Ačkoliv ještě před pár lety to byla nezvyklost, tak dnes již navigace používá skoro každý. Aby taky ne, když nám tolik ulehčují jízdu a obecně cestování. Zásobují nás totiž po cestě všemi možnými užitečnými informacemi. Mezi ně patří třeba dopravní situace, doba příjezdu do naší destinace a další.
Pravděpodobně se vám však již nespočetněkrát stalo, že navigace selhala. Ať už vás navedla na špatný směr, neměla v mapových podkladech silnici, nevarovala před uzavírkou či špatně odhadla příjezd. Dnes se podíváme konkrétně na poslední z uvedených chyb, na které můžeme při používání navigace narazit.
Společnost TomTom, která je jedním z hlavních tahounů ve světě map a navigací, nedávno prozradila, proč jsou odhadované doby příjezdu často tak nepřesné. Důvodů je hned několik, přičemž tím prvním uvedeným je samotná doprava a provoz.
Čtěte také: Vybrali jsme nejlepší navigace do auta! Která je vaše oblíbená?
Ačkoliv v dnešní době již navigace fungují za pomocí komplexních systémů vybavených umělou inteligencí, tak se stále nedá doba přesně určit. Pořád totiž může dojít k nehodám, zácpám či nějakým opravám, které mohou provoz zpomalit a tím logicky ovlivnit i reálnou dobu příjezdu.
TomTom dále vysvětluje, že navigace nemůže poskytnout odhad založený na tom, jak jezdí každý řidič. Někdo řídí rychle, někdo zase agresivně nebo naopak přehnaně opatrně. Ve výsledku se tedy odhad může na té samé trase dost lišit v závislosti na řidičích.
Všechny doposud zmíněné problémy jsou však dle společnosti v rámci možností řešitelné. Systémy nové generace totiž pracují i s tak detailními informacemi, jako jsou semafory, rychlostní limity, jízdní pruhy, sklon či zakřivení silnice a další. Tyto systémy pak využívají historická a aktuální data, díky kterým se snaží za pomocí prediktivních programů určit, co se aktuálně či v budoucnu může na dané silnici dít.
I s těmito systémy je však důležité i v blízké budoucnosti brát odhadovaný příjezd (tzv. ETA – pozn. redakce) s nadhledem. Přece jen jak název napovídá, tak jde o odhad, což je spíš tip než komplexní a stoprocentně přesný výpočet.
Ačkoliv ještě před pár lety to byla nezvyklost, tak dnes již navigace používá skoro každý. Aby taky ne, když nám tolik ulehčují jízdu a obecně cestování. Zásobují nás totiž po cestě všemi možnými užitečnými informacemi. Mezi ně patří třeba dopravní situace, doba příjezdu do naší destinace a další.
Pravděpodobně se vám však již nespočetněkrát stalo, že navigace selhala. Ať už vás navedla na špatný směr, neměla v mapových podkladech silnici, nevarovala před uzavírkou či špatně odhadla příjezd. Dnes se podíváme konkrétně na poslední z uvedených chyb, na které můžeme při používání navigace narazit.
Společnost TomTom, která je jedním z hlavních tahounů ve světě map a navigací, nedávno prozradila, proč jsou odhadované doby příjezdu často tak nepřesné. Důvodů je hned několik, přičemž tím prvním uvedeným je samotná doprava a provoz.
Čtěte také: Vybrali jsme nejlepší navigace do auta! Která je vaše oblíbená?
Ačkoliv v dnešní době již navigace fungují za pomocí komplexních systémů vybavených umělou inteligencí, tak se stále nedá doba přesně určit. Pořád totiž může dojít k nehodám, zácpám či nějakým opravám, které mohou provoz zpomalit a tím logicky ovlivnit i reálnou dobu příjezdu.
TomTom dále vysvětluje, že navigace nemůže poskytnout odhad založený na tom, jak jezdí každý řidič. Někdo řídí rychle, někdo zase agresivně nebo naopak přehnaně opatrně. Ve výsledku se tedy odhad může na té samé trase dost lišit v závislosti na řidičích.
Všechny doposud zmíněné problémy jsou však dle společnosti v rámci možností řešitelné. Systémy nové generace totiž pracují i s tak detailními informacemi, jako jsou semafory, rychlostní limity, jízdní pruhy, sklon či zakřivení silnice a další. Tyto systémy pak využívají historická a aktuální data, díky kterým se snaží za pomocí prediktivních programů určit, co se aktuálně či v budoucnu může na dané silnici dít.
I s těmito systémy je však důležité i v blízké budoucnosti brát odhadovaný příjezd (tzv. ETA – pozn. redakce) s nadhledem. Přece jen jak název napovídá, tak jde o odhad, což je spíš tip než komplexní a stoprocentně přesný výpočet.