Zdá se, že je vymalováno. Podle nedávného rozhodnutí nebude na území EU počínaje rokem 2035 možné pořídit nový spalovací vůz. Je to sice ještě dvanáct let daleko, ale z pohledu výrobců je to naopak zatraceně brzy. S úbytkem nových modelů spalujících výhradně fosilní palivo se tak budeme potýkat mnohem dříve. A bude se to týkat především cenově dostupných aut. Ani nový výjimka běžným řidičům příliš nepomůže.
Objevil se totiž návrh, který bude moci pár výrobců použít, aby nepřišli kompletně o svůj byznys. Proč některé spalovací vozy dostanou výjimku a většina se musí uskromnit? Těch pár vyvolených totiž musí splnit podmínku výroby v nízkém nákladu. Jestliže automobilka prodá ročně méně než 1 000 kusů svých vozidel, smí i po roce 2035 prodávat konvenční spalovací vozy bez nutnosti pomoci elektrickým pohonem.
Radovat se tak mohou především výrobci luxusních a drahých sportovních a hyper sportovních vozidel. Těch se skutečně prodá ročně hrstka a limit tak splní vcelku hravě. Hovoříme o značkách Pagani, Koenigsegg nebo například Bugatti. Co ale třeba takové Lamborghini? Je to populární značka, prodeje má vyšší než zmíněná trojka dohromady a je tedy otázkou, zda by se ještě do této povolené skupiny vešla.
Čtěte také: Které země v EU jsou proti zákazu spalovacích aut? Jen Česko a dalších 6 států
Jestliže jde EU o omezení produkce zplodin, proč tedy Lamborghini nepovolit prodej tisícovky spalovacích vozů? Navíc elektrifikované modely by mohly prodávat dále a více. Tato část již není součástí nového návrhu Evropské komise a jedná se čistě o naší domněnku. Milovníci vůně benzínu se ale zatím stále dají v Evropském parlamentu očividně najít. Návrh prošel vcelku těsným poměrem. Z 600 zúčastněných bylo pro 340, 279 proti a 21 se zdrželo hlasování.
Cest, jak zachránit a co nejvíce oddálit odchod spalovacích automobilů, existuje samozřejmě více. Velké naděje se vsází na ekologické a uhlíkově neutrální syntetické palivo. To by mělo obměkčit i ty nejryzejší ekology, aby přestali tolik brojit proti proti milovaným spalovacím agregátům. Proč by ale takové výjimky nemohli využít i běžní výrobci a ve velmi nízkém nákladu pomoci řidičům, kterým jednoduše elektromobil ze závažných důvodů nevyhovuje?
Zdá se, že je vymalováno. Podle nedávného rozhodnutí nebude na území EU počínaje rokem 2035 možné pořídit nový spalovací vůz. Je to sice ještě dvanáct let daleko, ale z pohledu výrobců je to naopak zatraceně brzy. S úbytkem nových modelů spalujících výhradně fosilní palivo se tak budeme potýkat mnohem dříve. A bude se to týkat především cenově dostupných aut. Ani nový výjimka běžným řidičům příliš nepomůže.
Objevil se totiž návrh, který bude moci pár výrobců použít, aby nepřišli kompletně o svůj byznys. Proč některé spalovací vozy dostanou výjimku a většina se musí uskromnit? Těch pár vyvolených totiž musí splnit podmínku výroby v nízkém nákladu. Jestliže automobilka prodá ročně méně než 1 000 kusů svých vozidel, smí i po roce 2035 prodávat konvenční spalovací vozy bez nutnosti pomoci elektrickým pohonem.
Radovat se tak mohou především výrobci luxusních a drahých sportovních a hyper sportovních vozidel. Těch se skutečně prodá ročně hrstka a limit tak splní vcelku hravě. Hovoříme o značkách Pagani, Koenigsegg nebo například Bugatti. Co ale třeba takové Lamborghini? Je to populární značka, prodeje má vyšší než zmíněná trojka dohromady a je tedy otázkou, zda by se ještě do této povolené skupiny vešla.
Čtěte také: Které země v EU jsou proti zákazu spalovacích aut? Jen Česko a dalších 6 států
Jestliže jde EU o omezení produkce zplodin, proč tedy Lamborghini nepovolit prodej tisícovky spalovacích vozů? Navíc elektrifikované modely by mohly prodávat dále a více. Tato část již není součástí nového návrhu Evropské komise a jedná se čistě o naší domněnku. Milovníci vůně benzínu se ale zatím stále dají v Evropském parlamentu očividně najít. Návrh prošel vcelku těsným poměrem. Z 600 zúčastněných bylo pro 340, 279 proti a 21 se zdrželo hlasování.
Cest, jak zachránit a co nejvíce oddálit odchod spalovacích automobilů, existuje samozřejmě více. Velké naděje se vsází na ekologické a uhlíkově neutrální syntetické palivo. To by mělo obměkčit i ty nejryzejší ekology, aby přestali tolik brojit proti proti milovaným spalovacím agregátům. Proč by ale takové výjimky nemohli využít i běžní výrobci a ve velmi nízkém nákladu pomoci řidičům, kterým jednoduše elektromobil ze závažných důvodů nevyhovuje?