Nový elektromobil Nio ET7 s dojezdem přes 1000 km na plně nabitou baterku nebude jediným modelem, který nabídne nový revoluční battery-pack se šílenou kapacitou 150 kWh. Čínská automobilka během akce Nio Day 2020 (tedy nikoliv 2021, protože byla akce kvůli koronakrizi posunuta) oznámila, že na novou solid-state baterii bude možné přejít ze všech modelů značky Nio, včetně již 3 roky starého modelu Nio ES8, u kterého se tak prodlouží dojezd již na 730 kilometrů.
U nových modelů, které mají efektivnější pohon a jsou technologicky vyspělejší, dojde k prodloužení dojezdu až na 910 kilometrů. Bavíme se přitom o dojezdech dle normy NEDC. Nové Nio ES8 zvládne ujet s novým battery-packem až 850 km, Nio ES6 přes 900 km a Nio EC6 pak dokonce až 910 km. A zbrusu nový model Nio ET7, který je prémiovým plně autonomním elektromobilem budoucnosti, pak již uvedených více než 1000 km.
Výrobce už od roku 2018 drží stejný tvar a velikost battery-packu, který je možné snadno během pouhých tří minut vyměnit ve speciálních swapovacích stanicích za plně nabitou baterku a ušetřit si tak čas, po který by jinak zákazník musel někde elektromobil nabíjet. Kapacita baterií každoročně vzrostla o 20 % – ze 70 kWh v roce 2018 na 85 kWh v roce 2019, až jsme se letos dočkali 100 kWh a v příštím roce dojde již na 150 kWh. Vylepšená solid-state baterie má energetickou hustotu zvýšenou dokonce o 50 %, tj. 360 Wh/kg.
Současně s novým elektromobilem Nio ET7 a novou solid-state baterií představila čínská automobilka také vylepšenou swapovací stanici Nio Power Swap Station 2.0. Ta pojme 13 baterek, které může průběžně dobíjet a za celý den pak provést až 312 výměn baterií. Navíc, elektromobily Nio zvládnout zcela autonomně zajet do stanice, stačí jen stisknout jediné tlačítko na dotykové obrazovce v autě a o zbytek už se postará autopilot. Vy pouze počkáte zhruba 3 minuty, pakliže před vámi není fronta. Cestování na delší vzdálenosti pak může být i rychlejší, než v případě tankování na benzínkách.
Nio oznámilo, že již provedlo téměř 1,5 milionu výměn baterie ve svých swapovacích stanicích, které má po Číně a okolí. Aktuálně je v provozu 177 stanic, přičemž 500 stanic má být v provozu do konce roku 2021 a cílem je stále vybudovat 1100 stanic, které již měly být podle původních plánů z roku 2018 plně funkční vloni, nicméně i například kvůli pandemii se to nestihlo. Speciální stanice se nacházejí například na trase Peking – Šanghaj nebo také Peking – Šenčen.
Uživatelé platí v rámci služby BaaS (Battery as a Service) poplatek ve výši zhruba 3 tisíc korun měsíčně či necelých 30 tisíc korun ročně a mohou si pak baterie nechat na swapovacích stanicích jednoduše vyměňovat, takže se pak nemusejí starat o nabíjení, což se obzvláště na delších cestách jeví jako obrovská výhoda. Baterie je přitom majetkem automobilky a i proto je pak pořizovací cena elektromobilu podstatně nižší než v případě pořízení stejného modelu včetně baterky. S příchodem větší 150kWh baterie vzroste cena služby na zhruba 5 tisíc korun měsíčně.
Nový elektromobil Nio ET7 s dojezdem přes 1000 km na plně nabitou baterku nebude jediným modelem, který nabídne nový revoluční battery-pack se šílenou kapacitou 150 kWh. Čínská automobilka během akce Nio Day 2020 (tedy nikoliv 2021, protože byla akce kvůli koronakrizi posunuta) oznámila, že na novou solid-state baterii bude možné přejít ze všech modelů značky Nio, včetně již 3 roky starého modelu Nio ES8, u kterého se tak prodlouží dojezd již na 730 kilometrů.
U nových modelů, které mají efektivnější pohon a jsou technologicky vyspělejší, dojde k prodloužení dojezdu až na 910 kilometrů. Bavíme se přitom o dojezdech dle normy NEDC. Nové Nio ES8 zvládne ujet s novým battery-packem až 850 km, Nio ES6 přes 900 km a Nio EC6 pak dokonce až 910 km. A zbrusu nový model Nio ET7, který je prémiovým plně autonomním elektromobilem budoucnosti, pak již uvedených více než 1000 km.
Výrobce už od roku 2018 drží stejný tvar a velikost battery-packu, který je možné snadno během pouhých tří minut vyměnit ve speciálních swapovacích stanicích za plně nabitou baterku a ušetřit si tak čas, po který by jinak zákazník musel někde elektromobil nabíjet. Kapacita baterií každoročně vzrostla o 20 % – ze 70 kWh v roce 2018 na 85 kWh v roce 2019, až jsme se letos dočkali 100 kWh a v příštím roce dojde již na 150 kWh. Vylepšená solid-state baterie má energetickou hustotu zvýšenou dokonce o 50 %, tj. 360 Wh/kg.
Současně s novým elektromobilem Nio ET7 a novou solid-state baterií představila čínská automobilka také vylepšenou swapovací stanici Nio Power Swap Station 2.0. Ta pojme 13 baterek, které může průběžně dobíjet a za celý den pak provést až 312 výměn baterií. Navíc, elektromobily Nio zvládnout zcela autonomně zajet do stanice, stačí jen stisknout jediné tlačítko na dotykové obrazovce v autě a o zbytek už se postará autopilot. Vy pouze počkáte zhruba 3 minuty, pakliže před vámi není fronta. Cestování na delší vzdálenosti pak může být i rychlejší, než v případě tankování na benzínkách.
Nio oznámilo, že již provedlo téměř 1,5 milionu výměn baterie ve svých swapovacích stanicích, které má po Číně a okolí. Aktuálně je v provozu 177 stanic, přičemž 500 stanic má být v provozu do konce roku 2021 a cílem je stále vybudovat 1100 stanic, které již měly být podle původních plánů z roku 2018 plně funkční vloni, nicméně i například kvůli pandemii se to nestihlo. Speciální stanice se nacházejí například na trase Peking – Šanghaj nebo také Peking – Šenčen.
Uživatelé platí v rámci služby BaaS (Battery as a Service) poplatek ve výši zhruba 3 tisíc korun měsíčně či necelých 30 tisíc korun ročně a mohou si pak baterie nechat na swapovacích stanicích jednoduše vyměňovat, takže se pak nemusejí starat o nabíjení, což se obzvláště na delších cestách jeví jako obrovská výhoda. Baterie je přitom majetkem automobilky a i proto je pak pořizovací cena elektromobilu podstatně nižší než v případě pořízení stejného modelu včetně baterky. S příchodem větší 150kWh baterie vzroste cena služby na zhruba 5 tisíc korun měsíčně.