Americká automobilka Tesla nabízí své elektromobily přes jednoduchý online konfigurátor, ve kterém obecně není moc na výběr, a tak obvykle není ani příliš složité zvolit si to nejlepší pro své potřeby. S příchodem nového Modelu 3 (2024) přezdívaného Highland jsme se však dočkali pouze dvou nabízených variant (základní a Long Range), ovšem na sportovnější verzi Performance stále nedošlo. Jiná situace teď nastává v případě Modelu Y, který je nejprodávanějším autem na světě za celý rok 2023.
Na přelomu roku už se mluvilo o tom, jak Tesla zanedlouho přijde s novou generací Modelu Y (2024) přezdívanou Juniper, což mohlo poněkud poškodit společnost a odsunout plánované nákupy až do doby, než dorazí upgrade ve stylu Highlandu. Prodejní výsledky firmy za první čtvrtletí letošního roku nejsou přesvědčivé, když automobilka zaznamenala propad v prodejích poprvé od covidu. A na skladech se ji začaly kupit vyrobené, ale neprodané vozy.
Mimojiné možná i proto teď Tesla přichází na českém trhu s novou variantou Modelu Y, která by se mohla prodávat velice dobře. K současným třem variantám v podobě základního Modelu Y s pohonem zadních kol, dále Long Range verze s pohonem všech kol a sportovní Performance varianty taktéž se dvěma motory a pohonem všech kol, se nyní přidává čtvrtá verze Modelu Y s pohonem zadních kol a delším dojezdem až 600 km (na základních 19″ kolech, popř. až 565 km na příplatkových 20″ kolech – pozn. redakce).
U této novinky je nejzajímavější, že se Tesla rozhodla spojit papírově atraktivní dojezd 600 km dle WLTP se základním jednomotorovým provedením a NMC bateriemi, což vedlo k nižší ceně. Model Y seženete s těmito parametry již za 1 189 900 korun. Přitom nechybí rychlé nabíjení výkonem až 250 kW, zrychlení 0-100 zabere jen 5,9 sekund (dvoumotorový Long Range má zrychlení za rovných 5 sekund), maximálka je až 217 km/hod.
Čtěte také: Toto je chytrý způsob, jak sehnat Teslu levněji. Ušetřete i stovky tisíc
Vždy záleží na preferencích konkrétního zákazníka. Podle nás dává smysl jak základní jednomotorový Model Y, který má LFP baterie s možností nabíjení až do 100 % a dojezdem 455 km, tak i dosavadní Long Range s Li-Ion bateriemi doporučovanými dobíjet na 80 % kvůli životnosti a dojezdem 533 km. Performance verze je pro menší skupinku lidí, kteří chtějí to nejlepší, ale nepotřebují, aby to bylo i nejvýhodnější.
Nový Model Y s pohonem zadních kol a dojezdem 600 km je jen o necelých 100 tisíc dražší než nejlevnější Model Y a přitom má o 145 km delší papírový dojezd. Za nás jde rozhodně o skvělou koupi, pokud chcete dlouhý dojezd za nejlepší možné peníze. Nicméně dvoumotorový Model Y Long Range ujede 533 km, což už není takový rozdíl oproti 600 km, a dvoumotorové provedení je jednoznačně živější. Navíc příplatek je i zde jen necelých 100 tisíc, takže ani ne 10 % oproti levnější verzi.
Nedá se jednoznačně říct, co je lepší vybrat. Ale všechny varianty mohou pro určité případy dávat smysl. Takže pokud přemýšlíte nad tím, co je lepší a proč, pak není nic lepšího než se objednat na testovací jízdu v Tesle a rozdíly si sami porovnat.
Americká automobilka Tesla nabízí své elektromobily přes jednoduchý online konfigurátor, ve kterém obecně není moc na výběr, a tak obvykle není ani příliš složité zvolit si to nejlepší pro své potřeby. S příchodem nového Modelu 3 (2024) přezdívaného Highland jsme se však dočkali pouze dvou nabízených variant (základní a Long Range), ovšem na sportovnější verzi Performance stále nedošlo. Jiná situace teď nastává v případě Modelu Y, který je nejprodávanějším autem na světě za celý rok 2023.
Na přelomu roku už se mluvilo o tom, jak Tesla zanedlouho přijde s novou generací Modelu Y (2024) přezdívanou Juniper, což mohlo poněkud poškodit společnost a odsunout plánované nákupy až do doby, než dorazí upgrade ve stylu Highlandu. Prodejní výsledky firmy za první čtvrtletí letošního roku nejsou přesvědčivé, když automobilka zaznamenala propad v prodejích poprvé od covidu. A na skladech se ji začaly kupit vyrobené, ale neprodané vozy.
Mimojiné možná i proto teď Tesla přichází na českém trhu s novou variantou Modelu Y, která by se mohla prodávat velice dobře. K současným třem variantám v podobě základního Modelu Y s pohonem zadních kol, dále Long Range verze s pohonem všech kol a sportovní Performance varianty taktéž se dvěma motory a pohonem všech kol, se nyní přidává čtvrtá verze Modelu Y s pohonem zadních kol a delším dojezdem až 600 km (na základních 19″ kolech, popř. až 565 km na příplatkových 20″ kolech – pozn. redakce).
U této novinky je nejzajímavější, že se Tesla rozhodla spojit papírově atraktivní dojezd 600 km dle WLTP se základním jednomotorovým provedením a NMC bateriemi, což vedlo k nižší ceně. Model Y seženete s těmito parametry již za 1 189 900 korun. Přitom nechybí rychlé nabíjení výkonem až 250 kW, zrychlení 0-100 zabere jen 5,9 sekund (dvoumotorový Long Range má zrychlení za rovných 5 sekund), maximálka je až 217 km/hod.
Čtěte také: Toto je chytrý způsob, jak sehnat Teslu levněji. Ušetřete i stovky tisíc
Vždy záleží na preferencích konkrétního zákazníka. Podle nás dává smysl jak základní jednomotorový Model Y, který má LFP baterie s možností nabíjení až do 100 % a dojezdem 455 km, tak i dosavadní Long Range s Li-Ion bateriemi doporučovanými dobíjet na 80 % kvůli životnosti a dojezdem 533 km. Performance verze je pro menší skupinku lidí, kteří chtějí to nejlepší, ale nepotřebují, aby to bylo i nejvýhodnější.
Nový Model Y s pohonem zadních kol a dojezdem 600 km je jen o necelých 100 tisíc dražší než nejlevnější Model Y a přitom má o 145 km delší papírový dojezd. Za nás jde rozhodně o skvělou koupi, pokud chcete dlouhý dojezd za nejlepší možné peníze. Nicméně dvoumotorový Model Y Long Range ujede 533 km, což už není takový rozdíl oproti 600 km, a dvoumotorové provedení je jednoznačně živější. Navíc příplatek je i zde jen necelých 100 tisíc, takže ani ne 10 % oproti levnější verzi.
Nedá se jednoznačně říct, co je lepší vybrat. Ale všechny varianty mohou pro určité případy dávat smysl. Takže pokud přemýšlíte nad tím, co je lepší a proč, pak není nic lepšího než se objednat na testovací jízdu v Tesle a rozdíly si sami porovnat.