Volkswagenu teče do bot. Přerušuje výboru „levnějších“ elektromobilů
- O malé elektromobily Volkswagen ID.3 a Cupra Born není moc zájem
- Výrobní linky koncernu proto do konce roku přeruší výrobu
- Končí motorová krize, větší modely se opět vyrábí

V dílnách německého Volkswagenu bude do konce roku ticho a klid. Výrobce se nedobrovolně rozhodl přerušit výrobu elektrických modelů Volkswagen ID.3 a Cupra Born v továrně ve Cvikově a v Drážďanech. Hlavní příčinou je nedostatek zájmu o tyto elektrické modely.
Proč malé elektromobily netáhnou?
U koncernu se ale nejedná o jediný problém, který musí za poslední dobu řešit. Když se výroba může opět rozběhnout, chybí výrobci kompletní motory. Zrovna malé modely tímto výpadkem postiženy nebyly. Starší generace spolehlivého motoru o výkonu 150 kW by se tak mohla klidně instalovat jako náhrada za novější model APP550. K takovému tahu ale velmi pravděpodobně nedojde.
Když už ale zákazníci mají o elektrické Volkswageny zájem, jde o větší modely. ID.3 a Born by se tak vyráběly pouze do skladové zásoby. Pro tuto výrobní linku přitom nejde o první pozastavení. Ze stejného důvodu byla výroba přerušena již v průběhu letošního října. Na necelé dva měsíce byla později výroba obnovena v plném třísměnném provozu. Kromě této nepříjemnosti to navíc vypadá, že potíže budou pokračovat i v oblasti propouštění.

Čtěte také: Výroba elektrických modelů pojede u Porsche na plné obrátky. Co se chystá?
Stovky zaměstnanců letos skončí. A propouštět se bude i nadále
Své smlouvy v následujícím roce nebude Volkswagen prodlužovat především dočasným pracovníkům bez trvalé smlouvy. S koncem roku 2023 nebude pokračovat nejméně 269 dělníků, kterým už kontrakt vypršel. Na základě výše poptávky o vozy může o svojí pozici přijít i více lidí. Vedení se chce na takovou možnost připravit, a proto i ředitel koncernu, Thomas Schäfer, varuje zaměstnance, aby se na takovou možnost výhledově připravili.
Pracovníci se nyní s vedením pravidelně setkávají, aby celou situaci probrali. Hlavními otázkami je kritická situace, produktivita personálu, i vysoké náklady. Koncern si může zatím alespoň lehce oddychnout. Nedostatek motorů pro modely ID.4 a ID.5 a elektrickou řadu Audi Q4 e-tron se po třech týdnech opět pomalu rozjíždí.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.