Známý odpůrce elektromobilů chce představit revoluční baterii

Roman Macháč
  • Automobilka Toyota hodlá uvést prototyp zcela revoluční „solid-state“ baterie
  • Ta má přinést zejména kratší nabíjení, delší dojezd a větší energetickou hustotu
  • Proč ovšem známý odpůrce do velkých baterií vůbec investuje?
Baterie, ilustrační obrázek
Baterie, ilustrační obrázek

Pokud náš magazín o elektromobilitě už nějaký ten pátek sledujete, tak nejspíš víte, že mezi největší odpůrce čisté elektromobility se řadí zejména automobilka Toyota. Ta si totiž jako jedna z mála razí teorii o nevyužitém potenciálu vodíku či hybridního ústrojí, přičemž zbytek světa očividně volá po zcela odlišné cestě. Elektromobil je v jejich režii nesmysl, který je prý naprosto neekologický. A možná právě proto je poslední zpráva natolik zajímavá.

Toyota plánuje revoluční baterie

Japonský výrobce se totiž nechal slyšet, že vyvíjí první prototyp baterie s pevným elektrolytem, která by mohla v budoucnu způsobit převrat v automobilovém průmyslu. Tzv. „solid-state“ baterky při vhodně nastavené sériové výrobě mohou cenově konkurovat lithium-iontovým akumulátorům a přitom nabídnout lepší parametry.


Čtěte také: Jaký elektromobil dostane jako první revoluční solid-state baterii? To neuhodnete


Baterie v elektromobilu
Baterie v elektromobilu

Jde o ohranou písničku?

Zajímavé ovšem na celé věci je fakt, že něco podobného jsme z úst Toyoty někdy slyšeli. Bylu tomu v srpnu roku 2020, tedy přesně měsíc předtím, než Tesla pořádala event Battery Day. Tehdy se automobilka nezapomněla zmínit o své vlastní revoluční baterii, která by mohla být východiskem z hlavních nevýhod elektromobilů. Nejpříhodnější na celé věci však bylo jen a pouze načasování.

Nabízí se jediná otázka. Proč to automobilka vlastně dělá a co za tím vidí? Pokud si jsou opravdu natolik jisti svou vodíkovou technologií, tak přece nemusí světu dokazovat svou součinnost v tom, že vyvinou prototyp lepší baterie. Navíc v tomto odvětví jsou pravděpodobně více napřed firmy jako Quantum Space nebo Solid Power, které už plánují první výrobní linky.


Čtěte také: Vodíkový elektromobil pokořil nový světový rekord, zvládl urazit přes 1000 km


Toyota Mirai 2
Toyota Mirai 2

Každý pokus se počítá!

Ať už je to jakkoliv, tak automobilce Toyota přejeme, aby ji pokus o vytvoření revoluční baterie vyšel. Kdo ví, třeba nás jednou výrobce překvapí a opravdu využije stejnou či podobnou technologii k tomu, aby zvrátil dějiny elektromobilů a nabídl něco, co nebude mít obdoby. Japonský gigant nám vždy dokazoval, že se v automobilovém průmyslu vyzná, tak proč pochybovat. Až čas ukáže, co vlastně hodlá Toyota představit.

Je však zároveň nutné se zamyslet nad tím, zda automobilka pomalu necouvá z jejich snahy o vodíkovou revoluci a naopak si nezačíná uvědomovat nevyužitý prostor ve vývoji baterií. Pokud by totiž byl pokus úspěšný, tak v rámci vlastností solid-state baterií bude vodík naprosto ze hry.

Myslíte si, že automobilka opravdu představí zcela revoluční baterii, která zachvěje světem elektromobilů? Podělte se o názor v diskuzi!


Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články