Tesla v pondělí vydala 2020 Impact Report, ve kterém se věnuje dopadu vlastních činností na životní prostředí. Kromě toho v letošní zprávě také odhalila, že vyvíjí vlastní řešení recyklace baterií. Podle společnosti dokáže z článku recyklací pomocí nového procesu získat zpět asi 92 % cenných kovů.
Už několik let Tesla pracuje s odborníky z jiných společností, s jejichž pomocí recykluje baterie, které jsou u konce svého životního cyklu. Snaží se tak, aby baterie nekončily na skládkách odpadu, ale byly raději znovu využity. Recyklace baterií je pro ekologičnost elektromobilů velmi důležitá a často se zapomíná, že již nyní ji automobilky využívají. Díky ní totiž celkové emise životního cyklu auta značně klesají.
Nový recyklační proces od Tesly však posouvá snahu o znovuvyužití materiálů na novou úroveň. Tesla říká, že kromě vysokého procenta účinnosti procesu se také zaměřila na jeho bezpečnost, ekologičnost a nízkou cenu, díky které bude pro společnost výhodnější recyklovat staré baterie než kupovat čerstvě vytěžené materiály od dodavatelů.
Čtěte také: Tesla baterie jsou stále nepřekonané, konkurence se ale blíží
Na konci minulého roku se Tesle podařilo v nevadské Gigafactory úspěšně instalovat první fázi jejího recyklačního zařízení. Společnost tvrdí, že od té doby již stihla ze starých baterií získat 1 300 tun niklu, 400 tun mědi a také 80 tun mnohými nenáviděného kobaltu. Samozřejmě se zatím nejedná o příliš vysoké hodnoty, ale zařízení je stále v testovací fázi.
S přibývajícím zájmem o elektromobily také narůstá spotřeba cenných materiálů na výrobu baterií. Je tedy dobře, že se automobilky snaží o jejich recyklaci. Důležité je také, aby se o ní dozvěděla veřejnost, ve které často kolují fámy, že baterii nelze recyklovat a na konci života jen skončí na skládce.
Tesla v pondělí vydala 2020 Impact Report, ve kterém se věnuje dopadu vlastních činností na životní prostředí. Kromě toho v letošní zprávě také odhalila, že vyvíjí vlastní řešení recyklace baterií. Podle společnosti dokáže z článku recyklací pomocí nového procesu získat zpět asi 92 % cenných kovů.
Už několik let Tesla pracuje s odborníky z jiných společností, s jejichž pomocí recykluje baterie, které jsou u konce svého životního cyklu. Snaží se tak, aby baterie nekončily na skládkách odpadu, ale byly raději znovu využity. Recyklace baterií je pro ekologičnost elektromobilů velmi důležitá a často se zapomíná, že již nyní ji automobilky využívají. Díky ní totiž celkové emise životního cyklu auta značně klesají.
Nový recyklační proces od Tesly však posouvá snahu o znovuvyužití materiálů na novou úroveň. Tesla říká, že kromě vysokého procenta účinnosti procesu se také zaměřila na jeho bezpečnost, ekologičnost a nízkou cenu, díky které bude pro společnost výhodnější recyklovat staré baterie než kupovat čerstvě vytěžené materiály od dodavatelů.
Čtěte také: Tesla baterie jsou stále nepřekonané, konkurence se ale blíží
Na konci minulého roku se Tesle podařilo v nevadské Gigafactory úspěšně instalovat první fázi jejího recyklačního zařízení. Společnost tvrdí, že od té doby již stihla ze starých baterií získat 1 300 tun niklu, 400 tun mědi a také 80 tun mnohými nenáviděného kobaltu. Samozřejmě se zatím nejedná o příliš vysoké hodnoty, ale zařízení je stále v testovací fázi.
S přibývajícím zájmem o elektromobily také narůstá spotřeba cenných materiálů na výrobu baterií. Je tedy dobře, že se automobilky snaží o jejich recyklaci. Důležité je také, aby se o ní dozvěděla veřejnost, ve které často kolují fámy, že baterii nelze recyklovat a na konci života jen skončí na skládce.