Všechny elektromobily Nio mohou přejít na revoluční 150Wh baterii

  • Nová solid-state baterie od firmy Nio způsobila pořádný poprask
  • Díky obří kapacitě 150 kWh budou mít elektromobily extrémně dlouhý dojezd
  • Upgrade je možný pro všechny vozy Nio, i nejstarší model z roku 2018
Nio, battery-pack

Nio, battery-pack má stejný tvar i rozměry, ať už má kapacitu 70, 84, 100 nebo budoucích 150 kWh

Nový elektromobil Nio ET7 s dojezdem přes 1000 km na plně nabitou baterku nebude jediným modelem, který nabídne nový revoluční battery-pack se šílenou kapacitou 150 kWh. Čínská automobilka během akce Nio Day 2020 (tedy nikoliv 2021, protože byla akce kvůli koronakrizi posunuta) oznámila, že na novou solid-state baterii bude možné přejít ze všech modelů značky Nio, včetně již 3 roky starého modelu Nio ES8, u kterého se tak prodlouží dojezd již na 730 kilometrů.

U nových modelů, které mají efektivnější pohon a jsou technologicky vyspělejší, dojde k prodloužení dojezdu až na 910 kilometrů. Bavíme se přitom o dojezdech dle normy NEDC. Nové Nio ES8 zvládne ujet s novým battery-packem až 850 km, Nio ES6 přes 900 km a Nio EC6 pak dokonce až 910 km. A zbrusu nový model Nio ET7, který je prémiovým plně autonomním elektromobilem budoucnosti, pak již uvedených více než 1000 km.

Revoluční výměna baterek místo nabíjení

Výrobce už od roku 2018 drží stejný tvar a velikost battery-packu, který je možné snadno během pouhých tří minut vyměnit ve speciálních swapovacích stanicích za plně nabitou baterku a ušetřit si tak čas, po který by jinak zákazník musel někde elektromobil nabíjet. Kapacita baterií každoročně vzrostla o 20 % – ze 70 kWh v roce 2018 na 85 kWh v roce 2019, až jsme se letos dočkali 100 kWh a v příštím roce dojde již na 150 kWh. Vylepšená solid-state baterie má energetickou hustotu zvýšenou dokonce o 50 %, tj. 360 Wh/kg.

Současně s novým elektromobilem Nio ET7 a novou solid-state baterií představila čínská automobilka také vylepšenou swapovací stanici Nio Power Swap Station 2.0. Ta pojme 13 baterek, které může průběžně dobíjet a za celý den pak provést až 312 výměn baterií. Navíc, elektromobily Nio zvládnout zcela autonomně zajet do stanice, stačí jen stisknout jediné tlačítko na dotykové obrazovce v autě a o zbytek už se postará autopilot. Vy pouze počkáte zhruba 3 minuty, pakliže před vámi není fronta. Cestování na delší vzdálenosti pak může být i rychlejší, než v případě tankování na benzínkách.

Nio Power Swap Station 2.0

Vylepšená swapovací stanice pro výměnu baterií, Nio Power Swap Station 2.0

Největší přednost u elektromobilů Nio?

Nio oznámilo, že již provedlo téměř 1,5 milionu výměn baterie ve svých swapovacích stanicích, které má po Číně a okolí. Aktuálně je v provozu 177 stanic, přičemž 500 stanic má být v provozu do konce roku 2021 a cílem je stále vybudovat 1100 stanic, které již měly být podle původních plánů z roku 2018 plně funkční vloni, nicméně i například kvůli pandemii se to nestihlo. Speciální stanice se nacházejí například na trase Peking – Šanghaj nebo také Peking – Šenčen.

Uživatelé platí v rámci služby BaaS (Battery as a Service) poplatek ve výši zhruba 3 tisíc korun měsíčně či necelých 30 tisíc korun ročně a mohou si pak baterie nechat na swapovacích stanicích jednoduše vyměňovat, takže se pak nemusejí starat o nabíjení, což se obzvláště na delších cestách jeví jako obrovská výhoda. Baterie je přitom majetkem automobilky a i proto je pak pořizovací cena elektromobilu podstatně nižší než v případě pořízení stejného modelu včetně baterky. S příchodem větší 150kWh baterie vzroste cena služby na zhruba 5 tisíc korun měsíčně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Všechny elektromobily Nio mohou přejít na revoluční 150Wh baterii

