Která automobilka je nejlepší? A které auto je nejlepší? Otázka, na kterou jsou odpovědi spíše individuální s ohledem na preference zákazníků má nyní ale přeci jen v jednom ohledu jasnou odpověď. S&P Global Mobility totiž vydalo nejnovější (americký) žebříček výrobců aut podle věrnosti zákazníků.
Pokud bychom vycházeli z této rovnice, tak ano. Americká Tesla naprosto ovládla prémiový segment a s nejvyšší věrností zákazníků (68 %) překonala i konkurenční BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Cadillac. Přitom jen Tesla dosáhla na více než 50% hranici, tedy dokázala si více zákazníků udržet, než ztratit.
Podle expertů je to současnou dobou, kdy zákazníci přecházejí od spalovacích aut k těm elektrickým. A to hraje Tesle, tedy největšímu výrobci elektromobilů na světě, jednoznačně do karet. Naopak tratí na tom japonské automobilky, které nedrží na poli EV krok. Především Toyota.
Čtěte také: Spalovací auta končí! Toto je seznam všech 53 zemí, které je zakazují
Zatímco Teslu můžeme dle nejnovějších čísel za leden až duben roku 2023 považovat za vítěze této statistiky, na opačném konci „úspěšnosti“ je Toyota. Ta totiž dlouhodobě patřila mezi dominující značky, ještě společně s Fordem a Chevroletem. Ale Toyota se propadá.
V mainstreamovém segmentu figuruje Toyota až na sedmém místě. Pořadí je následující: Ford, Chevrolet, Subaru, Nissan, Kia, Hyundai, Toyota, přičemž vedoucí Ford dosáhl na 59,5% hodnotu míry vracejících se zákazníků, kdežto Toyota se musela spokojit s 52,3 %. Značka tedy aktuálně spíše stagnuje.
Která automobilka je nejlepší? A které auto je nejlepší? Otázka, na kterou jsou odpovědi spíše individuální s ohledem na preference zákazníků má nyní ale přeci jen v jednom ohledu jasnou odpověď. S&P Global Mobility totiž vydalo nejnovější (americký) žebříček výrobců aut podle věrnosti zákazníků.
Pokud bychom vycházeli z této rovnice, tak ano. Americká Tesla naprosto ovládla prémiový segment a s nejvyšší věrností zákazníků (68 %) překonala i konkurenční BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Cadillac. Přitom jen Tesla dosáhla na více než 50% hranici, tedy dokázala si více zákazníků udržet, než ztratit.
Podle expertů je to současnou dobou, kdy zákazníci přecházejí od spalovacích aut k těm elektrickým. A to hraje Tesle, tedy největšímu výrobci elektromobilů na světě, jednoznačně do karet. Naopak tratí na tom japonské automobilky, které nedrží na poli EV krok. Především Toyota.
Čtěte také: Spalovací auta končí! Toto je seznam všech 53 zemí, které je zakazují
Zatímco Teslu můžeme dle nejnovějších čísel za leden až duben roku 2023 považovat za vítěze této statistiky, na opačném konci „úspěšnosti“ je Toyota. Ta totiž dlouhodobě patřila mezi dominující značky, ještě společně s Fordem a Chevroletem. Ale Toyota se propadá.
V mainstreamovém segmentu figuruje Toyota až na sedmém místě. Pořadí je následující: Ford, Chevrolet, Subaru, Nissan, Kia, Hyundai, Toyota, přičemž vedoucí Ford dosáhl na 59,5% hodnotu míry vracejících se zákazníků, kdežto Toyota se musela spokojit s 52,3 %. Značka tedy aktuálně spíše stagnuje.