V Žilině se začal vyrábět elektromobil Kia EV4. První kus pokřtil Jaromír Jágr

Pavel Škopek
První vyrobenou Kia EV4 v Žilině pokřtili Jaromír Jágr a Marc Hedrich, generální ředitel společnosti Kia Europe | foto: Kia
První vyrobenou Kia EV4 v Žilině pokřtili Jaromír Jágr a Marc Hedrich, generální ředitel společnosti Kia Europe | foto: Kia

V Žilině odstartovala výroba Kia EV4. Nový hatchback s bateriemi 58,3 a 81,4 kWh přijde na evropský trh už v září 2025.

Nový elektromobil míří ze Žiliny do Evropy

Tichý start, ale silné poselství. Kia zahájila výrobu modelu EV4 v modernizovaném závodě u slovenské Žiliny a tím vstoupila do nové etapy své evropské strategie. Výroba čistě elektrického hatchbacku přímo v regionu není jen symbolický krok, ale součást hlubší proměny, která staví na technologii, efektivitě a lokalizaci.

Sériová výroba Kia EV4 začala 20. srpna 2025. Závod prošel rozsáhlou modernizací, do které automobilka investovala 108 milionů eur. Výroba nyní zahrnuje nejen elektromobily, ale i hybridní a spalovací modely. První pětidveřový hatchback EV4, který sjel z výrobní linky, pokřtila hokejová legenda a dlouholetý ambasador značky, Jaromír Jágr.

Model EV4 se vyrábí na stejných linkách jako Kia Sportage a XCeed. Závod v Žilině tak potvrzuje svou flexibilitu a schopnost reagovat na proměny trhu. S kapacitou 350 000 vozů ročně, 3700 zaměstnanci a plně automatizovanou výrobou má potřebné zázemí pro velkosériovou produkci. V roce 2024 tvořily hybridní a plug-in hybridní modely čtvrtinu výstupu. Zahájení evropské produkce elektromobilu EV4 je přímou odpovědí na rostoucí poptávku po lokálně vyráběných bezemisních vozech.

Slavnostní zahájení výroby Kia EV4 v Žilině | foto: Kia
Slavnostní zahájení výroby Kia EV4 v Žilině | foto: Kia

Model šitý na míru regionu

Elektromobil Kia EV4 je postavený na platformě E-GMP a nabízí dvě verze baterií: 58,3 kWh a 81,4 kWh. Mezi výbavu patří technologie V2L a V2G, hliníková kapota nebo osm barevných variant. Produkce se soustředí pouze na hatchback dlouhý 4,43 metru, který ponese označení „Made in Europe“. O 30 centimetrů delší a přibližně o 10 tisíc euro (245 tisíc korun) dražší sedan se bude vyrábět výhradně v Jižní Koreji.

Hatchback velikosti VW Golf má být hlavním tahounem prodeje. Segment kompaktních sedanů zůstává v Evropě okrajový, a právě proto zde má hatchbacková karosářská verze EV4 větší obchodní potenciál. Kia očekává roční objem prodejů okolo 160 000 kusů. První dodávky evropským zákazníkům jsou plánovány na září 2025.

S novinkou EV4 posiluje Kia své postavení na trhu elektromobility. Lokální výroba, jasné zaměření na regionální potřeby a důraz na inovace dávají modelu šanci stát se klíčovým hráčem v evropském přechodu na elektrický pohon.


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články