Tesla se potýkala s požárem. V německé továrně hořely bateriové články

Požár v Tesla Gigafactory Berlin zasáhl bateriovou halu. Incident si vyžádal evakuaci, ale nedošlo ke zraněním ani úniku látek.
Požár ochromil část továrny Tesla
V německé továrně Tesly v Grünheide došlo v pondělí odpoledne k požáru, který přerušil provoz v části určené pro výrobu bateriových modulů. Událost si vyžádala evakuaci zaměstnanců, zásah závodní požární jednotky a dočasné uzavření výrobní haly. Výroba pohonných jednotek mohla pokračovat už v úterý odpoledne, ale bateriová linka zůstala dočasně mimo provoz.
Podle informací německého deníku Handelsblatt začal požár ve chvíli, kdy několik stohů bateriových článků spadlo z dopravního pásu v prvním patře do šachty v přízemí. Po dopadu došlo ke vznícení článků a oheň zasáhl přepravní systém v přízemní části objektu.
Zemský úřad pro životní prostředí uvedl, že bylo zasaženo 512 článků, což odpovídá přibližně dvěma třetinám kapacity baterie jednoho vozu Model Y. Nebylo specifikováno, o jaký typ článků šlo. V německé gigafactory Tesla běžně využívá články CATL LFP pro základní varianty a články NCM od LG Energy Solution pro verze Long Range.

Vyšetřování a další postup
Tesla okamžitě evakuovala zaměstnance z dotčené oblasti, včetně těch, kteří pracují na montáži pohonných jednotek ve stejné budově, a incident ohlásila příslušným úřadům. Přístup do haly získali pouze pracovníci se speciální ochranou a dýchací technikou. Požár byl po několika hodinách uhašen. Oheň se nešířil mimo postižený úsek a nedošlo při něm k žádnému zranění ani úniku nebezpečných látek a hasební vody mimo budovu.
Tesla příčinu incidentu nekomentovala. Probíhá interní vyšetřování, do něhož jsou zapojeny i regionální úřady. Podle okresu Oder-Spree podnik dodržel všechna stanovená nouzová opatření. Nehoda byla bezprostředně ohlášena a bezpečnostní plán fungoval bez selhání.
Celý zásah ukazuje rozdíl mezi potenciální katastrofou a zvládnutou krizí. Událost v Grünheide upozorňuje na rizika spojená s manipulací s vysokokapacitními bateriovými články. Moderní automatizované provozy jsou sice optimalizované pro výkon, ale jakmile dojde k odchylce, je zásah extrémně složitý. Tesla reagovala rychle a technicky správně, přesto bude nejen muset detailně vysvětlit, jak mohlo k pádu článků dojít, ale také ukázat, že se podobná situace nebude opakovat.
Zdroj: Handelsblatt
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.