Nio představilo nový 100kWh battery-pack s možností upgradování

  • Čínský výrobce elektromobilů odhalil nový design baterie s kapacitou 100 kWh
  • Zajímavá je možnost upgradování u stávajících vozů
  • Firma Nio také spouští službu pronájmu baterie
Nio, nový 100kWh battery-pack

Nio, nový 100kWh battery-pack

Nový design, lepší vlastnosti

Společnost Nio představila baterii o kapacitě 100 kWh s designem podobným tomu, se kterým nedávno přišla americká Tesla. Čínská automobilka navíc umožní současným vlastníkům upgradovat jejich baterii – což je mezi výrobci elektromobilů neobvyklé. Dříve Nio nabízelo elektromobily s akumulátorem o kapacitě 70 kWh nebo 84 kWh, což u elektrického SUV ES6 znamenalo dojezd 410 nebo 510 km dle standardu NEDC, který je mírně optimistický.

Nyní odhalují nový 100kWh battery-pack s novým designem. To je kapacita, kterou dříve dosahovala pouze Tesla. Firma Nio říká, že jejich nová baterie umožní na jedno nabití dojezd 615 km: „Společnost Nio se vždy věnovala výzkumu a vývoji a inovacím v technologii baterií. S více než 300 přihlášenými a získanými patenty je 100kWh baterie vybavena technologií CTP (cell to pack), čímž je dosaženo o 37 % vyšší hustoty energie. Dojezd modelů Nio s kapacitou baterie 100 kWh nyní může dle NEDC normy dosáhnout až 615 km.“


Vynikající vlastnosti 100kWh baterie jsou podpořeny čtyřmi technologickými vylepšeními:

  • lepší hospodaření s teplem díky designu, který omezuje šíření tepla
  • vysoce integrovaný design, který zefektivňuje výrobu o 40% a zlepšuje využití prostoru o 19,8%
  • řízení teploty baterie fungující pro všechny klimatické podmínky, které zvyšuje výkon a prodlužuje životnost baterie
  • obousměrný BMS (battery management system), který podporuje inteligentní nastavení parametrů na základě pracovních podmínek za účelem zlepšení výkonu baterie za všech situací

Nio umožňuje upgrade baterie

Nio nenabízí 100kWh akumulátor jen v nových automobilech, které jsou k dispozici k předobjednávce od 7. listopadu, ale také umožní současným majitelům automobilů s battery-packy o kapacitě 70 kWh upgradovat na 100 kWh. To je něco, co mohou jiní závidět. Například majitelé elektromobilu Nissan Leaf (test) už nějakou dobu žádají výrobce o možnost upgradu baterie, ale japonská automobilka to neumožňuje.

Nio, výměna baterie

Výměna baterií u elektromobilů od firmy Nio

Služba pronájmu

Společnost Nio nezveřejnila cenu přímého upgradu, ale tvrdí, že si majitelé mohou také novou baterii pronajmout. Tuto službu pronájmu Nio nedávno spustilo: „Stávající uživatelé baterie o kapacitě 70 kWh si mohou vybrat, zda si novou baterii trvale zakoupí a nebo si jí budou pronajímat za 880 čínských juanů měsíčně, resp. 7 980 čínských juanů ročně.“ To odpovídá ekvivalentu 3 000 korun měsíčně nebo 27 000 korun ročně za používání 100kWh baterie.

Nio při pronajímání baterií nabízí navíc několik výhod, jako například využívání výměnných stanic baterií. A to může být poměrně velká výhoda při delším cestování, kde stačí prakticky jen párminutová zastávka a nemusíte vůbec čekat na nějaké nabíjení, ale dobití proběhne pouze výměnou vybité baterie za plně nabitou.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nio představilo nový 100kWh battery-pack s možností upgradování

  • Čínský výrobce elektromobilů odhalil nový design baterie s kapacitou 100 kWh
  • Zajímavá je možnost upgradování u stávajících vozů
  • Firma Nio také spouští službu pronájmu baterie
Nio, nový 100kWh battery-pack

Nio, nový 100kWh battery-pack

Nový design, lepší vlastnosti

Společnost Nio představila baterii o kapacitě 100 kWh s designem podobným tomu, se kterým nedávno přišla americká Tesla. Čínská automobilka navíc umožní současným vlastníkům upgradovat jejich baterii – což je mezi výrobci elektromobilů neobvyklé. Dříve Nio nabízelo elektromobily s akumulátorem o kapacitě 70 kWh nebo 84 kWh, což u elektrického SUV ES6 znamenalo dojezd 410 nebo 510 km dle standardu NEDC, který je mírně optimistický.

Nyní odhalují nový 100kWh battery-pack s novým designem. To je kapacita, kterou dříve dosahovala pouze Tesla. Firma Nio říká, že jejich nová baterie umožní na jedno nabití dojezd 615 km: „Společnost Nio se vždy věnovala výzkumu a vývoji a inovacím v technologii baterií. S více než 300 přihlášenými a získanými patenty je 100kWh baterie vybavena technologií CTP (cell to pack), čímž je dosaženo o 37 % vyšší hustoty energie. Dojezd modelů Nio s kapacitou baterie 100 kWh nyní může dle NEDC normy dosáhnout až 615 km.“


Vynikající vlastnosti 100kWh baterie jsou podpořeny čtyřmi technologickými vylepšeními:

  • lepší hospodaření s teplem díky designu, který omezuje šíření tepla
  • vysoce integrovaný design, který zefektivňuje výrobu o 40% a zlepšuje využití prostoru o 19,8%
  • řízení teploty baterie fungující pro všechny klimatické podmínky, které zvyšuje výkon a prodlužuje životnost baterie
  • obousměrný BMS (battery management system), který podporuje inteligentní nastavení parametrů na základě pracovních podmínek za účelem zlepšení výkonu baterie za všech situací

Nio umožňuje upgrade baterie

Nio nenabízí 100kWh akumulátor jen v nových automobilech, které jsou k dispozici k předobjednávce od 7. listopadu, ale také umožní současným majitelům automobilů s battery-packy o kapacitě 70 kWh upgradovat na 100 kWh. To je něco, co mohou jiní závidět. Například majitelé elektromobilu Nissan Leaf (test) už nějakou dobu žádají výrobce o možnost upgradu baterie, ale japonská automobilka to neumožňuje.

Nio, výměna baterie

Výměna baterií u elektromobilů od firmy Nio

Služba pronájmu

Společnost Nio nezveřejnila cenu přímého upgradu, ale tvrdí, že si majitelé mohou také novou baterii pronajmout. Tuto službu pronájmu Nio nedávno spustilo: „Stávající uživatelé baterie o kapacitě 70 kWh si mohou vybrat, zda si novou baterii trvale zakoupí a nebo si jí budou pronajímat za 880 čínských juanů měsíčně, resp. 7 980 čínských juanů ročně.“ To odpovídá ekvivalentu 3 000 korun měsíčně nebo 27 000 korun ročně za používání 100kWh baterie.

Nio při pronajímání baterií nabízí navíc několik výhod, jako například využívání výměnných stanic baterií. A to může být poměrně velká výhoda při delším cestování, kde stačí prakticky jen párminutová zastávka a nemusíte vůbec čekat na nějaké nabíjení, ale dobití proběhne pouze výměnou vybité baterie za plně nabitou.

Související

    0

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."