Tesla prodává víc elektromobilů než kdy dřív. Dvě věci kazí celkový obrázek

Tesla má za sebou silné čtvrtletí, avšak radost kazí pokles zisku. Slevy, konkurence i náklady na vývoj dělají své.
Nejlepší čtvrtletí za dlouhou dobu. Kde je háček?
Tesla má důvod slavit. Po těžkém období od začátku roku prodala konečně více vozidel a výsledky posledního kvartálu předčily veškerá očekávání. A to jak společnosti, investorů, tak i analytiků. Meziroční nárůst o 12 % Tesle zařídili především Američané. Proč se ale vedení stále trápí a tento úspěch tolik neoslavuje?
Důvod je jednoduchý. Ač obrat příjemně vzrostl, stejným směrem šly i náklady a tím pádem se firmě propadl čistý zisk. Rostoucí konkurence Tesle snižuje prodeje a prodávají levněji. Aby tedy Tesla nepropadla ještě více, dává na vozy slevy a nejen v tom důsledku snižuje finální zisk. Vyšší náklady a slevy tedy kazí celkový obrázek.
Jenže kromě těchto patálií musí Tesla vydávat více financí na vývoj nových projektů, což se opět negativně projeví na čtvrtletním shrnutí. Na druhou stranu jsou především v oblasti vývoje umělé inteligence, robotiky a automatizace za Teslou vidět pěkné výsledky. Je tedy jen otázkou času, kdy i tyto investice začnou společnosti generovat další zisky.

Jak dopadne Tesla na konci roku?
Aktuálně Tesla vydělá „jen“ 50 centů za jedné akcii. Odhady a analýzy tipovaly výdělek jednou tak vysoký, na 1,05 dolaru za jednotku akcie. Od zveřejnění posledních výsledků spadla hodnota akcie v průměru o 2 procenta.
Výhled na další čtvrtletí je navíc ještě více pesimistický. Donald Trump zrušil daňové výhody na pořízení elektromobilů, a tak se zvýšený zájem v posledním čtvrtletí pravděpodobně opakovat nebude.
Návrat Modelů S a X na evropský trh Tesle může mírně pomoci, ovšem nedá se předpokládat, že by lidé vozy vyšší třídy brali útokem. Realitu nám ukáží až výsledky posledního letošního čtvrtletí.
Zdroj: Reuters
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.








