Když jsem dostal do ruky nový elektrifikovaný Peugeot 408 GT, první, co jsem si pomyslel, bylo, jak to auto vypadá famózně. Tento pocit ve mě převládá neustále. To se ovšem pojí s celou řadou současných Peugeotů a poprvé ve mně tento pocit nastartoval plug-in hybridní model 308. Ve své podstatě jde o velmi podobné vozy lišící se především velikostí karoserie. Dle mého názoru bude menší model populárnější i pro svoji praktičnost, ale i u netradiční 408 lze rozhodně najít důvody, proč by jej měl zájemce zahrnout do užšího výběru.
Jak jsem již zmínil, celkový vzhled vozu je rozhodně dobrý důvod, proč o voze uvažovat. Když jsem poprvé doma zmínil, že přijedu Peugeotem, všichni si vybaví typický strohý a lehce nelogický interiér starých modelů a ohrnou nos. Jenže od doby změny vlastnické skupiny a celkového omlazení modelového parku francouzké automobilky jde o zcela jiné vozy. A to po všech směrech, designem počínaje. Ostré hrany, „šavlozubé“ LEDky denního svícení i velmi extravagantní dvacetipalcová kola dělají z vozu skutečnou šelmu.
V prémiovém metalickém modrém zbarvení Obsession lze navíc garantovat, že se za vozem každý otočí a bude dlouho hádat, o jakou značku že se to vlastně jedná. Posaďte jej dovnitř a dokud se na displeji neobjeví inovované logo automobilky a název, bude stále nevěřícně kroutit hlavou. Vzhledem k tomu, že je vůz zástupce výše posazených vozidel, najdeme na něm i pár oplastovaných míst. Kupodivu nepůsobí vůbec rušivě a v tmavém zbarvení vozu dodají na mohutnosti.
Čtěte také: Peugeot vsází na elektřinu. Jeho plány elektrifikace jsou ambiciózní
Když jsem testoval 308, byla tehdy k dispozici pouze v krátké verzi hatchback. Kombi varianta SW přišla na trh jen o chvíli později. Z toho důvodu nebylo možné plně otestovat rodinné schopnosti menšího modelu a bylo potřeba mnoha kompromisů, abychom se do vozu poskládali. Tento problém u 408 ze značné části odpadá. Vnitřní prostor bez potíží pojme čtyřčlennou rodinu a na krátké převozy vzadu svezete i osobu na prostřední sedačce. Děti pak nebudou kopat ani vzrostlejšího řidiče do zad.
Úložný prostor má sice zvýšené dno kvůli umístění baterií hybridního pohonu, i tak ale zvládne pojmout velký sportovní kočár nebo bagáž na víkend na chalupě. Svažující se záď stylu SUV kupé sice trochu prostoru ubere, ale i prostor 471 litrů je pro běžný provoz dostatečný. Na dlouhé dovolené budete muset pořídit box na střechu nebo na tažné zařízení.
Jedna z předností vozu je jeho digitální srdce a ovládání. Nejsem příznivce přesunu veškerého ovládání do čistě dotykové podoby a Peugeot umí velmi chytrým způsobem kombinovat dotyk i fyzická tlačítka. Lepší kombinaci obou světů už umí snad jen Kia. Peugeot umisťuje kapličku digitálních přístrojů nezvykle vysoko a řidič na ní kouká až přes volant, nikoliv skrze. Díky tomu ale není potřeba do vozu implementovat head-up displej, vše pohodlně vidíte na barevném personalizovaném desetipalcovém displeji. Za cenou dobu testu jsem měl na očích všechny důležité informce.
Pro ty podružné informace a data slouží centrální desetipalcový displej. Data jsou přehledná ve dvou úrovních navigace. Skvělá je bezdrátová podpora Android Auto a Apple CarPlay. Odezva je rychlá a komfortní. Zvláštní pozornost si ale zaslouží sekundární lišta pod centrálním displejem.
Přezdívá se jí i-Toggles a na místo šesti velkých dotykových dlažic si řidič může uložit zkratky k nejpoužívanšjším funkcím. Svojí velikostí kvalitně nahrazují fyzická tlačítka. Můžete tak rychle přepnout zdroj navigace, nastavit teplotu klimatizace nebo masážní funkce předních sedadel. Meze se zde téměř nekladou.
Cenovka plug-in hybridní konfigurace Peugeotu 408 GT startuje na 1,1 milionu korun. Když přidáte pár drobností a vychytávek, dostanete se bez potíží nad hranici jednoho a čtvrt milionu. I když jde o částku, za kterou můžete uvažovat o odlišné značce vozu, dostanete se zde prakticky na plnou výbavu. A že stojí za to. Můžete si dopřát výhledy panoramatickou střechou, komfort masážních sedadek v přední řadě nebo skutečně výborný audio zážitek skrze soustavu Focal.
