Honda dlouho odkládala uvedení dalšího elektrického modelu na trh. Po malém modelu Honda e se na scénu dostává o něco větší vůz, z kategorie malých SUV. I přes svůj vyšší posed hodlá zachovat veškeré prvky dynamiky, pro které je automobilka známá a populární. Vůz je postavený na zcela nové elektrické platformě. Honda zde prezentuje svojí novou tvář i designový jazyk budoucích let.
Vůz Honda e:Ny1 slibuje velmi příjemnou říditelnost, především díky krátkým převisům karoserie. Městská jízda tak bude obratná a zábavná i ve větším voze. Svojí novou identitu Honda prezentuje i mírně přepracovaným logem. Stále se jedná o klasické „háčko“, nově je ale na voze vyobrazeno v bílém provedení. Na zádi je pak celý nápis vybavený v novém písmu a v plném názvu.
Maska vozu je vcelku decentní a odpovídá trendu moderních elektromobilů ve stylu minimalismu. Výrazné jsou ale LED světlomety denního svícení, které se táhnout z rohů až k vnitřnímu lemu středové „masky“. Dlouhá kapota jako by naznačovala uložení silného spalovacího agregátu ve svém nitru. To by ale byla mylná domněnka. Mohlo by se tak zdát, že na kabinu cestujících tak nebylo dostatek prostoru.
Čtěte také: Honda skáče do rozjetého vlaku. Chystá platformu pro čistokrevné elektromobily
Uvnitř vozu najdeme zcela přepracovanou palubní desku i středovou konzoli. Tak jako vnějšek vozu, i jeho interiér je velmi čistý a bez velkého množství ovládacích prvků. Fyzická tlačítka najdeme pouze na pár místech. O zbytek se stará velký centrální displej o úhlopříčce 15,1 palců. Menší z dvojice je umístěný před řidičem a slouží pro zobrazení potřebných cestovních údajů a nastavení vozu. Mobilní telefon dostal vlastní nabíjecí přihrádku. Vůz má nabídnout dostatek odkládacích prostorů a schránek.
Honda e:Ny1 je prvním zástupcem postaveným na nové elektrické platformě e:N Architecture F. Její speciální konstrukce zajišťuje vysokou tuhost karoserie, nízké těžiště a v potaz se brala i aerodynamika nejen celého vozu, ale vzduchu proudícího pod podlahou. Že by Honda využila svých zkušeností se stavbou formulových monopostů? Díky těmto atributům nabízí i zvýšená Honda velmi příjemné jízdní vlastnosti a chová se podobně jako menší sportovnější modely.
Elektromotor, převodovka a jednotka elektrického pohonu jsou navíc navrženy a vyrobeny v jednom společném celku. Honda tímto řešením ušetřila důležité kilogramy. Systém je schopný výkonu 150 kW při točivém momentu 310 Nm. Baterie uložená pod podlahou nabídne podle metodiky WLTP dojezd 412 km. Výrobce neuvádí hodnotu rychlého nabíjení. Z 10 na 80 % se ale baterie nabije za 45 minut. Příliš vysoké výkony bychom zde tedy nečekali. Honda vidí v tomto modelu velký skok v cestě za elektrifikací své modelové nabídky.
Japonský výrobce zatím neuvedl, za jakou cenu bude svůj nový elektromobil Honda e:Ny1 nabízet, ani kdy dorazí na evropské trhy, konkrétně ten český. Nezbývá tedy, než si počkat.
Honda dlouho odkládala uvedení dalšího elektrického modelu na trh. Po malém modelu Honda e se na scénu dostává o něco větší vůz, z kategorie malých SUV. I přes svůj vyšší posed hodlá zachovat veškeré prvky dynamiky, pro které je automobilka známá a populární. Vůz je postavený na zcela nové elektrické platformě. Honda zde prezentuje svojí novou tvář i designový jazyk budoucích let.
Vůz Honda e:Ny1 slibuje velmi příjemnou říditelnost, především díky krátkým převisům karoserie. Městská jízda tak bude obratná a zábavná i ve větším voze. Svojí novou identitu Honda prezentuje i mírně přepracovaným logem. Stále se jedná o klasické „háčko“, nově je ale na voze vyobrazeno v bílém provedení. Na zádi je pak celý nápis vybavený v novém písmu a v plném názvu.
Maska vozu je vcelku decentní a odpovídá trendu moderních elektromobilů ve stylu minimalismu. Výrazné jsou ale LED světlomety denního svícení, které se táhnout z rohů až k vnitřnímu lemu středové „masky“. Dlouhá kapota jako by naznačovala uložení silného spalovacího agregátu ve svém nitru. To by ale byla mylná domněnka. Mohlo by se tak zdát, že na kabinu cestujících tak nebylo dostatek prostoru.
Čtěte také: Honda skáče do rozjetého vlaku. Chystá platformu pro čistokrevné elektromobily
Uvnitř vozu najdeme zcela přepracovanou palubní desku i středovou konzoli. Tak jako vnějšek vozu, i jeho interiér je velmi čistý a bez velkého množství ovládacích prvků. Fyzická tlačítka najdeme pouze na pár místech. O zbytek se stará velký centrální displej o úhlopříčce 15,1 palců. Menší z dvojice je umístěný před řidičem a slouží pro zobrazení potřebných cestovních údajů a nastavení vozu. Mobilní telefon dostal vlastní nabíjecí přihrádku. Vůz má nabídnout dostatek odkládacích prostorů a schránek.
Honda e:Ny1 je prvním zástupcem postaveným na nové elektrické platformě e:N Architecture F. Její speciální konstrukce zajišťuje vysokou tuhost karoserie, nízké těžiště a v potaz se brala i aerodynamika nejen celého vozu, ale vzduchu proudícího pod podlahou. Že by Honda využila svých zkušeností se stavbou formulových monopostů? Díky těmto atributům nabízí i zvýšená Honda velmi příjemné jízdní vlastnosti a chová se podobně jako menší sportovnější modely.
Elektromotor, převodovka a jednotka elektrického pohonu jsou navíc navrženy a vyrobeny v jednom společném celku. Honda tímto řešením ušetřila důležité kilogramy. Systém je schopný výkonu 150 kW při točivém momentu 310 Nm. Baterie uložená pod podlahou nabídne podle metodiky WLTP dojezd 412 km. Výrobce neuvádí hodnotu rychlého nabíjení. Z 10 na 80 % se ale baterie nabije za 45 minut. Příliš vysoké výkony bychom zde tedy nečekali. Honda vidí v tomto modelu velký skok v cestě za elektrifikací své modelové nabídky.
Japonský výrobce zatím neuvedl, za jakou cenu bude svůj nový elektromobil Honda e:Ny1 nabízet, ani kdy dorazí na evropské trhy, konkrétně ten český. Nezbývá tedy, než si počkat.