  • Nová solid-state baterie od firmy Nio způsobila pořádný poprask
  • Díky obří kapacitě 150 kWh budou mít elektromobily extrémně dlouhý dojezd
  • Upgrade je možný pro všechny vozy Nio, i nejstarší model z roku 2018
Nio, battery-pack

Nio, battery-pack má stejný tvar i rozměry, ať už má kapacitu 70, 84, 100 nebo budoucích 150 kWh

Nový elektromobil Nio ET7 s dojezdem přes 1000 km na plně nabitou baterku nebude jediným modelem, který nabídne nový revoluční battery-pack se šílenou kapacitou 150 kWh. Čínská automobilka během akce Nio Day 2020 (tedy nikoliv 2021, protože byla akce kvůli koronakrizi posunuta) oznámila, že na novou solid-state baterii bude možné přejít ze všech modelů značky Nio, včetně již 3 roky starého modelu Nio ES8, u kterého se tak prodlouží dojezd již na 730 kilometrů.

U nových modelů, které mají efektivnější pohon a jsou technologicky vyspělejší, dojde k prodloužení dojezdu až na 910 kilometrů. Bavíme se přitom o dojezdech dle normy NEDC. Nové Nio ES8 zvládne ujet s novým battery-packem až 850 km, Nio ES6 přes 900 km a Nio EC6 pak dokonce až 910 km. A zbrusu nový model Nio ET7, který je prémiovým plně autonomním elektromobilem budoucnosti, pak již uvedených více než 1000 km.

Revoluční výměna baterek místo nabíjení

Výrobce už od roku 2018 drží stejný tvar a velikost battery-packu, který je možné snadno během pouhých tří minut vyměnit ve speciálních swapovacích stanicích za plně nabitou baterku a ušetřit si tak čas, po který by jinak zákazník musel někde elektromobil nabíjet. Kapacita baterií každoročně vzrostla o 20 % – ze 70 kWh v roce 2018 na 85 kWh v roce 2019, až jsme se letos dočkali 100 kWh a v příštím roce dojde již na 150 kWh. Vylepšená solid-state baterie má energetickou hustotu zvýšenou dokonce o 50 %, tj. 360 Wh/kg.

Současně s novým elektromobilem Nio ET7 a novou solid-state baterií představila čínská automobilka také vylepšenou swapovací stanici Nio Power Swap Station 2.0. Ta pojme 13 baterek, které může průběžně dobíjet a za celý den pak provést až 312 výměn baterií. Navíc, elektromobily Nio zvládnout zcela autonomně zajet do stanice, stačí jen stisknout jediné tlačítko na dotykové obrazovce v autě a o zbytek už se postará autopilot. Vy pouze počkáte zhruba 3 minuty, pakliže před vámi není fronta. Cestování na delší vzdálenosti pak může být i rychlejší, než v případě tankování na benzínkách.

Nio Power Swap Station 2.0

Vylepšená swapovací stanice pro výměnu baterií, Nio Power Swap Station 2.0

Největší přednost u elektromobilů Nio?

Nio oznámilo, že již provedlo téměř 1,5 milionu výměn baterie ve svých swapovacích stanicích, které má po Číně a okolí. Aktuálně je v provozu 177 stanic, přičemž 500 stanic má být v provozu do konce roku 2021 a cílem je stále vybudovat 1100 stanic, které již měly být podle původních plánů z roku 2018 plně funkční vloni, nicméně i například kvůli pandemii se to nestihlo. Speciální stanice se nacházejí například na trase Peking – Šanghaj nebo také Peking – Šenčen.

Uživatelé platí v rámci služby BaaS (Battery as a Service) poplatek ve výši zhruba 3 tisíc korun měsíčně či necelých 30 tisíc korun ročně a mohou si pak baterie nechat na swapovacích stanicích jednoduše vyměňovat, takže se pak nemusejí starat o nabíjení, což se obzvláště na delších cestách jeví jako obrovská výhoda. Baterie je přitom majetkem automobilky a i proto je pak pořizovací cena elektromobilu podstatně nižší než v případě pořízení stejného modelu včetně baterky. S příchodem větší 150kWh baterie vzroste cena služby na zhruba 5 tisíc korun měsíčně.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."