Pokud jde o elektromobilitu, tak Honda září a oslňuje spíše futuristickými koncepty než reálnými prodejními výsledky. Loni zavelela k nové strategii, která by to měla změnit. Na právě probíhajícím veletrhu CES 2025 představila dvojici prototypů nové řady Hondy 0. Středně velké SUV a sportovní sedan s nízkým profilem chce už příští rok sériově vyrábět ve svém EV Hubu v Marysville v americkém státě Ohio.
Oba vozy představené modely Series 0 mají nabídnout kromě moderního designu i řadu pokročilých technologií. Ty mimo jiné zahrnují systém autonomního řízení úrovně 3, která by měla případně řidiči věnovat se jiným činnostem. Klíčovou součástí je nový operační systém ASIMO OS, který umožňuje přizpůsobit vše od jízdních vlastností po nastavení infotainmentu. Honda spolupracuje s Amazon Web Services (AWS), které dodá software pro nové elektromobily, podpoří jejich vývoj a zajistí pokročilé autonomní řízení a bezpečnostní systémy. AWS navíc využije generativní AI k optimalizaci nabíjení baterií na základě analýzy reálných dat, jako je poloha nebo stav baterie.
Jak první přijde na řadu větší SUV, které má být prvním krokem k nové generaci elektromobilů. Na rozdíl od modelu Honda Prologue již nebude využívat bateriovou platformu General Motors, ale zcela novou platformu vyvinutou přímo Hondou. O jeho specifikacích toho zatím příliš nevíme. Na loňském veletrhu CES, kde ho automobilka ukázala poprvé, byl prezentován jako „Concept Space-Hub“ s důrazem na prostorný interiér. Dále pak bylo potvrzeno nasazení technologie Steer-by-wire (řízení po drátě) pro ovládání řízení, odpružení a brzd.
Později v roce 2026 by se k němu pak měl přidat sportovní sedan 0 Saloon. Jeho klínovitý tvar, nízký podvozek a charakteristický zkosený design zadní části přitahují pozornost již od loňského CES, kde vyvolal značný zájem. Tento model se zaměřuje na sportovní estetiku a odlišný vzhled, který mezi současnými elektromobily nemá obdoby. Produkční verze obou vozů se nejprve objeví na americkém trhu. Později by se dostat i do Japonska a Evropy.
Honda již ukázala, že umí přetvořit své elektrické koncepty do podoby úspěšného modelu. Příkladem může být SUV Prologue určené pro americký trh, které bylo poprvé představeno v roce 2022 a v roce 2024 se stalo v USA nenápadným hitem.
Aktuální futuristické návrhy klínovitého sedanu a robustního SUV z CESu však spíše připomínají designérská cvičení a pro běžného zákazníka mohou být příliš futuristické a extravagantní. Pokud Honda nezapracuje na jejich praktičnosti a uživatelské přívětivosti, hrozí, že se stanou jen raritami pro nadšence. Neméně důležité bude i to, zda nabídnou konkurenceschopnou cenu a dostatečný dojezd, o čem zatím nepadlo ani slovo.
Pokud jde o elektromobilitu, tak Honda září a oslňuje spíše futuristickými koncepty než reálnými prodejními výsledky. Loni zavelela k nové strategii, která by to měla změnit. Na právě probíhajícím veletrhu CES 2025 představila dvojici prototypů nové řady Hondy 0. Středně velké SUV a sportovní sedan s nízkým profilem chce už příští rok sériově vyrábět ve svém EV Hubu v Marysville v americkém státě Ohio.
Oba vozy představené modely Series 0 mají nabídnout kromě moderního designu i řadu pokročilých technologií. Ty mimo jiné zahrnují systém autonomního řízení úrovně 3, která by měla případně řidiči věnovat se jiným činnostem. Klíčovou součástí je nový operační systém ASIMO OS, který umožňuje přizpůsobit vše od jízdních vlastností po nastavení infotainmentu. Honda spolupracuje s Amazon Web Services (AWS), které dodá software pro nové elektromobily, podpoří jejich vývoj a zajistí pokročilé autonomní řízení a bezpečnostní systémy. AWS navíc využije generativní AI k optimalizaci nabíjení baterií na základě analýzy reálných dat, jako je poloha nebo stav baterie.
Jak první přijde na řadu větší SUV, které má být prvním krokem k nové generaci elektromobilů. Na rozdíl od modelu Honda Prologue již nebude využívat bateriovou platformu General Motors, ale zcela novou platformu vyvinutou přímo Hondou. O jeho specifikacích toho zatím příliš nevíme. Na loňském veletrhu CES, kde ho automobilka ukázala poprvé, byl prezentován jako „Concept Space-Hub“ s důrazem na prostorný interiér. Dále pak bylo potvrzeno nasazení technologie Steer-by-wire (řízení po drátě) pro ovládání řízení, odpružení a brzd.
Později v roce 2026 by se k němu pak měl přidat sportovní sedan 0 Saloon. Jeho klínovitý tvar, nízký podvozek a charakteristický zkosený design zadní části přitahují pozornost již od loňského CES, kde vyvolal značný zájem. Tento model se zaměřuje na sportovní estetiku a odlišný vzhled, který mezi současnými elektromobily nemá obdoby. Produkční verze obou vozů se nejprve objeví na americkém trhu. Později by se dostat i do Japonska a Evropy.
Honda již ukázala, že umí přetvořit své elektrické koncepty do podoby úspěšného modelu. Příkladem může být SUV Prologue určené pro americký trh, které bylo poprvé představeno v roce 2022 a v roce 2024 se stalo v USA nenápadným hitem.
Aktuální futuristické návrhy klínovitého sedanu a robustního SUV z CESu však spíše připomínají designérská cvičení a pro běžného zákazníka mohou být příliš futuristické a extravagantní. Pokud Honda nezapracuje na jejich praktičnosti a uživatelské přívětivosti, hrozí, že se stanou jen raritami pro nadšence. Neméně důležité bude i to, zda nabídnou konkurenceschopnou cenu a dostatečný dojezd, o čem zatím nepadlo ani slovo.