Nio do toho pořádně šlápne! Chystá svůj „Model Y“ a levnější elektromobil

Petr Bergmann
  • Nové elektrické SUV má posunout značku Nio kupředu
  • Čínský výrobce chce konkurovat Tesle
  • Chystá se také dostupný elektromobil pro Evropu
Onvo L60
Onvo L60

Automobilka Nio už sice má vytvořené portfolio elektromobilů, ale značka se v Evropě stále potýká s jedním nebo dvěma problémy. V podstatě se jedná zejména o cenu. Zákazníci chtějí vidět čínskou automobilku na cenové úrovni Tesly, značka se ale vidí spíše na úrovni prémiových automobilek Audi nebo BMW. Nio má už přesto vytvořený plán do budoucna, kterým chce oslovit zákazníky, kteří očekávají příznivější ceny.

Automobilka Nio představuje dceřiné značky

Příští rok se má na trh dostavit dceřiná značka Firefly, která bude vyrábět velmi levná elektrická auta a a pracuje se také na druhé sub značce, která nese název Onvo. Onvo L60 je nové elektrické SUV, které má v Číně šlapat na paty zejména Tesle Model Y, na kterou Nio útočí. Zatím nevíme, jak a kdy se L60 dostane do Evropy a kolik zde bude stát, ale zřejmě bude levnější než ostatní SUV. Vzhledem k tomu, že je Onvo L60 líbivý automobil a kupé SUV se mezi zákazníky těší značné oblibě, mohl by vůz zaznamenat zajímavá prodejní čísla.

Čínský výrobce sází na 900V technologii, avizovaný dojezd dle čínského standardu činí až 1 000 km (v reálu s ním tedy nemůžeme počítat), ale další technické detaily zatím neznáme. Automobil by se měl objevit v září na čínském trhu a pokud Nio začne svou dceřinou značku nabízet také v Evropě, což ještě nebylo definitivně potvrzeno, nemělo by se tak stát dříve než v roce 2025.

Volkswagen ID.2all
Volkswagen ID.2all

Čtěte také: Přelomová technika. Elektroauto Nio ET7 ujelo přes 1 000 km bez dobíjení


Nio chce vyrábět levné elektromobily pro Evropu

Další dceřiná automobilka čínské společnosti Nio byla představena v loňském roce coby budoucí výrobce cenově dostupných elektromobilů. Uvedení v Německu je naplánováno na rok 2025, kdy by se měl na zdejším trhu představit model segmentu B, podobný elektrickému Volkswagenu Polo s délkou okolo 4 metrů. Na základě informací získaných od Maria Haylera (šéf Nio Germany) se počítá se základní cenou okolo 25 000 eur. Model má být přímou odpovědí na Volkswagen ID.2, který bude u Volkswagenu uveden až v roce 2026.

Malý pětidvéřový vůz byl navržen speciálně pro Evropu a měl by být také kompatibilní se stanicemi pro výměnu baterií značky Nio. Tento bonus by mohl být prodejní výhodou zejména u kompaktních vozů s o něco nižším dojezdem. O tom, že čínská automobilka umí stavět auta a velmi dobře funguje i její software, není pochyb. Právě proto jsme zvědavi, co čínský výrobce nabídne v rámci svých dceřiných značek.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články