Nio ET7 oficiálně představeno! Čínský elektromobil řídí sám a má dojezd 1000 km

Luboš Srb
  • Nio přezdívané čínskou Teslou dnes zaskočilo konkurenci
  • Automobilka představila nový elektromobil Nio ET7 s extra dlouhým dojezdem
  • Výrobce tvrdí, že zvládne dojezd přes 1000 km
Nio ET7, elektromobil, elektroauto
Nio ET7, elektromobil, elektroauto

Nový elektromobil od dravého čínského výrobce, který má již větší tržní hodnotu než automobilky GM a Ford dohromady a v loňském roce zaznamenával na burze podobnou pohádku jako Tesla, byl právě představen na akci Nio Day 2020. Jde o novinku, která vypálila konkurenci rybník.

Nio ET7 je nový prémiový sedan, který disponuje obří 150kWh solid-state baterií (energetická hustota 360 Wh/kg, což je o 50 % více než u dosavadních baterií), se kterou bude mít rekordní dojezd, ale také výrazně rychlejší nabíjení. Automobilka Nio slibuje, že ujede dle normy NEDC přes 1 000 km na jedno nabití. Zákazník ale také může využít možnost výměny baterie díky převratné službě Battery-as-a-Service (BaaS) a cestovat tak s pouze bleskovými zastávkami po celé Číně ještě rychleji, než s konvenčním autem, kde by jinak ztrácel čas tankováním.

Nejen extrémně dlouhý dojezd

Čínský elektromobil zaujme už samotným parádním prémiovým designem, odolnou a přitom lehkou konstrukcí z hliníku, nebo špičkovými parametry. Nové Nio ET7 se může pochlubit celkovým výkonem 480 kW/850 Nm s pohonem všech kol, kdy se využívá kombinace „slabšího“ 180kW elektromotoru na předních kolech pro úspornější jízdu a výkonnějšího 300kW elektromotoru na zadní nápravě, díky čemuž pak auto na baterky zrychlí z nuly na stovku za pouhých 3,9 sekund. Ve výbavě má i vzduchový podvozek s rozpoznáváním vozovky a případných nerovností, takže jízda by měla být maximálně pohodlná.

Nio ET7, elektromobil, elektroauto
Nio ET7, elektromobil, elektroauto

Novinka však nebude jen pro milovníky z řad řidičů, protože zvládne řídit zcela sama. Díky pokročilému autopilotu Nio Pilot 2.0 s pokročilou umělou inteligencí má Autopilot od čínské firmy konkurovat i vyspělému řešení od americké společnosti Tesla. Využívá k tomu Nvidia procesor a nespočet senzorů navíc například s Lidar technologií, takže se nespoléhá pouze na kamery. Mimochodem, elektromobil nově umí například sám zajet ke stanici, kde se autonomně vymění vybitá baterie za novou plně nabitou. Autopilot Nio bude poprvé na světě jako služba v rámci předplatného, za 680 čínských juanů měsíčně, tj. asi 2200 korun.

Nio ET7, elektromobil, elektroauto
Nio ET7, elektromobil, elektroauto

Dostupnost a cena

Automobilka Nio uvedla, že model Nio ET7 se dá již od dnešního dne předobjednat skrze mobilní aplikaci. Na trhu bude v příštím roce, od prvního čtvrtletí 2022, kdy dorazí základní verze se 70kWh baterkou a dojezdem přes 500 km – za cenu od 448 tisíc čínských juanů (1,5 milionu korun) a vyšší verze se 100kWh battery-packem a dojezdem přes 700 km – za cenu od 506 tisíc čínských juanů (1,7 milionu korun).

V případě využívání služby BaaS, kdy si pořizujete elektromobil bez baterie a můžete si ji měnit pouze za měsíční poplatek, dáte o něco méně – 378 tisíc čínských juanů (1,3 milionu korun) shodně za 70 i 100kWh variantu, ovšem v případě té s menší baterií vás pronájem baterie od společnosti Nio vyjde měsíčně na 980 čínských juanů (3300 korun), resp. 1480 čínských juanů (4 900 korun) za pronájem většího akumulátoru.

Speciální verze Nio ET7 se 150kWh battery-packem a extrémním dojezdem přes 1000 km se má k prvním zákazníkům dostat ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022. A zde cenu zatím neznáme.

Nio ET7, specifikace
Nio ET7, specifikace

Podrobnosti jsme zjišťovali již v průběhu představování nového vozu značky Nio a průběžně vše o elektromobilu doplňovali do našeho podrobného článku. Sledujte pravidelně Elektrickevozy.cz, aby vám nic zajímavého neuniklo!

Nio ET7: specifikace

Konstrukceocel/hliník, rozměry: 5098 × 1987 × 1505 mm, hmotnost: ? kg
Pohonelektřina, pohon všech kol
Výkoncelkově 480 kW/850 Nm (180 kW vpředu, 300 kW vzadu)
Bateriesolid-state, 100/150 kWh (využitelných ? kWh)
Nabíjenírychlonabíjení: max. ? kW, palubní nabíječka: max. ? kW, konektory: ?
Spotřeba a dojezdkombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd: přes 1000 km (NEDC)
Výbava a technologieAutopilot Nio Pilot 2.0 s využitím Lidar technologie
Cena a dostupnostod 526 000 čínských juanů (v přepočtu 1,7 milionu Kč), od Q1 2022
Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články