Honda má na trhu zatím pouze jediného zástupce mezi bateriovými elektromobily. Malý hatchback ale v roce 2024 doplní SUV, na kterém Honda spolupracuje s americkým gigantem General Motors. U věčné spolupráce ale zůstat nehodlá. O rok později se má světu ukázat ještě větší SUV než připravovaný Prologue. Navíc na vlastní dedikované platformě.
Nové SUV se má v americkém měřítku zařadit do středně velké až velké kategorie. To je důležité zmínit. Vozy pro americký trh jsou většinou svojí velikostí oproti Evropě stále posunuté. Jejich střední velikost se na naše poměry řadí o jednu velikostní třídu výše. Honda již dříve naznačila, že bude elektromobily stavět na vlastní řadě podvozků. Ovšem zatím se hovořilo nejdříve o roku 2026.
První SUV z vývojářských dílen GM, model Prologue, by se měl velikostí zařadit nad model CR-V. Sekundovat mu bude i sourozenec s označením Acura ZDX SUV. To ale bude stačit pro americké manželky. Automobilce je tak jasné, že aby mohla konkurovat těm známějších a větším modelům, potřebuje vyrobit model s třemi řadami plnohodnotných sedadel. Z našich končin by k nim šel přiřadit velmi očekávaný model EV9 od jihokorejské Kii.
Čtěte také: Test Honda Civic e:HEV – Definice všestranného automobilu
Zatímco Prologue a Acura využijí skupinové platformy Ultium od General Motors, zatím neznámé velké SUV ponese svůj výsledek na vlastní Honda e Architecture EV platformě. Plány Hondy nicméně namají v úmyslu spolupráci ukončit. I nadále by se po roce 2027 měly objevovat vozy s „háčkem“ ve znaku postavené na podvozku GM. Cílit se ale má spíše na menší a dostupnější modely.
Spolu s vlastním podvozkem chce Honda představit i zcela nový operační systém vozu Electric & Electronic (E&E). Většina současných výrobců již posílá novinky a opravy do vozů vzdáleně přes internet. Nové uživatelské prostřední Hondy bude muset nabídnout podobný komfort, aby se mohl s nejbližší konkurencí srovnávat. Právě i vozy z dílen partnera mohou stanout velmi vysoko v konkurenčním žebříčku.
Využití platformy Ultium dává Hondě prostor i na straně vývoje baterií. Zatímco GM používá zapouzdřené baterie, pro vlastní použití japonská automobilka chce navázat spolupráci s LG Energy Solution. Spojí své síly ve společném projektu. K podpisu smlouvy má dojít ještě v letošním roce. V plánu mají i prozkoumat cestu k bateriím s pevným elektrolytem.
Aby vše mohlo proběhnout podle plánů, hodlá Honda předělat trojici továren v americkém Ohiu tak, aby byla připravena na výrobu vlastní řady plně elektrických modelů. Do konce desetiletí je cílem vyrábět 2 miliony vozů ročně. V roce 2040 má být Honda již plně odprostěna od spalovacích vozidel. Všechny budou elektrifikované a poháněné buď na energii uloženou v bateriích nebo ve vodíkových palivových článcích.
Honda má na trhu zatím pouze jediného zástupce mezi bateriovými elektromobily. Malý hatchback ale v roce 2024 doplní SUV, na kterém Honda spolupracuje s americkým gigantem General Motors. U věčné spolupráce ale zůstat nehodlá. O rok později se má světu ukázat ještě větší SUV než připravovaný Prologue. Navíc na vlastní dedikované platformě.
Nové SUV se má v americkém měřítku zařadit do středně velké až velké kategorie. To je důležité zmínit. Vozy pro americký trh jsou většinou svojí velikostí oproti Evropě stále posunuté. Jejich střední velikost se na naše poměry řadí o jednu velikostní třídu výše. Honda již dříve naznačila, že bude elektromobily stavět na vlastní řadě podvozků. Ovšem zatím se hovořilo nejdříve o roku 2026.
První SUV z vývojářských dílen GM, model Prologue, by se měl velikostí zařadit nad model CR-V. Sekundovat mu bude i sourozenec s označením Acura ZDX SUV. To ale bude stačit pro americké manželky. Automobilce je tak jasné, že aby mohla konkurovat těm známějších a větším modelům, potřebuje vyrobit model s třemi řadami plnohodnotných sedadel. Z našich končin by k nim šel přiřadit velmi očekávaný model EV9 od jihokorejské Kii.
Čtěte také: Test Honda Civic e:HEV – Definice všestranného automobilu
Zatímco Prologue a Acura využijí skupinové platformy Ultium od General Motors, zatím neznámé velké SUV ponese svůj výsledek na vlastní Honda e Architecture EV platformě. Plány Hondy nicméně namají v úmyslu spolupráci ukončit. I nadále by se po roce 2027 měly objevovat vozy s „háčkem“ ve znaku postavené na podvozku GM. Cílit se ale má spíše na menší a dostupnější modely.
Spolu s vlastním podvozkem chce Honda představit i zcela nový operační systém vozu Electric & Electronic (E&E). Většina současných výrobců již posílá novinky a opravy do vozů vzdáleně přes internet. Nové uživatelské prostřední Hondy bude muset nabídnout podobný komfort, aby se mohl s nejbližší konkurencí srovnávat. Právě i vozy z dílen partnera mohou stanout velmi vysoko v konkurenčním žebříčku.
Využití platformy Ultium dává Hondě prostor i na straně vývoje baterií. Zatímco GM používá zapouzdřené baterie, pro vlastní použití japonská automobilka chce navázat spolupráci s LG Energy Solution. Spojí své síly ve společném projektu. K podpisu smlouvy má dojít ještě v letošním roce. V plánu mají i prozkoumat cestu k bateriím s pevným elektrolytem.
Aby vše mohlo proběhnout podle plánů, hodlá Honda předělat trojici továren v americkém Ohiu tak, aby byla připravena na výrobu vlastní řady plně elektrických modelů. Do konce desetiletí je cílem vyrábět 2 miliony vozů ročně. V roce 2040 má být Honda již plně odprostěna od spalovacích vozidel. Všechny budou elektrifikované a poháněné buď na energii uloženou v bateriích nebo ve vodíkových palivových článcích.