Rozhodně se vyplatí si připlatit i za silnější palubní nabíječku, jinak totiž nabíjením strávíte věčnost. O tom ale jindy. Luxusním projevem si Peugeot nezadá se sourozenci od DS, ale o to více si užijete jeho komfort a sportovní rysy s prémiovým dojmem. Peugeot 408 se rozhodně nemá za co stydět a dává to jasně najevo v mnoha směrech.
Pohon je u tohoto modelu zajištěný pomocí benzínového agregátu o objemu 1 598 ccm. Hybridní ústrojí celý vůz zatíží a tak je pro agilnější jízdu potřeba využít i síly elektrického motoru. Systémově vůz nabízí 165 kW výkonu a při sportovní jízdě to dá i znát. Jen se pak nedá hovořit o ekonomické jízdě. Abyste byli schopní o voze hovořit jako o úsporném, budete potřebovat zužitkovat své veškeré znalosti o plynulosti provozu.
Po městě se zvládnete pohybovat i čistě na elektřinu, s předvídavou jízdou se dostanete k 45 kilometrům. To se dá, ale nesmíte doma zapomenout vůz opět zapojit do nabíječky. Na delkarovaných 63 km elektrického dojezdu se prakticky dostat nedá. V hybridním režimu se pak dostanete i pod čtyři litry. Musíte ale vynechat dálniční spoje. S těmi je pak v lepším případě dosažitelných 6 litrů na sto. Bez elektrické pomoci se dostanete i o více jak litr benzinu výše a výhody hybridního pohonu jsou ty tam.
Hybridní pohon, pro který byste si měli vůz chtít pořídit, má stále svá úskalí a pokud Peugeot nezapracuje na rychlejším nabíjení a větší kapacitě baterie, budete vůz chtít především pro jeho vzhled a digitální schopnosti. Je také nutné dodat, že značka ze své nabídky vyřadila dieselové pohony. Pokud tedy toužíte po voze na delší trasy, musíte se spokojit s hybridem a nebo se porozhlédnout jinde.
Když jsem dostal do ruky nový elektrifikovaný Peugeot 408 GT, první, co jsem si pomyslel, bylo, jak to auto vypadá famózně. Tento pocit ve mě převládá neustále. To se ovšem pojí s celou řadou současných Peugeotů a poprvé ve mně tento pocit nastartoval plug-in hybridní model 308. Ve své podstatě jde o velmi podobné vozy lišící se především velikostí karoserie. Dle mého názoru bude menší model populárnější i pro svoji praktičnost, ale i u netradiční 408 lze rozhodně najít důvody, proč by jej měl zájemce zahrnout do užšího výběru.
Jak jsem již zmínil, celkový vzhled vozu je rozhodně dobrý důvod, proč o voze uvažovat. Když jsem poprvé doma zmínil, že přijedu Peugeotem, všichni si vybaví typický strohý a lehce nelogický interiér starých modelů a ohrnou nos. Jenže od doby změny vlastnické skupiny a celkového omlazení modelového parku francouzké automobilky jde o zcela jiné vozy. A to po všech směrech, designem počínaje. Ostré hrany, „šavlozubé“ LEDky denního svícení i velmi extravagantní dvacetipalcová kola dělají z vozu skutečnou šelmu.
V prémiovém metalickém modrém zbarvení Obsession lze navíc garantovat, že se za vozem každý otočí a bude dlouho hádat, o jakou značku že se to vlastně jedná. Posaďte jej dovnitř a dokud se na displeji neobjeví inovované logo automobilky a název, bude stále nevěřícně kroutit hlavou. Vzhledem k tomu, že je vůz zástupce výše posazených vozidel, najdeme na něm i pár oplastovaných míst. Kupodivu nepůsobí vůbec rušivě a v tmavém zbarvení vozu dodají na mohutnosti.
Čtěte také: Peugeot vsází na elektřinu. Jeho plány elektrifikace jsou ambiciózní
Když jsem testoval 308, byla tehdy k dispozici pouze v krátké verzi hatchback. Kombi varianta SW přišla na trh jen o chvíli později. Z toho důvodu nebylo možné plně otestovat rodinné schopnosti menšího modelu a bylo potřeba mnoha kompromisů, abychom se do vozu poskládali. Tento problém u 408 ze značné části odpadá. Vnitřní prostor bez potíží pojme čtyřčlennou rodinu a na krátké převozy vzadu svezete i osobu na prostřední sedačce. Děti pak nebudou kopat ani vzrostlejšího řidiče do zad.
