Elektromobily neustále posouvají hranice dojezdu. Čínská automobilka Nio nedávno udělala velký skok vpřed. Její model Nio ET7 díky novému akumulátoru s kapacitou 150 kWh dosáhl v reálném testu dojezdu více než 1 000 km bez zastávky na dobíjení. Strašák v podobě nedostatečného dojezdu tak v případě elektroaut padá.
Při nedávných testech dojezdu se tři sedany Nio ET7 vydaly Čínou na různé trasy. První model jedoucí mezi městy Kunming a Zhanjiang zvládl úžasných 1 070 km, než mu došla energie. Trasa trvala víc než 15 hodin s průměrnou rychlostí 83,7 km/h. Další dva modely absolvovaly trasy z Pekingu do Che-fej a ze Šanghaje do Sia-menu. Podařilo se jim dosáhnout 1 062 km a 1 046 km na jedno nabití baterie.
Průměrné spotřeby se na všech trasách pohybovaly od 12,7 kWh po 13,3 kWh/100 km. Podobné byly také průměrné rychlosti, které oscilovaly okolo hodnoty 80 km/h. Nejvyšší rychlost byla 120 km/h, teploty se pohybovaly mezi 15,5 až 30 stupňů Celsia. Převýšení první trasy bylo -1 875 m, u druhé trasy 34 m a u poslední trasy -3 m.
Čtěte také: Skvělá koupě? V Česku nově pořídíte levnější Teslu Model Y s dojezdem 600 km
Vozidla byla vybavena bateriemi typu semi-solid s kapacitou 150 kWh, které nabízí vyšší hustotu energie než tradiční lithium-iontové baterie a v důsledku toho také vyšší kapacitu ve stejném balení, což znamená delší dojezd elektromobilů. Působivé výsledky zkoušek ale nebyly způsobeny pouze bateriemi. Model ET7 má výbornou aerodynamiku, díky níž činí spotřeba energie na 100 km jízdy uvedených 13 kWh. Rekordman Nio ET7 by měl v letošním roce dostat upgrade, včetně nového typu baterie pro dlouhý dojezd. Specifikace včetně cen bychom se měli dozvědět 25. dubna a krátce poté začnou také předobjednávky a dodávky vozu.
I když se Nio ET7 ještě neprodává mimo Činu, jeho technické parametry nám umožňují nahlédnout do elektromobility budoucnosti. Čínské automobilky budou s velkou pravděpodobností dostávat pod tlak své zahraniční soupeře, počínaje Teslou přes evropské automobilky a budou je tlačit k vyrovnání technických vlastností. Průlom magické hranice 1 000 km na jedno nabití současně signalizuje světlou budoucnost, díky níž by se „obavy z dojezdu“ měly stát už opravdu minulostí.
Elektromobily neustále posouvají hranice dojezdu. Čínská automobilka Nio nedávno udělala velký skok vpřed. Její model Nio ET7 díky novému akumulátoru s kapacitou 150 kWh dosáhl v reálném testu dojezdu více než 1 000 km bez zastávky na dobíjení. Strašák v podobě nedostatečného dojezdu tak v případě elektroaut padá.
Při nedávných testech dojezdu se tři sedany Nio ET7 vydaly Čínou na různé trasy. První model jedoucí mezi městy Kunming a Zhanjiang zvládl úžasných 1 070 km, než mu došla energie. Trasa trvala víc než 15 hodin s průměrnou rychlostí 83,7 km/h. Další dva modely absolvovaly trasy z Pekingu do Che-fej a ze Šanghaje do Sia-menu. Podařilo se jim dosáhnout 1 062 km a 1 046 km na jedno nabití baterie.
Průměrné spotřeby se na všech trasách pohybovaly od 12,7 kWh po 13,3 kWh/100 km. Podobné byly také průměrné rychlosti, které oscilovaly okolo hodnoty 80 km/h. Nejvyšší rychlost byla 120 km/h, teploty se pohybovaly mezi 15,5 až 30 stupňů Celsia. Převýšení první trasy bylo -1 875 m, u druhé trasy 34 m a u poslední trasy -3 m.
Čtěte také: Skvělá koupě? V Česku nově pořídíte levnější Teslu Model Y s dojezdem 600 km
Vozidla byla vybavena bateriemi typu semi-solid s kapacitou 150 kWh, které nabízí vyšší hustotu energie než tradiční lithium-iontové baterie a v důsledku toho také vyšší kapacitu ve stejném balení, což znamená delší dojezd elektromobilů. Působivé výsledky zkoušek ale nebyly způsobeny pouze bateriemi. Model ET7 má výbornou aerodynamiku, díky níž činí spotřeba energie na 100 km jízdy uvedených 13 kWh. Rekordman Nio ET7 by měl v letošním roce dostat upgrade, včetně nového typu baterie pro dlouhý dojezd. Specifikace včetně cen bychom se měli dozvědět 25. dubna a krátce poté začnou také předobjednávky a dodávky vozu.
I když se Nio ET7 ještě neprodává mimo Činu, jeho technické parametry nám umožňují nahlédnout do elektromobility budoucnosti. Čínské automobilky budou s velkou pravděpodobností dostávat pod tlak své zahraniční soupeře, počínaje Teslou přes evropské automobilky a budou je tlačit k vyrovnání technických vlastností. Průlom magické hranice 1 000 km na jedno nabití současně signalizuje světlou budoucnost, díky níž by se „obavy z dojezdu“ měly stát už opravdu minulostí.