Společnost Nio představila baterii o kapacitě 100 kWh s designem podobným tomu, se kterým nedávno přišla americká Tesla. Čínská automobilka navíc umožní současným vlastníkům upgradovat jejich baterii – což je mezi výrobci elektromobilů neobvyklé. Dříve Nio nabízelo elektromobily s akumulátorem o kapacitě 70 kWh nebo 84 kWh, což u elektrického SUV ES6 znamenalo dojezd 410 nebo 510 km dle standardu NEDC, který je mírně optimistický.
Nyní odhalují nový 100kWh battery-pack s novým designem. To je kapacita, kterou dříve dosahovala pouze Tesla. Firma Nio říká, že jejich nová baterie umožní na jedno nabití dojezd 615 km: „Společnost Nio se vždy věnovala výzkumu a vývoji a inovacím v technologii baterií. S více než 300 přihlášenými a získanými patenty je 100kWh baterie vybavena technologií CTP (cell to pack), čímž je dosaženo o 37 % vyšší hustoty energie. Dojezd modelů Nio s kapacitou baterie 100 kWh nyní může dle NEDC normy dosáhnout až 615 km.“
Vynikající vlastnosti 100kWh baterie jsou podpořeny čtyřmi technologickými vylepšeními:
Nio nenabízí 100kWh akumulátor jen v nových automobilech, které jsou k dispozici k předobjednávce od 7. listopadu, ale také umožní současným majitelům automobilů s battery-packy o kapacitě 70 kWh upgradovat na 100 kWh. To je něco, co mohou jiní závidět. Například majitelé elektromobilu Nissan Leaf (test) už nějakou dobu žádají výrobce o možnost upgradu baterie, ale japonská automobilka to neumožňuje.
Společnost Nio nezveřejnila cenu přímého upgradu, ale tvrdí, že si majitelé mohou také novou baterii pronajmout. Tuto službu pronájmu Nio nedávno spustilo: „Stávající uživatelé baterie o kapacitě 70 kWh si mohou vybrat, zda si novou baterii trvale zakoupí a nebo si jí budou pronajímat za 880 čínských juanů měsíčně, resp. 7 980 čínských juanů ročně.“ To odpovídá ekvivalentu 3 000 korun měsíčně nebo 27 000 korun ročně za používání 100kWh baterie.
Nio při pronajímání baterií nabízí navíc několik výhod, jako například využívání výměnných stanic baterií. A to může být poměrně velká výhoda při delším cestování, kde stačí prakticky jen párminutová zastávka a nemusíte vůbec čekat na nějaké nabíjení, ale dobití proběhne pouze výměnou vybité baterie za plně nabitou.
Společnost Nio představila baterii o kapacitě 100 kWh s designem podobným tomu, se kterým nedávno přišla americká Tesla. Čínská automobilka navíc umožní současným vlastníkům upgradovat jejich baterii – což je mezi výrobci elektromobilů neobvyklé. Dříve Nio nabízelo elektromobily s akumulátorem o kapacitě 70 kWh nebo 84 kWh, což u elektrického SUV ES6 znamenalo dojezd 410 nebo 510 km dle standardu NEDC, který je mírně optimistický.
Nyní odhalují nový 100kWh battery-pack s novým designem. To je kapacita, kterou dříve dosahovala pouze Tesla. Firma Nio říká, že jejich nová baterie umožní na jedno nabití dojezd 615 km: „Společnost Nio se vždy věnovala výzkumu a vývoji a inovacím v technologii baterií. S více než 300 přihlášenými a získanými patenty je 100kWh baterie vybavena technologií CTP (cell to pack), čímž je dosaženo o 37 % vyšší hustoty energie. Dojezd modelů Nio s kapacitou baterie 100 kWh nyní může dle NEDC normy dosáhnout až 615 km.“
Vynikající vlastnosti 100kWh baterie jsou podpořeny čtyřmi technologickými vylepšeními:
Nio nenabízí 100kWh akumulátor jen v nových automobilech, které jsou k dispozici k předobjednávce od 7. listopadu, ale také umožní současným majitelům automobilů s battery-packy o kapacitě 70 kWh upgradovat na 100 kWh. To je něco, co mohou jiní závidět. Například majitelé elektromobilu Nissan Leaf (test) už nějakou dobu žádají výrobce o možnost upgradu baterie, ale japonská automobilka to neumožňuje.
Společnost Nio nezveřejnila cenu přímého upgradu, ale tvrdí, že si majitelé mohou také novou baterii pronajmout. Tuto službu pronájmu Nio nedávno spustilo: „Stávající uživatelé baterie o kapacitě 70 kWh si mohou vybrat, zda si novou baterii trvale zakoupí a nebo si jí budou pronajímat za 880 čínských juanů měsíčně, resp. 7 980 čínských juanů ročně.“ To odpovídá ekvivalentu 3 000 korun měsíčně nebo 27 000 korun ročně za používání 100kWh baterie.
Nio při pronajímání baterií nabízí navíc několik výhod, jako například využívání výměnných stanic baterií. A to může být poměrně velká výhoda při delším cestování, kde stačí prakticky jen párminutová zastávka a nemusíte vůbec čekat na nějaké nabíjení, ale dobití proběhne pouze výměnou vybité baterie za plně nabitou.