Úložný prostor má sice zvýšené dno kvůli umístění baterií hybridního pohonu, i tak ale zvládne pojmout velký sportovní kočár nebo bagáž na víkend na chalupě. Svažující se záď stylu SUV kupé sice trochu prostoru ubere, ale i prostor 471 litrů je pro běžný provoz dostatečný. Na dlouhé dovolené budete muset pořídit box na střechu nebo na tažné zařízení.
Jedna z předností vozu je jeho digitální srdce a ovládání. Nejsem příznivce přesunu veškerého ovládání do čistě dotykové podoby a Peugeot umí velmi chytrým způsobem kombinovat dotyk i fyzická tlačítka. Lepší kombinaci obou světů už umí snad jen Kia. Peugeot umisťuje kapličku digitálních přístrojů nezvykle vysoko a řidič na ní kouká až přes volant, nikoliv skrze. Díky tomu ale není potřeba do vozu implementovat head-up displej, vše pohodlně vidíte na barevném personalizovaném desetipalcovém displeji. Za cenou dobu testu jsem měl na očích všechny důležité informce.
Pro ty podružné informace a data slouží centrální desetipalcový displej. Data jsou přehledná ve dvou úrovních navigace. Skvělá je bezdrátová podpora Android Auto a Apple CarPlay. Odezva je rychlá a komfortní. Zvláštní pozornost si ale zaslouží sekundární lišta pod centrálním displejem.
Přezdívá se jí i-Toggles a na místo šesti velkých dotykových dlažic si řidič může uložit zkratky k nejpoužívanšjším funkcím. Svojí velikostí kvalitně nahrazují fyzická tlačítka. Můžete tak rychle přepnout zdroj navigace, nastavit teplotu klimatizace nebo masážní funkce předních sedadel. Meze se zde téměř nekladou.
Cenovka plug-in hybridní konfigurace Peugeotu 408 GT startuje na 1,1 milionu korun. Když přidáte pár drobností a vychytávek, dostanete se bez potíží nad hranici jednoho a čtvrt milionu. I když jde o částku, za kterou můžete uvažovat o odlišné značce vozu, dostanete se zde prakticky na plnou výbavu. A že stojí za to. Můžete si dopřát výhledy panoramatickou střechou, komfort masážních sedadek v přední řadě nebo skutečně výborný audio zážitek skrze soustavu Focal.
Rozhodně se vyplatí si připlatit i za silnější palubní nabíječku, jinak totiž nabíjením strávíte věčnost. O tom ale jindy. Luxusním projevem si Peugeot nezadá se sourozenci od DS, ale o to více si užijete jeho komfort a sportovní rysy s prémiovým dojmem. Peugeot 408 se rozhodně nemá za co stydět a dává to jasně najevo v mnoha směrech.
Pohon je u tohoto modelu zajištěný pomocí benzínového agregátu o objemu 1 598 ccm. Hybridní ústrojí celý vůz zatíží a tak je pro agilnější jízdu potřeba využít i síly elektrického motoru. Systémově vůz nabízí 165 kW výkonu a při sportovní jízdě to dá i znát. Jen se pak nedá hovořit o ekonomické jízdě. Abyste byli schopní o voze hovořit jako o úsporném, budete potřebovat zužitkovat své veškeré znalosti o plynulosti provozu.
Po městě se zvládnete pohybovat i čistě na elektřinu, s předvídavou jízdou se dostanete k 45 kilometrům. To se dá, ale nesmíte doma zapomenout vůz opět zapojit do nabíječky. Na delkarovaných 63 km elektrického dojezdu se prakticky dostat nedá. V hybridním režimu se pak dostanete i pod čtyři litry. Musíte ale vynechat dálniční spoje. S těmi je pak v lepším případě dosažitelných 6 litrů na sto. Bez elektrické pomoci se dostanete i o více jak litr benzinu výše a výhody hybridního pohonu jsou ty tam.
Hybridní pohon, pro který byste si měli vůz chtít pořídit, má stále svá úskalí a pokud Peugeot nezapracuje na rychlejším nabíjení a větší kapacitě baterie, budete vůz chtít především pro jeho vzhled a digitální schopnosti. Je také nutné dodat, že značka ze své nabídky vyřadila dieselové pohony. Pokud tedy toužíte po voze na delší trasy, musíte se spokojit s hybridem a nebo se porozhlédnout jinde.