Občas se objeví nápad, který zní trochu šíleně, ale přesto poměrně použitelně. A zrovna u Tesly bychom se ani příliš nedivili, kdyby svůj poslední patent uvedla v realitu.
Jde jednoduše o to, že by automobil pomocí laserových paprsků čistil povrch předního skla od nepořádku, který se na něm usazuje. Teoreticky tedy prach pyl a dost možná by to občas slízl třeba i živý hmyz.
Tesla tento vynález prozatím nazývá “Pulsed Laser Cleaning of Debris Accumulated on Glass Articles in Vehicles and Photovoltaic Assemblies”, tedy “Pulzní laserové čištění nečistot nahromaděných na skleněných předmětech ve vozidlech a fotovoltaických sestavách”. Zde je třeba si název přečíst opravdu celý, aby došlo k pochopení toho, kam Tesla sekundárně míří. Ano, laser by mohl čistit i povrchy solárních panelů.
U vozů by to celé fungovalo tak, že na přední kapotě (či zabudované v ní) by byly malé laserové kanóny, které by “střílely” na potřebné místo na čelním skle. Celé by to bylo samozřejmě trochu komplikovaně řízeno a laserové pulsy by byly jen takové intenzity, aby nepronikly sklem a nemohly ohrozit posádku. Zároveň se předpokládá i přesná detekce veškerého nepořádku na předním skle, na který by se lasery musely přesně zaměřit. Pokud vám to připadá jako trochu šílené, nejste sami.
Zdroj: electrek
Občas se objeví nápad, který zní trochu šíleně, ale přesto poměrně použitelně. A zrovna u Tesly bychom se ani příliš nedivili, kdyby svůj poslední patent uvedla v realitu.
Tip: Tesla má nový patent pro bezpečnější baterie
Jde jednoduše o to, že by automobil pomocí laserových paprsků čistil povrch předního skla od nepořádku, který se na něm usazuje. Teoreticky tedy prach pyl a dost možná by to občas slízl třeba i živý hmyz.
Tesla tento vynález prozatím nazývá “Pulsed Laser Cleaning of Debris Accumulated on Glass Articles in Vehicles and Photovoltaic Assemblies”, tedy “Pulzní laserové čištění nečistot nahromaděných na skleněných předmětech ve vozidlech a fotovoltaických sestavách”. Zde je třeba si název přečíst opravdu celý, aby došlo k pochopení toho, kam Tesla sekundárně míří. Ano, laser by mohl čistit i povrchy solárních panelů.
U vozů by to celé fungovalo tak, že na přední kapotě (či zabudované v ní) by byly malé laserové kanóny, které by “střílely” na potřebné místo na čelním skle. Celé by to bylo samozřejmě trochu komplikovaně řízeno a laserové pulsy by byly jen takové intenzity, aby nepronikly sklem a nemohly ohrozit posádku. Zároveň se předpokládá i přesná detekce veškerého nepořádku na předním skle, na který by se lasery musely přesně zaměřit. Pokud vám to připadá jako trochu šílené, nejste sami.
Zdroj: electrek