Peugeot 408 e-GT PHEV bych zcela jistě zařadil na svůj seznam zajímavých, moderních a potenciálních vozidel, které bych si před svým domem dokázal představit. V jeho prospěch se řadí rozhodně design, i přes konstrukci typu SUV kupé vcelku slušný vnitřní prostor a především jeho softwarové a digitální vlastnosti. I na takovém voze lze samozřejmě najít určité zápory, které by se v každodenním provozu musely zařadit do kategorie větších kompromisů. Které to jsou?
Když si pořizujete plug-in hybrid kterérkoliv značky, očekává se, že budete mít vůz kde dobíjet. U Peugeotu to platí vlastně dvojnásob. Bez elektrické složky nemá vůz příliš smysl a spotřeba benzinu pak dokáže růst do nebes. Dobrá, s Hummerem se stále srovnávat nemůže, ale pořidít si „ekonomický“ hybrid a pak jezdit “za sedm“ a někdy i více není vůbec ekonomické. Po městě pak chcete jezdit na baterii.
A ta se nabíjí sakra dlouho. Na to, že její využitelná kapacita činí pouhých 9,9 kWh, tak se se standardní palubní nabíječkou dobíjí pouze výkonem 2,3 kW z běžné zásuvky a max 3,7 kW pomocí wallboxu. Příplatek za silnější 7,4 kW se tedy jeví jako naprostá nutnost. Peugeot vás ale nebude chtít zruinovat, a tak vás navýšení výkonu vyjde na 16 tisíc korun. Doma pak chcete nabíjet v každou volnou minutu. Vůz vás totiž po městě na elektrony sveze průměrně na 40 kilometrech. S lehčí nohou pár kilometrů přidáte, ale na deklarovaných 63 km je téměř nemožné se dostat i v ideálních teplotních podmínkách.
Čtěte také: Peugeot vsází na elektřinu. Jeho plány elektrifikace jsou ambiciózní
Když si bude rodina s jedním či dvěma dětmi vybírat Peugeota, model 408 nejspíš nebude prvním kouskem, na který se půjde podívat. Mnohem větším favoritem bude lehce menší, ale zato praktičtější model 308 SW. To by byl i můj postup. Čtyřistaosmička nicméně působí bezpečnějším a robustnějším postojem, a tak ani pro rodinu nejde o špatné vozidlo. Na zadních sedačkách nechcete vozit urostlé bodyguardy, vaše ratolesti se zde ale usadí naprosto v pohodě.
Jenže, když dojde na delší cestování, budete prosit prarodiče o hlídání. Do kufru se základním objemem 471 litrů se na víkend sbalíte, na delší cesty k moři nebo prázdninový pobyt na chalupě už ale budete hledat každý volný centimetr. Střešní box (případně box na tažné) se tak stane vaším věrným přítelem. Ne snad, že by takový doplněk zkazil dojem z vozu, jeho časté nasazování může být časem otravné.
Cena přesahující jeden milion korun není u plug-in hybridního vozu vlastně nic překvapujícího. Tím se dostává 408 e-GT7 Hybrid 225 do kategorie větších vozidel disponujícím touto kombinací pohonu. To, co vůz dohání vzhledem i skvělým interiérem a funkčností, ale bohužel na pohonu ztrácí. I když nejde o žádného šneka, pohled na výdaje vás donutí sundat nohu z plynu a mnohem více hlídat stav nabití baterie i spotřebu samotného spalovacího agregátu.
Přiznám se, že v pokud bych měl uvažovat nad plug-in hybridem v hodnotě kolem jeden a čtvrt milionu, už bych se raději díval po klasické SUV konstrukci a velmi pravděpodobně po modelu Kia Sportage PHEV. Celková cena může sice skončit i o sto tisíc více, větší baterie i prostor by ale i tak nejspíše vyhrály. Po digitální stránce jsou oba modely na velmi podobně pokročilé úrovni.
