Bájná Tesla Semi je dlouho očekávaný tahač s elektrickým pohonem, který má podle automobilky způsobit revoluci v nákladní dopravě. Pro úspěch tohoto projektu je nutné, aby se vůz vyrovnal schopnostem jeho spalovacích konkurentů nebo je překonal.
Jedním z nejdůležitějších parametrů je hmotnost samotného nákladního auta. Čím lehčí totiž vůz je, tím více nákladu může podle legislativních pravidel převážet. Například v USA mohou tahače třídy osm i s nákladem vážit maximálně 80 000 liber neboli přibližně 36 tun. Každá tuna nákladu navíc tak pro přepravní společnosti znamená větší zisky.
Mnoho lidí se obávalo, že se Tesla kvůli těžkým bateriím nebude schopna vyrovnat klasickým tahačům se spalovacím motorem. V nedávno vydaném dokumentu Impact Report 2020 se je však společnost pokouší vyvést z omylu. Automobilka se vyjádřila, že Tesla Semi bude schopna převážet náklad o hmotnosti “alespoň tak vysoké, jako u naftového nákladního vozu”.
Tesla v reportu zmiňuje fakt, že elektrické tahače mají v USA a Evropě vyšší povolenou maximální hmotnost. V EU se jedná o dodatečné dvě tuny a v USA 0,9 tuny.
Čtěte také: Neustále odkládaná Tesla Semi se brzy podívá do produkce, chybí jen poslední detaily
Plně naložená Tesla Semi by podle společnosti měla mít maximální dojezd větší než 800 kilometrů na jedno nabití, kterého docílí pomocí vysoce účinných motorů a propracované aerodynamiky. Díky nim by se průměrná spotřeba měla pohybovat okolo 125 kWh/100 km.
Hlavním tahákem Tesly Semi budou nízké náklady na provoz a údržbu. Naopak k použitelnosti tohoto tahače bude nutné vybudovat novou síť rychlonabíjecích stanic Semicharger nebo Megacharger. Jméno a technologii zatím bohužel neznáme.
Bájná Tesla Semi je dlouho očekávaný tahač s elektrickým pohonem, který má podle automobilky způsobit revoluci v nákladní dopravě. Pro úspěch tohoto projektu je nutné, aby se vůz vyrovnal schopnostem jeho spalovacích konkurentů nebo je překonal.
Jedním z nejdůležitějších parametrů je hmotnost samotného nákladního auta. Čím lehčí totiž vůz je, tím více nákladu může podle legislativních pravidel převážet. Například v USA mohou tahače třídy osm i s nákladem vážit maximálně 80 000 liber neboli přibližně 36 tun. Každá tuna nákladu navíc tak pro přepravní společnosti znamená větší zisky.
Mnoho lidí se obávalo, že se Tesla kvůli těžkým bateriím nebude schopna vyrovnat klasickým tahačům se spalovacím motorem. V nedávno vydaném dokumentu Impact Report 2020 se je však společnost pokouší vyvést z omylu. Automobilka se vyjádřila, že Tesla Semi bude schopna převážet náklad o hmotnosti “alespoň tak vysoké, jako u naftového nákladního vozu”.
Tesla v reportu zmiňuje fakt, že elektrické tahače mají v USA a Evropě vyšší povolenou maximální hmotnost. V EU se jedná o dodatečné dvě tuny a v USA 0,9 tuny.
Čtěte také: Neustále odkládaná Tesla Semi se brzy podívá do produkce, chybí jen poslední detaily
Plně naložená Tesla Semi by podle společnosti měla mít maximální dojezd větší než 800 kilometrů na jedno nabití, kterého docílí pomocí vysoce účinných motorů a propracované aerodynamiky. Díky nim by se průměrná spotřeba měla pohybovat okolo 125 kWh/100 km.
Hlavním tahákem Tesly Semi budou nízké náklady na provoz a údržbu. Naopak k použitelnosti tohoto tahače bude nutné vybudovat novou síť rychlonabíjecích stanic Semicharger nebo Megacharger. Jméno a technologii zatím bohužel neznáme.