Až dosud Honda v elektromobilitě spíše nesměle přešlapovala na místě. Sice září svými futuristickými koncepty, ale zatím musí koukat, jak si jeho konkurenti jako BYD nebo Tesla ukusují stále větší podíl na trhu s elektromobilitou.
Nyní však vedení Hondy zavelelo k masivnímu nástupu. Automobilka do roku 2030 zdvojnásobí své investice na 65 miliard dolarů (1,48 bilionu korun). Plány zahrnují snížení nákladů a uvedení sedmi nových elektrických modelů na trh.
Honda ve své nové strategii věří, že může konkurovat v segmentu malých elektrických vozidel a motocyklů. Podle generálního ředitele Toshihira Mibeho Honda „nezměnila své přesvědčení, že elektromobily jsou nejúčinnějším řešení.“ Automobilka chce proto využít „období popularizace elektromobilů“, o němž je přesvědčena, že nastane ve druhé polovině dvacátých let.
Chce proto nejen představit nové elektrické modely, vytvořit komplexní dodavatelský řetězec včetně výroby baterií a zdokonalit technologie a zařízení pro elektromobily. Do poloviny dvacátých let začne Honda vyrábět baterie se svými partnery. Společně s LG Energy Solution plánuje jen v USA vyrábět baterie s kapacitou až 40 GWh ročně.
Ve druhé polovině desetiletí plánuje Honda dále rozšířit své podnikání v oblasti baterií vybudováním vertikálně integrovaného dodavatelského řetězce. Do roku 2030 chce společnost Honda snížit náklady na baterie pro elektromobily vyrobené v Severní Americe o více než 20 % ve srovnání se současnými náklady.
Čtěte také: Nio do toho pořádně šlápne! Chystá svůj „Model Y“ a levnější elektromobil
Cílem nové strategie je dosáhnout v roce 2030 pětiprocentní návratnosti tržeb svého podnikání v oblasti elektromobility s cílem učinit jej soběstačným. V roce 2030 by měly elektromobily a FCEV tvořit 40 % celosvětových prodejů značky a v roce 2040 by se již mělo jednat o 100 %. Klíčovou roli by v tom měla podle očekávání hrát nová řada 0. Dva nové koncepty, sedan Saloon a velkoprostorový Space-Hub, byly představeny na lednovém veletrhu CES. Sedan, který bude velmi podobný konceptu, má být uveden na trh v roce 2026 a má se stát novou elektrickou vlajkovou lodí Hondy.
Po sedanu plánuje Honda celosvětově uvést na trh sedm modelů elektromobilů, od malých po velké. V Číně Honda do roku 2027 představí deset nových elektromobilů, které by měly do roku 2035 tvořit 100 % prodejů automobilky v regionu. Speciálně pro Čínu přitom chystá novou řadu „Ye“, která se postaví čínským výrobcům automobilů, jako je BYD.
Až dosud Honda v elektromobilitě spíše nesměle přešlapovala na místě. Sice září svými futuristickými koncepty, ale zatím musí koukat, jak si jeho konkurenti jako BYD nebo Tesla ukusují stále větší podíl na trhu s elektromobilitou.
Nyní však vedení Hondy zavelelo k masivnímu nástupu. Automobilka do roku 2030 zdvojnásobí své investice na 65 miliard dolarů (1,48 bilionu korun). Plány zahrnují snížení nákladů a uvedení sedmi nových elektrických modelů na trh.
Honda ve své nové strategii věří, že může konkurovat v segmentu malých elektrických vozidel a motocyklů. Podle generálního ředitele Toshihira Mibeho Honda „nezměnila své přesvědčení, že elektromobily jsou nejúčinnějším řešení.“ Automobilka chce proto využít „období popularizace elektromobilů“, o němž je přesvědčena, že nastane ve druhé polovině dvacátých let.
Chce proto nejen představit nové elektrické modely, vytvořit komplexní dodavatelský řetězec včetně výroby baterií a zdokonalit technologie a zařízení pro elektromobily. Do poloviny dvacátých let začne Honda vyrábět baterie se svými partnery. Společně s LG Energy Solution plánuje jen v USA vyrábět baterie s kapacitou až 40 GWh ročně.
Ve druhé polovině desetiletí plánuje Honda dále rozšířit své podnikání v oblasti baterií vybudováním vertikálně integrovaného dodavatelského řetězce. Do roku 2030 chce společnost Honda snížit náklady na baterie pro elektromobily vyrobené v Severní Americe o více než 20 % ve srovnání se současnými náklady.
Čtěte také: Nio do toho pořádně šlápne! Chystá svůj „Model Y“ a levnější elektromobil
Cílem nové strategie je dosáhnout v roce 2030 pětiprocentní návratnosti tržeb svého podnikání v oblasti elektromobility s cílem učinit jej soběstačným. V roce 2030 by měly elektromobily a FCEV tvořit 40 % celosvětových prodejů značky a v roce 2040 by se již mělo jednat o 100 %. Klíčovou roli by v tom měla podle očekávání hrát nová řada 0. Dva nové koncepty, sedan Saloon a velkoprostorový Space-Hub, byly představeny na lednovém veletrhu CES. Sedan, který bude velmi podobný konceptu, má být uveden na trh v roce 2026 a má se stát novou elektrickou vlajkovou lodí Hondy.
Po sedanu plánuje Honda celosvětově uvést na trh sedm modelů elektromobilů, od malých po velké. V Číně Honda do roku 2027 představí deset nových elektromobilů, které by měly do roku 2035 tvořit 100 % prodejů automobilky v regionu. Speciálně pro Čínu přitom chystá novou řadu „Ye“, která se postaví čínským výrobcům automobilů, jako je BYD.