Honda sází na nízkou cenu. Připravuje SUV pod 30 tisíc dolarů, možná už za 20 tisíc díky dotacím. Výroba se plánuje v USA, globální uvedení nejisté.
Honda na to půjde přes nízkou cenu
Jestliže se dá o některém z výrobců automobilů říci, že zaspal elektrickou dobu, zaručeně se vám na seznamu objeví japonská Honda. Její dosavadní pokusy nebyly příliš úspěšné a tak se na žebříčku objevuje až na zadních pozicích. Ve firmě jsou si toho vědomi a chtějí svůj deficit začít dohánět. Po modelu e:NY1 se do vývoje chystá nová řada 0 series. Řada počítá i s malým SUV, které kromě drobného půdorysu má nabídnout i přívětivou cenu. Hovoří se o částce pod hranicí 30 tisíc dolarů.
Honda má velkou základnu zákazníků v Severní Americe, kde jí zatím chybí větší počet elektrických modelů. Aby se automobilka vyhnula vysokým dovozovým clům, uvažuje se nad výrobou v rekonstruovaném výrobním závodě ve státě Ohio. Pokud by se tento krok povedl, měli by zájemci možnost požádat i o federální příspěvek, který by pořizovací cenu srazil až k hranici 20 tisíc dolarů, tedy zhruba 479 000 korun. Takové jsou ale současné podmínky. Spekuluje se o tom, že nová Trumpova vláda příspěvek ve výši až 7 500 dolarů sníží nebo úplně zruší.
Model je vyvíjený s cílem uvedení na globální trh. Spekulace o přivedení i do Spojených států je spíše přáním místních, jelikož nabídka dostupných elektromobilů je stále nedostatečná. Honda by v tomto směru mohla situace využít a přivést si další zákazníky do svého portfolia. Tiskový mluvčí automobilky v rozhovoru pro InsideEVs potvrdil, že řada 0 Series má kromě dostupnějších modelů pokrýt všechny současné segmenty i cenové rozsahy. K oficiálnímu potvrzení, zda se bude i nejmenší model vyrábět nebo alespoň v USA prodávat, se již nedostalo.
Koncepty se začínají odhalovat
Modely zatím nemají konkrétní názvy, zatím se o nich hovoří typem karoserie. Oficiálně byla na veletrhu CES představena dvojice 0 SUV a 0 Saloon. Tyto modely se na americkou půdu podívají. Nejmenší exemplář je ale zatím zahalen větším tajemstvím a mluvčí se k němu nechtěl příliš vyjadřovat. Podle něj nejsou vozy s cenovkou pod 30 tisíc dolarů primárně určeny pro tento trh, ale především pro Euroasijský. Jestliže se Honda rozhodně americké trh obohatit i o další modely, v tomto desetiletí se tak nestane.
Američané přesto nemusí mít obavy, že by se jim Honda chtěla vyhýbat. Nový výrobní hub v Ohiu spojuje dohromady čtyři dosavadní továrny. Již brzy z jedné z linek začne sjíždět americká Honda pod názvem Acura. Konkrétně půjde o elektrický kupé crossover RSX. Nejspíše sem vedení zahrne časem i další modely řady 0. Oba koncepty jsou vzhledově velmi futuristické a zaměří se především na praktičnost a snižování hmotnosti. Z konceptů nelze jasně vyčíst, zda by se alespoň jeden z nich měl stát levnějším modelem.
Jelikož má celá modelová řada být na konci tvořena sedmi vozy, pravděpodobně jsme levného prcka ještě neměli možnost vidět. Se snižováním hmotnosti se bude pojit i delší dojezd, v době příchodu by nejmenší baterie měly pokrýt 482 kilometrů (podle metodiky EPA) a více. Spoustu zkušeností a podnětů bude nyní Honda sbírat z nejnovějšího přírůstku, modelu e:NY1.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.