny díly našeho seriálu jsou k nahlédnutí na této stránce, která zároveň slouží jako rozcestník dlouhodobého testu.