Bude jedna výjimka! EU nakonec povolí prodej spalovacích aut i po roce 2035

  • Spalovací auta ani po roce 2035 neskončí
  • Automobilky s prodejem do 1 000 kusů ročně dostanou výjimku
  • Půjde především o výrobce drahých a supervýkonných aut
Pagani Huayra BC

Pagani Huayra BC, ilustrační | foto: Top Gear

Zdá se, že je vymalováno. Podle nedávného rozhodnutí nebude na území EU počínaje rokem 2035 možné pořídit nový spalovací vůz. Je to sice ještě dvanáct let daleko, ale z pohledu výrobců je to naopak zatraceně brzy. S úbytkem nových modelů spalujících výhradně fosilní palivo se tak budeme potýkat mnohem dříve. A bude se to týkat především cenově dostupných aut. Ani nový výjimka běžným řidičům příliš nepomůže.

1 000 spalovacích aut ročně ekologům vadit nebude?

Objevil se totiž návrh, který bude moci pár výrobců použít, aby nepřišli kompletně o svůj byznys. Proč některé spalovací vozy dostanou výjimku a většina se musí uskromnit? Těch pár vyvolených totiž musí splnit podmínku výroby v nízkém nákladu. Jestliže automobilka prodá ročně méně než 1 000 kusů svých vozidel, smí i po roce 2035 prodávat konvenční spalovací vozy bez nutnosti pomoci elektrickým pohonem.

Radovat se tak mohou především výrobci luxusních a drahých sportovních a hyper sportovních vozidel. Těch se skutečně prodá ročně hrstka a limit tak splní vcelku hravě. Hovoříme o značkách Pagani, Koenigsegg nebo například Bugatti. Co ale třeba takové Lamborghini? Je to populární značka, prodeje má vyšší než zmíněná trojka dohromady a je tedy otázkou, zda by se ještě do této povolené skupiny vešla.

Koenigsegg Gemera

Koenigsegg Gemera


Čtěte také: Které země v EU jsou proti zákazu spalovacích aut? Jen Česko a dalších 6 států


Nový návrh EU má zase trhliny

Jestliže jde EU o omezení produkce zplodin, proč tedy Lamborghini nepovolit prodej tisícovky spalovacích vozů? Navíc elektrifikované modely by mohly prodávat dále a více. Tato část již není součástí nového návrhu Evropské komise a jedná se čistě o naší domněnku. Milovníci vůně benzínu se ale zatím stále dají v Evropském parlamentu očividně najít. Návrh prošel vcelku těsným poměrem. Z 600 zúčastněných bylo pro 340, 279 proti a 21 se zdrželo hlasování.

Cest, jak zachránit a co nejvíce oddálit odchod spalovacích automobilů, existuje samozřejmě více. Velké naděje se vsází na ekologické a uhlíkově neutrální syntetické palivo. To by mělo obměkčit i ty nejryzejší ekology, aby přestali tolik brojit proti proti milovaným spalovacím agregátům. Proč by ale takové výjimky nemohli využít i běžní výrobci a ve velmi nízkém nákladu pomoci řidičům, kterým jednoduše elektromobil ze závažných důvodů nevyhovuje?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Bude jedna výjimka! EU nakonec povolí prodej spalovacích aut i po roce 2035

  • Spalovací auta ani po roce 2035 neskončí
  • Automobilky s prodejem do 1 000 kusů ročně dostanou výjimku
  • Půjde především o výrobce drahých a supervýkonných aut
Pagani Huayra BC

Pagani Huayra BC, ilustrační | foto: Top Gear

Zdá se, že je vymalováno. Podle nedávného rozhodnutí nebude na území EU počínaje rokem 2035 možné pořídit nový spalovací vůz. Je to sice ještě dvanáct let daleko, ale z pohledu výrobců je to naopak zatraceně brzy. S úbytkem nových modelů spalujících výhradně fosilní palivo se tak budeme potýkat mnohem dříve. A bude se to týkat především cenově dostupných aut. Ani nový výjimka běžným řidičům příliš nepomůže.

1 000 spalovacích aut ročně ekologům vadit nebude?

Objevil se totiž návrh, který bude moci pár výrobců použít, aby nepřišli kompletně o svůj byznys. Proč některé spalovací vozy dostanou výjimku a většina se musí uskromnit? Těch pár vyvolených totiž musí splnit podmínku výroby v nízkém nákladu. Jestliže automobilka prodá ročně méně než 1 000 kusů svých vozidel, smí i po roce 2035 prodávat konvenční spalovací vozy bez nutnosti pomoci elektrickým pohonem.

Radovat se tak mohou především výrobci luxusních a drahých sportovních a hyper sportovních vozidel. Těch se skutečně prodá ročně hrstka a limit tak splní vcelku hravě. Hovoříme o značkách Pagani, Koenigsegg nebo například Bugatti. Co ale třeba takové Lamborghini? Je to populární značka, prodeje má vyšší než zmíněná trojka dohromady a je tedy otázkou, zda by se ještě do této povolené skupiny vešla.

Koenigsegg Gemera

Koenigsegg Gemera


Čtěte také: Které země v EU jsou proti zákazu spalovacích aut? Jen Česko a dalších 6 států


Nový návrh EU má zase trhliny

Jestliže jde EU o omezení produkce zplodin, proč tedy Lamborghini nepovolit prodej tisícovky spalovacích vozů? Navíc elektrifikované modely by mohly prodávat dále a více. Tato část již není součástí nového návrhu Evropské komise a jedná se čistě o naší domněnku. Milovníci vůně benzínu se ale zatím stále dají v Evropském parlamentu očividně najít. Návrh prošel vcelku těsným poměrem. Z 600 zúčastněných bylo pro 340, 279 proti a 21 se zdrželo hlasování.

Cest, jak zachránit a co nejvíce oddálit odchod spalovacích automobilů, existuje samozřejmě více. Velké naděje se vsází na ekologické a uhlíkově neutrální syntetické palivo. To by mělo obměkčit i ty nejryzejší ekology, aby přestali tolik brojit proti proti milovaným spalovacím agregátům. Proč by ale takové výjimky nemohli využít i běžní výrobci a ve velmi nízkém nákladu pomoci řidičům, kterým jednoduše elektromobil ze závažných důvodů nevyhovuje?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."