Svět přechází k ekologičtějšímu způsobu dopravy, který má nižší emise. Elektromobily potažmo i hybridní automobily snižují uhlíkovou stopu, a tak není divu, že se pro přechod k udržitelnějšímu a modernějšímu elektrifikovanému typu pohonu odhodlaly už desítky zemí.
Jednoznačně průkopníkem je Norsko, které již nyní prodává kolem 80 % všech prodaných aut čistě na elektřinu, tj. elektromobily. A do roku 2025 to má být 100 %, takže poté už si zde lidé nepořídí ani spalovací, ani hybridní vůz.
V porovnání s lídrem v elektromobilitě, zatím nic moc. V Číně bylo vloni 24 % nově prodaných aut plně elektrických, v EU 12,1 % (v Evropě je podíl mnohem nižší) a Spojené státy dosáhly jen na 5,8 %.
Největší podíl na trhu s počtem prodaných elektromobilů má Čína, a sice 59 % (5,9 milionů prodaných aut), následuje Evropa (26% podíl, 2,6 milionu prodaných aut) a USA (9% podíl, jen 920 tisíc prodaných aut), uvádí agentura Canalys.
Čtěte také: 5 největších NEvýhod u elektromobilů. V čem mají odpůrci pravdu?
Dali jsme dohromady všechny dosavadní informace od zemí z celého světa a zde je výsledný seznam všech států, které zakážou prodej nových spalovacích aut a také od kterého roku by k tomu mělo dojít. Samozřejmě seznam nemusí být ještě konečný, protože se na něj přidají další země. Stejně tak očekáváme, že se budou měnit termíny, od kdy bude zákaz platit a jakou přesně bude mít podobu.
Nepřehlédněte: Brusel chce přitvrdit! Elektromobily ve firmách mají být povinné už od roku 2030
Srí Lanka, země v jižní Asii, chce být ještě pokrokovější než všichni ostatní a oznámila nejen zákaz prodeje spalovacích aut, ale dokonce i zákaz provozu místních či dovezených spalovacích aut a motocyklů. Takže pokud byste si náhodou chtěli jednou v budoucnu udělat dovolenou se svým spalovákem, zde vám pšenka nepokvete. Nicméně zákaz má vejít v platnost až rokem 2040.
Co říkáte na zákaz již několika desítek zemí z celého světa, které v budoucnu nepočítají se spalovacími auty? A vadí vám, že je na seznamu i Česká republika či Slovensko, na které se vztahuje zákaz v rámci všech 27 členských zemí EU? Napište nám do diskuze pod článkem!
Svět přechází k ekologičtějšímu způsobu dopravy, který má nižší emise. Elektromobily potažmo i hybridní automobily snižují uhlíkovou stopu, a tak není divu, že se pro přechod k udržitelnějšímu a modernějšímu elektrifikovanému typu pohonu odhodlaly už desítky zemí.
Jednoznačně průkopníkem je Norsko, které již nyní prodává kolem 80 % všech prodaných aut čistě na elektřinu, tj. elektromobily. A do roku 2025 to má být 100 %, takže poté už si zde lidé nepořídí ani spalovací, ani hybridní vůz.
V porovnání s lídrem v elektromobilitě, zatím nic moc. V Číně bylo vloni 24 % nově prodaných aut plně elektrických, v EU 12,1 % (v Evropě je podíl mnohem nižší) a Spojené státy dosáhly jen na 5,8 %.
Největší podíl na trhu s počtem prodaných elektromobilů má Čína, a sice 59 % (5,9 milionů prodaných aut), následuje Evropa (26% podíl, 2,6 milionu prodaných aut) a USA (9% podíl, jen 920 tisíc prodaných aut), uvádí agentura Canalys.
Čtěte také: 5 největších NEvýhod u elektromobilů. V čem mají odpůrci pravdu?
Dali jsme dohromady všechny dosavadní informace od zemí z celého světa a zde je výsledný seznam všech států, které zakážou prodej nových spalovacích aut a také od kterého roku by k tomu mělo dojít. Samozřejmě seznam nemusí být ještě konečný, protože se na něj přidají další země. Stejně tak očekáváme, že se budou měnit termíny, od kdy bude zákaz platit a jakou přesně bude mít podobu.
Nepřehlédněte: Brusel chce přitvrdit! Elektromobily ve firmách mají být povinné už od roku 2030
Srí Lanka, země v jižní Asii, chce být ještě pokrokovější než všichni ostatní a oznámila nejen zákaz prodeje spalovacích aut, ale dokonce i zákaz provozu místních či dovezených spalovacích aut a motocyklů. Takže pokud byste si náhodou chtěli jednou v budoucnu udělat dovolenou se svým spalovákem, zde vám pšenka nepokvete. Nicméně zákaz má vejít v platnost až rokem 2040.
Co říkáte na zákaz již několika desítek zemí z celého světa, které v budoucnu nepočítají se spalovacími auty? A vadí vám, že je na seznamu i Česká republika či Slovensko, na které se vztahuje zákaz v rámci všech 27 členských zemí EU? Napište nám do diskuze pod článkem!