Volkswagen přerušuje výrobu elektromobilů, chybí mu dost podstatný díl

Matouš Vrchota
  • Pracovníci ve Cvikově nemohou dokončovat nové vozy
  • Motorárna jede v pomalém režimu a nedodává dostatek komponentů
  • Přestávka má trvat tři týdny
Výroba v závodě Cvikov započala
Výroba v závodě Cvikov započala

Zaměstnanci Volkswagenu ve výrobě v německém Cvikově dostanou nařízenou závodní dovolenou. Volkswagen je totiž nucen i zde pozastavit výrobu elektrických modelů. Na vině je nedostatek komponentů. Pro automobilku jde již o druhou komplikaci vcelku brzy po sobě. Minulý měsíc byla nucena ke stejnému kroku u v továrně v Drážďanech.

Již druhá továrna Volkswagenu přerušuje výrobu. Co se děje?

Přerušení výroby by nemělo trvat déle než tři týdny. Motorárna totiž dodala malé množství elektrických motorů. Tiskový mluvčí potvrdil, že výrobna motorů v Kasselu jede aktuálně ve zpomaleném režimu. Kromě vozů ID.4 a ID.5 se nedostatek elektromotorů týká i řady Q4 e-tron od Audi. Menší vozy (ID.3 a Cupra Born) prý nejsou výpadkem postižené.

Výrobní haly ve Cvikově patří u Volkswagenu k největším v celé Evropě. Když před pěti lety automobilka zahájila přestavbu linek, investovala do továrny 1,3 miliardy dolarů. Výroba se ze spalovacích vozů kompletně přesunula na elektrické modely. Zájem o elektromobily Volkswagenu je ale momentálně v poklesu.

Výrobní linka VW Zwickau
Výrobní linka VW Zwickau

Čtěte také: Rozhodnuto! Výroba elektromobilu Škoda Enyaq iV se nikam stěhovat nebude


Došlo už i na propouštění

Hlavními důvody jsou vysoké úrokové sazby a snižující se možnosti dotací a daňových úlev. I z těchto důvodů Volkswagen ke konci října propustil zhruba 300 pracovníků. Výrobce již v tuto dobu plánoval, že se bude muset výroba ve Cvikově přerušit. Nedostatek motorů je tak jen podpůrným důvodem, proč produkce zpomaluje.

První tři čtvrtletí roku byla pro koncern rostoucí, prodeje se navýšily až o 45 %. V Evropě se ale letos projevuje snížení zájmu. Oproti loňskému roku jde až o 50% pokles. I přesto se Volkswagenu podařilo dosáhnout hospodářského cíle. S dosaženými 9 % se krásně vešli do středu svých plánů mezi 8 a 10 % prodejů elektrických modelů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články