Tesla má nový patent pro bezpečnější baterie

Elektomobily jsou obecně bezpečnější v případě požáru, než auta se spalovacím motorem. Nicméně, baterie stále mohou začít hořet a Tesla se rozhodla i tato rizika minimalizovat.

V podstatě jde o to, že případná destrukce jednoho elektrického článku může v baterii nadělat pěknou paseku. Selhání článku totiž obvykle doprovází produkce horkých plynů, která může zapříčinit selhání i okolních článků. A ty zase zničí ty další a takhle to jde pořád dál a za pár vteřin je celá baterie v kopru.

A tak by Tesla ráda dělala mezi pár články vždy jakousi přepážku, která by mohla riziko celkové destrukce významně minimalizovat. Stejně tak horní kryt by měl kritická místa z materiálu, který by povolil v případě namáhání teplem nebo tlakem. Teplo by tak uniklo ven a neakumulovalo by se v modulu baterie, kde by nadělalo mnohem větší paseku.

Systém by navíc mohl obsahovat jakési chladiče nebo rovnou heatpipy, tedy tepelné trubice, které by teplo odváděly pryč rychleji. Ať už s takovým nápadem přijde kdokoliv, vždycky bude mít naše sympatie, protože bezpečnost je vždy až na prvním místě.

Zdroj: insiteevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla má nový patent pro bezpečnější baterie

Elektomobily jsou obecně bezpečnější v případě požáru, než auta se spalovacím motorem. Nicméně, baterie stále mohou začít hořet a Tesla se rozhodla i tato rizika minimalizovat.

V podstatě jde o to, že případná destrukce jednoho elektrického článku může v baterii nadělat pěknou paseku. Selhání článku totiž obvykle doprovází produkce horkých plynů, která může zapříčinit selhání i okolních článků. A ty zase zničí ty další a takhle to jde pořád dál a za pár vteřin je celá baterie v kopru.

A tak by Tesla ráda dělala mezi pár články vždy jakousi přepážku, která by mohla riziko celkové destrukce významně minimalizovat. Stejně tak horní kryt by měl kritická místa z materiálu, který by povolil v případě namáhání teplem nebo tlakem. Teplo by tak uniklo ven a neakumulovalo by se v modulu baterie, kde by nadělalo mnohem větší paseku.

Systém by navíc mohl obsahovat jakési chladiče nebo rovnou heatpipy, tedy tepelné trubice, které by teplo odváděly pryč rychleji. Ať už s takovým nápadem přijde kdokoliv, vždycky bude mít naše sympatie, protože bezpečnost je vždy až na prvním místě.

Zdroj: insiteevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."