Německá automobilka Volkswagen se poslední dobou snaží o opravdu řádnou elektrifikaci portfolia. Po modelech ID.3 a ID.4 přijede na trh i SUV-kupé ID.5, které nabídne oproti “čtyřce” sportovnější tvary od B sloupku vzad. Ve hře je pak také elektrická dodávka s označením ID.Buzz, která se bude vyrábět hned v několika verzích. Výrobce však nezapomíná ani na cenově dostupnější vozy.
Volkswagen v současné době pracuje na upravené MEB platformě, která bude určena pro levnější elektromobily. Ta nese kódové označení MEB Entry a bude sloužit pro několik automobilek zároveň. V tuto chvíli očekáváme celkem čtyři nové modely, a to od Škody, Volkswagenu a Seatu.
Tím nejdostupnějším elektromobilem v nabídce německého výrobce bude model ID.1, což si můžeme představit jako malinký vůz do města s opravdu nízkou kapacitou baterie. Nad ním bude model ID.2, který se vyznačuje rozměry menšího SUV a objeví se snad na konci roku 2025, jak informují kolegové z AutoExpress.
Čtěte také: Volkswagen začal recyklovat baterie elektromobilů, plány mají velkolepé
Volkswagen ID.2 se prý zaměří na širokou nabídku baterií tak, aby byl cenově dostupný i pro ty, kteří nechtějí za elektrický vůz utratit veškeré své úspory. Ta nejlevnější verze počítá s baterií o kapacitě 30 kWh, což při skvělé aerodynamice a úsporné jízdě může znamenat dojezd okolo 250 kilometrů. Dražší varianta pak klidně může využít i 45kWh baterii.
Celková cena za základní verzi vozu se odhaduje na zhruba 20 tisíc euro, tedy 507 000 Kč. V tu chvíli bude Volkswagen konkurovat nejlevnější Tesle Model 2, na které kalifornská automobilka pracuje v šanghajské pobočce. Zapomínat nesmíme ani na Škodu Elroq, která bude vycházet ze stejné platformy jako ID.2.
Německá automobilka Volkswagen se poslední dobou snaží o opravdu řádnou elektrifikaci portfolia. Po modelech ID.3 a ID.4 přijede na trh i SUV-kupé ID.5, které nabídne oproti “čtyřce” sportovnější tvary od B sloupku vzad. Ve hře je pak také elektrická dodávka s označením ID.Buzz, která se bude vyrábět hned v několika verzích. Výrobce však nezapomíná ani na cenově dostupnější vozy.
Volkswagen v současné době pracuje na upravené MEB platformě, která bude určena pro levnější elektromobily. Ta nese kódové označení MEB Entry a bude sloužit pro několik automobilek zároveň. V tuto chvíli očekáváme celkem čtyři nové modely, a to od Škody, Volkswagenu a Seatu.
Tím nejdostupnějším elektromobilem v nabídce německého výrobce bude model ID.1, což si můžeme představit jako malinký vůz do města s opravdu nízkou kapacitou baterie. Nad ním bude model ID.2, který se vyznačuje rozměry menšího SUV a objeví se snad na konci roku 2025, jak informují kolegové z AutoExpress.
Čtěte také: Volkswagen začal recyklovat baterie elektromobilů, plány mají velkolepé
Volkswagen ID.2 se prý zaměří na širokou nabídku baterií tak, aby byl cenově dostupný i pro ty, kteří nechtějí za elektrický vůz utratit veškeré své úspory. Ta nejlevnější verze počítá s baterií o kapacitě 30 kWh, což při skvělé aerodynamice a úsporné jízdě může znamenat dojezd okolo 250 kilometrů. Dražší varianta pak klidně může využít i 45kWh baterii.
Celková cena za základní verzi vozu se odhaduje na zhruba 20 tisíc euro, tedy 507 000 Kč. V tu chvíli bude Volkswagen konkurovat nejlevnější Tesle Model 2, na které kalifornská automobilka pracuje v šanghajské pobočce. Zapomínat nesmíme ani na Škodu Elroq, která bude vycházet ze stejné platformy jako ID.2.