Honda oznamuje masivní investici do své budoucnosti. Chystá 7 elektroaut

  • Japonská automobilka Honda představila novou strategii
  • Investice do elektromobility zvýší na dvojnásobek
  • V plánu má sedm nových modelů
Koncept Honda 0 Sallon

Koncept Honda 0 Sallon | foto: Honda

Až dosud Honda v elektromobilitě spíše nesměle přešlapovala na místě. Sice září svými futuristickými koncepty, ale zatím musí koukat, jak si jeho konkurenti jako BYD nebo Tesla ukusují stále větší podíl na trhu s elektromobilitou.

Nyní však vedení Hondy zavelelo k masivnímu nástupu. Automobilka do roku 2030 zdvojnásobí své investice na 65 miliard dolarů (1,48 bilionu korun). Plány zahrnují snížení nákladů a uvedení sedmi nových elektrických modelů na trh.

Honda se pustí i do výroby baterií

Honda ve své nové strategii věří, že může konkurovat v segmentu malých elektrických vozidel a motocyklů. Podle generálního ředitele Toshihira Mibeho Honda „nezměnila své přesvědčení, že elektromobily jsou nejúčinnějším řešení.“ Automobilka chce proto využít „období popularizace elektromobilů“, o němž je přesvědčena, že nastane ve druhé polovině dvacátých let.

Chce proto nejen představit nové elektrické modely, vytvořit komplexní dodavatelský řetězec včetně výroby baterií a zdokonalit technologie a zařízení pro elektromobily. Do poloviny dvacátých let začne Honda vyrábět baterie se svými partnery. Společně s LG Energy Solution plánuje jen v USA vyrábět baterie s kapacitou až 40 GWh ročně.

Ve druhé polovině desetiletí plánuje Honda dále rozšířit své podnikání v oblasti baterií vybudováním vertikálně integrovaného dodavatelského řetězce. Do roku 2030 chce společnost Honda snížit náklady na baterie pro elektromobily vyrobené v Severní Americe o více než 20 % ve srovnání se současnými náklady.

Logo Hondy pro elektromobily

Logo Hondy pro elektromobily | foto: Honda


Čtěte také: Nio do toho pořádně šlápne! Chystá svůj „Model Y“ a levnější elektromobil


Do konce roku 2040 chce být plně elektrifikovaná

Cílem nové strategie je dosáhnout v roce 2030 pětiprocentní návratnosti tržeb svého podnikání v oblasti elektromobility s cílem učinit jej soběstačným. V roce 2030 by měly elektromobily a FCEV tvořit 40 % celosvětových prodejů značky a v roce 2040 by se již mělo jednat o 100 %. Klíčovou roli by v tom měla podle očekávání hrát nová řada 0. Dva nové koncepty, sedan Saloon a velkoprostorový Space-Hub, byly představeny na lednovém veletrhu CES. Sedan, který bude velmi podobný konceptu, má být uveden na trh v roce 2026 a má se stát novou elektrickou vlajkovou lodí Hondy.

Po sedanu plánuje Honda celosvětově uvést na trh sedm modelů elektromobilů, od malých po velké. V Číně Honda do roku 2027 představí deset nových elektromobilů, které by měly do roku 2035 tvořit 100 % prodejů automobilky v regionu. Speciálně pro Čínu přitom chystá novou řadu „Ye“, která se postaví čínským výrobcům automobilů, jako je BYD.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Honda oznamuje masivní investici do své budoucnosti. Chystá 7 elektroaut

  • Japonská automobilka Honda představila novou strategii
  • Investice do elektromobility zvýší na dvojnásobek
  • V plánu má sedm nových modelů
Koncept Honda 0 Sallon

Koncept Honda 0 Sallon | foto: Honda

Až dosud Honda v elektromobilitě spíše nesměle přešlapovala na místě. Sice září svými futuristickými koncepty, ale zatím musí koukat, jak si jeho konkurenti jako BYD nebo Tesla ukusují stále větší podíl na trhu s elektromobilitou.

Nyní však vedení Hondy zavelelo k masivnímu nástupu. Automobilka do roku 2030 zdvojnásobí své investice na 65 miliard dolarů (1,48 bilionu korun). Plány zahrnují snížení nákladů a uvedení sedmi nových elektrických modelů na trh.

Honda se pustí i do výroby baterií

Honda ve své nové strategii věří, že může konkurovat v segmentu malých elektrických vozidel a motocyklů. Podle generálního ředitele Toshihira Mibeho Honda „nezměnila své přesvědčení, že elektromobily jsou nejúčinnějším řešení.“ Automobilka chce proto využít „období popularizace elektromobilů“, o němž je přesvědčena, že nastane ve druhé polovině dvacátých let.

Chce proto nejen představit nové elektrické modely, vytvořit komplexní dodavatelský řetězec včetně výroby baterií a zdokonalit technologie a zařízení pro elektromobily. Do poloviny dvacátých let začne Honda vyrábět baterie se svými partnery. Společně s LG Energy Solution plánuje jen v USA vyrábět baterie s kapacitou až 40 GWh ročně.

Ve druhé polovině desetiletí plánuje Honda dále rozšířit své podnikání v oblasti baterií vybudováním vertikálně integrovaného dodavatelského řetězce. Do roku 2030 chce společnost Honda snížit náklady na baterie pro elektromobily vyrobené v Severní Americe o více než 20 % ve srovnání se současnými náklady.

Logo Hondy pro elektromobily

Logo Hondy pro elektromobily | foto: Honda


Čtěte také: Nio do toho pořádně šlápne! Chystá svůj „Model Y“ a levnější elektromobil


Do konce roku 2040 chce být plně elektrifikovaná

Cílem nové strategie je dosáhnout v roce 2030 pětiprocentní návratnosti tržeb svého podnikání v oblasti elektromobility s cílem učinit jej soběstačným. V roce 2030 by měly elektromobily a FCEV tvořit 40 % celosvětových prodejů značky a v roce 2040 by se již mělo jednat o 100 %. Klíčovou roli by v tom měla podle očekávání hrát nová řada 0. Dva nové koncepty, sedan Saloon a velkoprostorový Space-Hub, byly představeny na lednovém veletrhu CES. Sedan, který bude velmi podobný konceptu, má být uveden na trh v roce 2026 a má se stát novou elektrickou vlajkovou lodí Hondy.

Po sedanu plánuje Honda celosvětově uvést na trh sedm modelů elektromobilů, od malých po velké. V Číně Honda do roku 2027 představí deset nových elektromobilů, které by měly do roku 2035 tvořit 100 % prodejů automobilky v regionu. Speciálně pro Čínu přitom chystá novou řadu „Ye“, která se postaví čínským výrobcům automobilů, jako je BYD.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."