Přitom to bylo právě Česko, které na evropské scéně tento krok velmi ostře kritizovalo. Jedním z nejpádnějších argumentů je právě zpřísnění emisních norem, které prý může naprosto zásadně ochromit český automobilový průmysl.
Euro 7 dle kalkulací automobilek může veškerá auta zdražit o desítky tisíc, či více. Česká vláda se vůči normě vymezila a obdobný postoj zastávaly i škodovácké odbory. Tvrdší limity by podle odborníků mohly mít negativní dopad na výši investic i do samotné elektromobility.
EU sice příliš nekonkretizuje, jaké technologie se mají využívat, ale silně akcentuje nutnost přejít na bezemisní techniku v osobní dopravě. Tu v současnosti ve valné míře reprezentuje zejména bateriová elektromobilita. Pokud jde o klasické spalováky včetně hybridů, tak tam je to jasné – od roku 2035 dostanou stopku.
Čtěte také: Bude jedna výjimka! EU nakonec povolí prodej spalovacích aut i po roce 2035
Jestliže pro spoustu výrobců a zákazníků působí výše zmíněný deadline jako pomyslný rudý hadr na býka, tak vězte, že je ve hře ještě další zpřísnění, informuje server Gearrice.
Na půdě Europarlamentu se totiž rýsuje inciativa, která získává čím dál reálnější kontury. Ta vychází z předpokladu, že rozložení poptávky soukromé vs. firemní klientely po nových vozech je přibližně v poměru 3:7. Hlavním strůjcem je Pascal Canfin, předseda výboru Evropského parlamentu pro životní prostředí.
Ten má za to, že progres ve prospěch elektromobility neprobíhá odpovídajícím tempem a apeluje na Evropskou komisi, aby byla v otázce těchto regulací akčnější. V případě úspěchu by to pro korporáty znamenalo přechod na elektrické vozy o pět let dříve.
Přitom to bylo právě Česko, které na evropské scéně tento krok velmi ostře kritizovalo. Jedním z nejpádnějších argumentů je právě zpřísnění emisních norem, které prý může naprosto zásadně ochromit český automobilový průmysl.
Euro 7 dle kalkulací automobilek může veškerá auta zdražit o desítky tisíc, či více. Česká vláda se vůči normě vymezila a obdobný postoj zastávaly i škodovácké odbory. Tvrdší limity by podle odborníků mohly mít negativní dopad na výši investic i do samotné elektromobility.
EU sice příliš nekonkretizuje, jaké technologie se mají využívat, ale silně akcentuje nutnost přejít na bezemisní techniku v osobní dopravě. Tu v současnosti ve valné míře reprezentuje zejména bateriová elektromobilita. Pokud jde o klasické spalováky včetně hybridů, tak tam je to jasné – od roku 2035 dostanou stopku.
Čtěte také: Bude jedna výjimka! EU nakonec povolí prodej spalovacích aut i po roce 2035
Jestliže pro spoustu výrobců a zákazníků působí výše zmíněný deadline jako pomyslný rudý hadr na býka, tak vězte, že je ve hře ještě další zpřísnění, informuje server Gearrice.
Na půdě Europarlamentu se totiž rýsuje inciativa, která získává čím dál reálnější kontury. Ta vychází z předpokladu, že rozložení poptávky soukromé vs. firemní klientely po nových vozech je přibližně v poměru 3:7. Hlavním strůjcem je Pascal Canfin, předseda výboru Evropského parlamentu pro životní prostředí.
Ten má za to, že progres ve prospěch elektromobility neprobíhá odpovídajícím tempem a apeluje na Evropskou komisi, aby byla v otázce těchto regulací akčnější. V případě úspěchu by to pro korporáty znamenalo přechod na elektrické vozy o pět let dříve.