Tesla vyvíjí tzv. hybridní baterii, která má prodloužit dojezd u elektromobilů

Vědci v Kanadě vyvíjejí pro Teslu a její elektromobily speciální hybridní typ baterie. Zatím je vše jen na papíře a v laboratoři, ale pokud by tohle klaplo, mohl by to být celkem revoluční objev.

Elektromobily Tesla mají baterie umístěné do podvozku | foto: Tesla

TIP: Proč Tesla koupila firmu Maxwell? Chce vyrábět revoluční baterie

Proč je dobré vyrobit hybridní baterii?

Současné Li-Ion baterie jsou skvělé v tom, že jsou oproti jiným typům levnější a hlavně mají delší životnost, třeba u nového typu těchto baterií už to má být neuvěřitelných 1 600 000 km. Ale setrvajícím problémem a omezením je kapacita, která už se dále moc neposouvá.

Naopak nové typy baterií, jako je grafenová nebo třeba Li-Metal baterie, přinášejí například vyšší energetické hustoty nebo možnost rychlejšího nabíjení, jenže jsou zatím příliš drahé a nejsou ještě připravené pro komerční využití. A mají i jiné nevýhody, například kratší životnost a menší počet nabíjecích cyklů.

V Tesle už se o to pokouší

Zřejmě proto už mají v Tesle od roku 2013 zaregistrovaný patent na baterie, které by dokázaly výhody různých typů akumulátorů kombinovat. A nejnadějnější teď vypadá hybridní typ Li-Ion/Li-Metal. Taková baterie má přinést delší životnost lithium-iontových článků a větší energetickou hustotu lithium-metalových článků.

Výroba současných Li-Ion baterií ve spolupráci s Panasonicem | foto: Tesla

TIP: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z “tužkové” baterie?

Jde o to, že vědci chtějí v nové hybridní baterii u elektromobilu nakombinovat oba tyto typy článků. A uživatelé by pak při běžném cestování, kdy jen 1 % lidí jezdí denně více než 325 km, používali pouze základní Li-Ion baterii s kratším dojezdem než je umožněno již dnes – prakticky místo dojezdu 400 km by byl dojezd na Li-Ion články asi 300 km, což bohatě stačí. Ale uspořené místo by využily Li-Metal články, se kterými by se dojezd zvýšil na celkových 480 km.

Zní to jako chytrý nápad, ale teď samozřejmě bude potřeba vše pořádně vyvinout a otestovat, takže neočekáváme, že bychom se třeba ještě letos dočkali nových elektromobilů s touto technologií.

zdroj: Electrek, vlastní

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla vyvíjí tzv. hybridní baterii, která má prodloužit dojezd u elektromobilů

Vědci v Kanadě vyvíjejí pro Teslu a její elektromobily speciální hybridní typ baterie. Zatím je vše jen na papíře a v laboratoři, ale pokud by tohle klaplo, mohl by to být celkem revoluční objev.

Elektromobily Tesla mají baterie umístěné do podvozku | foto: Tesla

TIP: Proč Tesla koupila firmu Maxwell? Chce vyrábět revoluční baterie

Proč je dobré vyrobit hybridní baterii?

Současné Li-Ion baterie jsou skvělé v tom, že jsou oproti jiným typům levnější a hlavně mají delší životnost, třeba u nového typu těchto baterií už to má být neuvěřitelných 1 600 000 km. Ale setrvajícím problémem a omezením je kapacita, která už se dále moc neposouvá.

Naopak nové typy baterií, jako je grafenová nebo třeba Li-Metal baterie, přinášejí například vyšší energetické hustoty nebo možnost rychlejšího nabíjení, jenže jsou zatím příliš drahé a nejsou ještě připravené pro komerční využití. A mají i jiné nevýhody, například kratší životnost a menší počet nabíjecích cyklů.

V Tesle už se o to pokouší

Zřejmě proto už mají v Tesle od roku 2013 zaregistrovaný patent na baterie, které by dokázaly výhody různých typů akumulátorů kombinovat. A nejnadějnější teď vypadá hybridní typ Li-Ion/Li-Metal. Taková baterie má přinést delší životnost lithium-iontových článků a větší energetickou hustotu lithium-metalových článků.

Výroba současných Li-Ion baterií ve spolupráci s Panasonicem | foto: Tesla

TIP: Jak to, že Tesla dosáhne výkonu 310 kW z “tužkové” baterie?

Jde o to, že vědci chtějí v nové hybridní baterii u elektromobilu nakombinovat oba tyto typy článků. A uživatelé by pak při běžném cestování, kdy jen 1 % lidí jezdí denně více než 325 km, používali pouze základní Li-Ion baterii s kratším dojezdem než je umožněno již dnes – prakticky místo dojezdu 400 km by byl dojezd na Li-Ion články asi 300 km, což bohatě stačí. Ale uspořené místo by využily Li-Metal články, se kterými by se dojezd zvýšil na celkových 480 km.

Zní to jako chytrý nápad, ale teď samozřejmě bude potřeba vše pořádně vyvinout a otestovat, takže neočekáváme, že bychom se třeba ještě letos dočkali nových elektromobilů s touto technologií.

zdroj: Electrek, vlastní

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."