Automobilka Toyota se rozhodně neplánuje vzdát vodíkového pohonu. To dokazuje i nově vzniklý světový rekord, kdy jezdci zvládli na jediné natankování urazit lehce přes 1000 kilometrů. Úchvatný výsledek je dílem japonského výrobce o tak trochu jinou elektrifikaci.
Toyota uvádí, že druhá generace modelu Mirai byla schopna celkem urazit 1003 kilometrů s tím, že měla “v zásobě” ještě dalších 9 kilometrů dojezdu. Spotřeba vodíku se pak pohybovala na hranici 0,55 kg na 100 kilometrů, přičemž do celé nádrže se vejde až 5,6 kg. Dosavadní rekord držel Hyundai Nexo s dojezdem 778 kilometrů.
Nutno podotknout, že výsledek je to opravdu skvělý. Zvlášť, když uvážíme, že natankování trvalo jen pět minut. Logicky tak ovšem vyvstává otázka, zda se tímto úspěchem něco pro elektromobily mění a jestli není vodík lepším řešením.
S velmi limitující infrastrukturou plnicích stanic a složitou instalací se zdá, že elektromobily budou i nadále hrát hlavní roli. Zároveň se jejich dojezd neustále zvyšuje a při příchodu solid-state baterií půjde o naprostou změnu pravidel hry. Velkým problémem vodíkových vozu je zároveň přeměna energie, respektive neefektivnost řešení.
A jak to vidíte Vy? Dokázali byste si představit vlastnit vůz na vodíkový pohon? Podělte se o názor v diskuzi!
Automobilka Toyota se rozhodně neplánuje vzdát vodíkového pohonu. To dokazuje i nově vzniklý světový rekord, kdy jezdci zvládli na jediné natankování urazit lehce přes 1000 kilometrů. Úchvatný výsledek je dílem japonského výrobce o tak trochu jinou elektrifikaci.
Toyota uvádí, že druhá generace modelu Mirai byla schopna celkem urazit 1003 kilometrů s tím, že měla “v zásobě” ještě dalších 9 kilometrů dojezdu. Spotřeba vodíku se pak pohybovala na hranici 0,55 kg na 100 kilometrů, přičemž do celé nádrže se vejde až 5,6 kg. Dosavadní rekord držel Hyundai Nexo s dojezdem 778 kilometrů.
Nutno podotknout, že výsledek je to opravdu skvělý. Zvlášť, když uvážíme, že natankování trvalo jen pět minut. Logicky tak ovšem vyvstává otázka, zda se tímto úspěchem něco pro elektromobily mění a jestli není vodík lepším řešením.
S velmi limitující infrastrukturou plnicích stanic a složitou instalací se zdá, že elektromobily budou i nadále hrát hlavní roli. Zároveň se jejich dojezd neustále zvyšuje a při příchodu solid-state baterií půjde o naprostou změnu pravidel hry. Velkým problémem vodíkových vozu je zároveň přeměna energie, respektive neefektivnost řešení.
A jak to vidíte Vy? Dokázali byste si představit vlastnit vůz na vodíkový pohon? Podělte se o názor v diskuzi!