Tesla ovládla ostře sledovanou statistiku. Znamená to, že vyrábí nejlepší auta?

  • Tesla ovládla žebříček S&P Global Mobility
  • Americká automobilka má jednoznačně největší věrnost zákazníků ze všech
  • Naopak Toyota začíná ztrácet a v žebříčku se propadá
Volant Tesly Model 3

Volant Tesly Model 3 | foto: Unsplash

Která automobilka je nejlepší? A které auto je nejlepší? Otázka, na kterou jsou odpovědi spíše individuální s ohledem na preference zákazníků má nyní ale přeci jen v jednom ohledu jasnou odpověď. S&P Global Mobility totiž vydalo nejnovější (americký) žebříček výrobců aut podle věrnosti zákazníků.

Vracející se zákazník = kvalitní automobily?

Pokud bychom vycházeli z této rovnice, tak ano. Americká Tesla naprosto ovládla prémiový segment a s nejvyšší věrností zákazníků (68 %) překonala i konkurenční BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Cadillac. Přitom jen Tesla dosáhla na více než 50% hranici, tedy dokázala si více zákazníků udržet, než ztratit.

Podle expertů je to současnou dobou, kdy zákazníci přecházejí od spalovacích aut k těm elektrickým. A to hraje Tesle, tedy největšímu výrobci elektromobilů na světě, jednoznačně do karet. Naopak tratí na tom japonské automobilky, které nedrží na poli EV krok. Především Toyota.

Tesla Model Y výroba elektromobilu

Výroba elektromobilu Tesla Model Y v Gigafactory, ilustrační | foto: Techspot


Čtěte také: Spalovací auta končí! Toto je seznam všech 53 zemí, které je zakazují


Tesla dominuje, Toyota se propadá

Zatímco Teslu můžeme dle nejnovějších čísel za leden až duben roku 2023 považovat za vítěze této statistiky, na opačném konci „úspěšnosti“ je Toyota. Ta totiž dlouhodobě patřila mezi dominující značky, ještě společně s Fordem a Chevroletem. Ale Toyota se propadá.

V mainstreamovém segmentu figuruje Toyota až na sedmém místě. Pořadí je následující: Ford, Chevrolet, Subaru, Nissan, Kia, Hyundai, Toyota, přičemž vedoucí Ford dosáhl na 59,5% hodnotu míry vracejících se zákazníků, kdežto Toyota se musela spokojit s 52,3 %. Značka tedy aktuálně spíše stagnuje.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla ovládla ostře sledovanou statistiku. Znamená to, že vyrábí nejlepší auta?

  • Tesla ovládla žebříček S&P Global Mobility
  • Americká automobilka má jednoznačně největší věrnost zákazníků ze všech
  • Naopak Toyota začíná ztrácet a v žebříčku se propadá
Volant Tesly Model 3

Volant Tesly Model 3 | foto: Unsplash

Která automobilka je nejlepší? A které auto je nejlepší? Otázka, na kterou jsou odpovědi spíše individuální s ohledem na preference zákazníků má nyní ale přeci jen v jednom ohledu jasnou odpověď. S&P Global Mobility totiž vydalo nejnovější (americký) žebříček výrobců aut podle věrnosti zákazníků.

Vracející se zákazník = kvalitní automobily?

Pokud bychom vycházeli z této rovnice, tak ano. Americká Tesla naprosto ovládla prémiový segment a s nejvyšší věrností zákazníků (68 %) překonala i konkurenční BMW, Mercedes-Benz, Lexus, Cadillac. Přitom jen Tesla dosáhla na více než 50% hranici, tedy dokázala si více zákazníků udržet, než ztratit.

Podle expertů je to současnou dobou, kdy zákazníci přecházejí od spalovacích aut k těm elektrickým. A to hraje Tesle, tedy největšímu výrobci elektromobilů na světě, jednoznačně do karet. Naopak tratí na tom japonské automobilky, které nedrží na poli EV krok. Především Toyota.

Tesla Model Y výroba elektromobilu

Výroba elektromobilu Tesla Model Y v Gigafactory, ilustrační | foto: Techspot


Čtěte také: Spalovací auta končí! Toto je seznam všech 53 zemí, které je zakazují


Tesla dominuje, Toyota se propadá

Zatímco Teslu můžeme dle nejnovějších čísel za leden až duben roku 2023 považovat za vítěze této statistiky, na opačném konci „úspěšnosti“ je Toyota. Ta totiž dlouhodobě patřila mezi dominující značky, ještě společně s Fordem a Chevroletem. Ale Toyota se propadá.

V mainstreamovém segmentu figuruje Toyota až na sedmém místě. Pořadí je následující: Ford, Chevrolet, Subaru, Nissan, Kia, Hyundai, Toyota, přičemž vedoucí Ford dosáhl na 59,5% hodnotu míry vracejících se zákazníků, kdežto Toyota se musela spokojit s 52,3 %. Značka tedy aktuálně spíše stagnuje.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."