Peugeot 408 e-GT PHEV bych zcela jistě zařadil na svůj seznam zajímavých, moderních a potenciálních vozidel, které bych si před svým domem dokázal představit. V jeho prospěch se řadí rozhodně design, i přes konstrukci typu SUV kupé vcelku slušný vnitřní prostor a především jeho softwarové a digitální vlastnosti. I na takovém voze lze samozřejmě najít určité zápory, které by se v každodenním provozu musely zařadit do kategorie větších kompromisů. Které to jsou?
Když si pořizujete plug-in hybrid kterérkoliv značky, očekává se, že budete mít vůz kde dobíjet. U Peugeotu to platí vlastně dvojnásob. Bez elektrické složky nemá vůz příliš smysl a spotřeba benzinu pak dokáže růst do nebes. Dobrá, s Hummerem se stále srovnávat nemůže, ale pořidít si „ekonomický“ hybrid a pak jezdit “za sedm“ a někdy i více není vůbec ekonomické. Po městě pak chcete jezdit na baterii.
A ta se nabíjí sakra dlouho. Na to, že její využitelná kapacita činí pouhých 9,9 kWh, tak se se standardní palubní nabíječkou dobíjí pouze výkonem 2,3 kW z běžné zásuvky a max 3,7 kW pomocí wallboxu. Příplatek za silnější 7,4 kW se tedy jeví jako naprostá nutnost. Peugeot vás ale nebude chtít zruinovat, a tak vás navýšení výkonu vyjde na 16 tisíc korun. Doma pak chcete nabíjet v každou volnou minutu. Vůz vás totiž po městě na elektrony sveze průměrně na 40 kilometrech. S lehčí nohou pár kilometrů přidáte, ale na deklarovaných 63 km je téměř nemožné se dostat i v ideálních teplotních podmínkách.
Čtěte také: Peugeot vsází na elektřinu. Jeho plány elektrifikace jsou ambiciózní
Když si bude rodina s jedním či dvěma dětmi vybírat Peugeota, model 408 nejspíš nebude prvním kouskem, na který se půjde podívat. Mnohem větším favoritem bude lehce menší, ale zato praktičtější model 308 SW. To by byl i můj postup. Čtyřistaosmička nicméně působí bezpečnějším a robustnějším postojem, a tak ani pro rodinu nejde o špatné vozidlo. Na zadních sedačkách nechcete vozit urostlé bodyguardy, vaše ratolesti se zde ale usadí naprosto v pohodě.
Jenže, když dojde na delší cestování, budete prosit prarodiče o hlídání. Do kufru se základním objemem 471 litrů se na víkend sbalíte, na delší cesty k moři nebo prázdninový pobyt na chalupě už ale budete hledat každý volný centimetr. Střešní box (případně box na tažné) se tak stane vaším věrným přítelem. Ne snad, že by takový doplněk zkazil dojem z vozu, jeho časté nasazování může být časem otravné.
Cena přesahující jeden milion korun není u plug-in hybridního vozu vlastně nic překvapujícího. Tím se dostává 408 e-GT7 Hybrid 225 do kategorie větších vozidel disponujícím touto kombinací pohonu. To, co vůz dohání vzhledem i skvělým interiérem a funkčností, ale bohužel na pohonu ztrácí. I když nejde o žádného šneka, pohled na výdaje vás donutí sundat nohu z plynu a mnohem více hlídat stav nabití baterie i spotřebu samotného spalovacího agregátu.
Přiznám se, že v pokud bych měl uvažovat nad plug-in hybridem v hodnotě kolem jeden a čtvrt milionu, už bych se raději díval po klasické SUV konstrukci a velmi pravděpodobně po modelu Kia Sportage PHEV. Celková cena může sice skončit i o sto tisíc více, větší baterie i prostor by ale i tak nejspíše vyhrály. Po digitální stránce jsou oba modely na velmi podobně pokročilé úrovni.