Li-Ion baterie jsou stále tím nejlepším, co máme. Ale jejich největším omezením je energetická hustota, která už se moc neposouvá, a tak společnosti jako je například Tesla hledají i jiná řešení. Tím by mohly být Li-Metal baterie, které slibují výrazně větší kapacitu, díky čemuž by mohly být jednou revoluční.
TIP: Vše, co potřebujete vědět o Tesla Battery Day 2020
Za novým patentem Tesly na vylepšené baterie stojí Jeff Dahn a jeho výzkumný tým z kanadské Dalhousieovy univerzity. Jde o bezanodové Li-Metal baterie (lithium-kovové baterie), jejichž energetická hustota dosahuje až 500 Wh/kg (1200 Wh/l), což je 2x až 3x více než u současných Li-Ion baterií. To by u elektromobilů znamenalo dojezd přes 1 000 km na jedno nabití. Výhodou má být také levnější výroba.
Problém však stále spočívá v životnosti, která je u nových Li-Metal baterií oproti dnešním Li-Ion bateriím jen velmi malá, takže jinými slovy rychle zastarávají a ztrácejí kapacitu. Nový patent Tesly se proto právě na tuhle slabinu zaměřil a navýšil počet nabíjecích cyklů na 50, což je nejvíce ze všech subjektů, které v tomto směru bádají a snaží se Li-Metal baterie zdokonalit. Aby se však baterie dostaly do komerčního provozu, musely by zvládat podstatně více.
Uvidíme, k čemu nejnovější patent Tesly bude, každopádně stejný tým již stojí například za vylepšenou Li-Ion baterií s životností až 1 600 000 kilometrů nebo také za speciální hybridní baterií, která kombinuje právě výhody obou dvou typů – Li-Ion a Li-Metal baterie. Některé nové technologie na poli baterií budou prezentovány na očekávané akci Tesla Battery Day 2020, která má podle nejnovějších informací proběhnout 15. září.
zdroj: Electrek
Li-Ion baterie jsou stále tím nejlepším, co máme. Ale jejich největším omezením je energetická hustota, která už se moc neposouvá, a tak společnosti jako je například Tesla hledají i jiná řešení. Tím by mohly být Li-Metal baterie, které slibují výrazně větší kapacitu, díky čemuž by mohly být jednou revoluční.
TIP: Vše, co potřebujete vědět o Tesla Battery Day 2020
Za novým patentem Tesly na vylepšené baterie stojí Jeff Dahn a jeho výzkumný tým z kanadské Dalhousieovy univerzity. Jde o bezanodové Li-Metal baterie (lithium-kovové baterie), jejichž energetická hustota dosahuje až 500 Wh/kg (1200 Wh/l), což je 2x až 3x více než u současných Li-Ion baterií. To by u elektromobilů znamenalo dojezd přes 1 000 km na jedno nabití. Výhodou má být také levnější výroba.
Problém však stále spočívá v životnosti, která je u nových Li-Metal baterií oproti dnešním Li-Ion bateriím jen velmi malá, takže jinými slovy rychle zastarávají a ztrácejí kapacitu. Nový patent Tesly se proto právě na tuhle slabinu zaměřil a navýšil počet nabíjecích cyklů na 50, což je nejvíce ze všech subjektů, které v tomto směru bádají a snaží se Li-Metal baterie zdokonalit. Aby se však baterie dostaly do komerčního provozu, musely by zvládat podstatně více.
Uvidíme, k čemu nejnovější patent Tesly bude, každopádně stejný tým již stojí například za vylepšenou Li-Ion baterií s životností až 1 600 000 kilometrů nebo také za speciální hybridní baterií, která kombinuje právě výhody obou dvou typů – Li-Ion a Li-Metal baterie. Některé nové technologie na poli baterií budou prezentovány na očekávané akci Tesla Battery Day 2020, která má podle nejnovějších informací proběhnout 15. září.
zdroj: Electrek