Přichází zimní měsíce, a to přináší pro uživatele spalovacích motorů starosti, které toto období přináší. Zmrzlé ruce, které seškrabávají zbytky námrazy ze skel si mnohdy nezahřejeme ani po několika minutách po nasednutí do vozu. Přeci jen, než se motor zahřeje a z ventilátoru začne proudit teplý vzduch, případně než se teplo přenese do vyhřívaného volantu, chvíli trvá. Takové trable však v elektromobilu nezažijete. Jak je to možné?
O samotném provozu vozu s plně elektrickým pohonem v zimním období toho je napsáno již mnoho. Ano, dojezd se velmi pravděpodobně zkrátí o nemalou porci kilometrů, ale s tím při koupi holt musíte počítat. Mnohdy se však nejedná o takovou porci, kterou avizují zarytí odpůrci.
Jaká je však málo probíraná výhoda, která vám po ránu rozhodně, narozdíl od ukazatele zbývajících kilometrů, udělá radost? Je to právě vytápění, které díky tepelnému čerpadlu, které si bere energii přímo z baterie vozu, funguje v podstatě ihned a již za několik málo sekund sedíme v příjemně zahřátém interiéru.
Čtěte také: Znáte nejhloupější mýty o elektromobilech? Některé jsou až k smíchu!
Pokud jste vlastníkem Tesly nebo jiného elektrického vozu, který tuto funkci umožňuje, můžete si auto „předehřát“ ještě než vůbec vystrčíte paty z domova pomocí aplikace v telefonu. Sedáte tak do vytopeného auta s vyhřátým volantem a rozmrazenými skly. No není to nádhera? Můžeme sice polemizovat, že ani tento luxus dojezd příliš nevylepší, ale máme za to, že za těch pár obětovaných kilometrů to rozhodně stojí.
Neznamená to ovšem, že u spalovacích vozů tuto funkci nenajdete. Mnohdy je tato funkce vykoupena tím, že musíte mít při rozmrazování zároveň zapnutý motor, který při volnoběhu vyprodukuje nejen spoustu škodlivin, ale zároveň mu to vůbec nedělá dobře. Další variantou je koupě nezávislého topení, které nebývá levnou záležitostí.
Přichází zimní měsíce, a to přináší pro uživatele spalovacích motorů starosti, které toto období přináší. Zmrzlé ruce, které seškrabávají zbytky námrazy ze skel si mnohdy nezahřejeme ani po několika minutách po nasednutí do vozu. Přeci jen, než se motor zahřeje a z ventilátoru začne proudit teplý vzduch, případně než se teplo přenese do vyhřívaného volantu, chvíli trvá. Takové trable však v elektromobilu nezažijete. Jak je to možné?
O samotném provozu vozu s plně elektrickým pohonem v zimním období toho je napsáno již mnoho. Ano, dojezd se velmi pravděpodobně zkrátí o nemalou porci kilometrů, ale s tím při koupi holt musíte počítat. Mnohdy se však nejedná o takovou porci, kterou avizují zarytí odpůrci.
Jaká je však málo probíraná výhoda, která vám po ránu rozhodně, narozdíl od ukazatele zbývajících kilometrů, udělá radost? Je to právě vytápění, které díky tepelnému čerpadlu, které si bere energii přímo z baterie vozu, funguje v podstatě ihned a již za několik málo sekund sedíme v příjemně zahřátém interiéru.
Čtěte také: Znáte nejhloupější mýty o elektromobilech? Některé jsou až k smíchu!
Pokud jste vlastníkem Tesly nebo jiného elektrického vozu, který tuto funkci umožňuje, můžete si auto „předehřát“ ještě než vůbec vystrčíte paty z domova pomocí aplikace v telefonu. Sedáte tak do vytopeného auta s vyhřátým volantem a rozmrazenými skly. No není to nádhera? Můžeme sice polemizovat, že ani tento luxus dojezd příliš nevylepší, ale máme za to, že za těch pár obětovaných kilometrů to rozhodně stojí.
Neznamená to ovšem, že u spalovacích vozů tuto funkci nenajdete. Mnohdy je tato funkce vykoupena tím, že musíte mít při rozmrazování zároveň zapnutý motor, který při volnoběhu vyprodukuje nejen spoustu škodlivin, ale zároveň mu to vůbec nedělá dobře. Další variantou je koupě nezávislého topení, které nebývá levnou záležitostí.