Analytici se podívali na zoubek bateriím sedmi elektrických vozů, mezi které patří Tesla, Volkswagen, General Motors a další. Dle analýzy jasně vyplývá, že se americká automobilka Tesla stále drží na vrcholu hory v rámci bateriové technologie. Nicméně je nutné podotknout, že ostatní výrobci rozhodně nezahálí a dotahují kdysi velký propastný rozdíl. Bude to ovšem pravda i v případě, že Tesla přijde s revoluční 4680 baterií? Vstup velkých hráčů do segmentu elektromobilů zapříčinil velký posun v technologii a dostupnosti baterií.
V rámci analýzy provedené UBS ve spolupráci s deníkem Business Insider můžeme konstatovat, že ano. Důležité je však zmínit, jak dlouho může takové prvenství ještě trvat. Různí analytici se shodují, že Tesla zůstane králem baterií do elektromobilů ještě hezkou řádku let. Poukázali ovšem i na Volkswagen, který se v rámci velkých investicí do elektrifikace přiblížil americké automobilce zcela nejvíce. V dalších letech se tak pravděpodobně strhne poměrně nelítostný souboj mezi giganty, kteří pocházejí ze zcela odlišných světů a podmínek.
„Zatímco Tesla stále pokračuje ve tvorbě nejpokročilejší technologie, tak je nutné poznamenat, že cena baterií klesá a s tím i jejich náskok. V budoucnu bude velmi záležet na jejich vlastním chemickém složení.“ říká report UBS.
Na celém světě patří mezi hlavní faktory cena. To samé platí i u elektromobilů, které jsou mnohdy cenově nedostupné, čímž je velice obtížné prosazovat elektrifikaci. Postupně se však tento trend mění, kdy výrobci přichází s novými nápady na bateriovou technologii a s tím ruku v ruce nižšími výrobními náklady. Toho si je dobře vědoma i Tesla, která má v plánu již brzy spustit plnohodnotnou výrobu vlastních 4680 baterií ve spolupráci s Panasonicem. Právě tento krok bude zcela stěžejní pro boj proti ostatním automobilkám, protože to nepotrvá věčně a na prodeje elektromobilů se půjde hodně skrze cenu a co nejlepší vlastnosti.
Myslíte si, že si Tesla udrží prvenství v rámci bateriových technologií? Nebo ji v budoucnu nahradí například Volkswagen? Řekněte nám váš názor v diskusi pod článkem!
Analytici se podívali na zoubek bateriím sedmi elektrických vozů, mezi které patří Tesla, Volkswagen, General Motors a další. Dle analýzy jasně vyplývá, že se americká automobilka Tesla stále drží na vrcholu hory v rámci bateriové technologie. Nicméně je nutné podotknout, že ostatní výrobci rozhodně nezahálí a dotahují kdysi velký propastný rozdíl. Bude to ovšem pravda i v případě, že Tesla přijde s revoluční 4680 baterií? Vstup velkých hráčů do segmentu elektromobilů zapříčinil velký posun v technologii a dostupnosti baterií.
V rámci analýzy provedené UBS ve spolupráci s deníkem Business Insider můžeme konstatovat, že ano. Důležité je však zmínit, jak dlouho může takové prvenství ještě trvat. Různí analytici se shodují, že Tesla zůstane králem baterií do elektromobilů ještě hezkou řádku let. Poukázali ovšem i na Volkswagen, který se v rámci velkých investicí do elektrifikace přiblížil americké automobilce zcela nejvíce. V dalších letech se tak pravděpodobně strhne poměrně nelítostný souboj mezi giganty, kteří pocházejí ze zcela odlišných světů a podmínek.
„Zatímco Tesla stále pokračuje ve tvorbě nejpokročilejší technologie, tak je nutné poznamenat, že cena baterií klesá a s tím i jejich náskok. V budoucnu bude velmi záležet na jejich vlastním chemickém složení.“ říká report UBS.
Na celém světě patří mezi hlavní faktory cena. To samé platí i u elektromobilů, které jsou mnohdy cenově nedostupné, čímž je velice obtížné prosazovat elektrifikaci. Postupně se však tento trend mění, kdy výrobci přichází s novými nápady na bateriovou technologii a s tím ruku v ruce nižšími výrobními náklady. Toho si je dobře vědoma i Tesla, která má v plánu již brzy spustit plnohodnotnou výrobu vlastních 4680 baterií ve spolupráci s Panasonicem. Právě tento krok bude zcela stěžejní pro boj proti ostatním automobilkám, protože to nepotrvá věčně a na prodeje elektromobilů se půjde hodně skrze cenu a co nejlepší vlastnosti.
Myslíte si, že si Tesla udrží prvenství v rámci bateriových technologií? Nebo ji v budoucnu nahradí například Volkswagen? Řekněte nám váš názor v diskusi pod článkem!