Tesla si patentovala baterii s životností přes 1,6 milionu kilometrů

Společnost Tesla si patentuje novou elektrodu NCA, která bude pravděpodobně použita v jejím novém článku, který by měl mít delší výdrž a být levnější.

Baterie, které se používají v elektromobilech Tesla | foto: Tesla

TIP: Tesla už potají chystá výrobu revolučních baterií

Kdo se orientuje, ten již slyšel o Jeffu Dahnovi a jeho týmu na Dalhousie University, který má na starosti vývoj baterií a který také spolupracuje s Teslou. Nová testovaná baterie je Li-ion baterie s novou generací „monokrystalu“ NMC 532 katody a novým pokročilým elektrolytem, který patentovali. Dokázali udělat přes 4 000 cyklů v bateriových článcích vyrobených s novou katodou.

Nyní Tesla patentuje „monokrystalické“ NCA elektrody, jak je uvedeno v nedávno zveřejněné patentové přihlášce nazvané „Metoda syntézy nikl-kobalt-hliníkových elektrod“. Pokud vás zajímá obsah přihlášky, podívejte se zde.

Zdroj obeznámený s touto záležitostí řekl redakci Electrek, že nové elektrody pravděpodobně umožní společnosti Tesla dosáhnout podobné nebo lepší energetické hustoty než baterie NMC. Hongyang Li a Jing Li, technici baterií v Tesle a studenti profesora Dahna, stejně jako samotný Dahn, jsou na novém patentu od Tesly uvedeni jako vynálezci.

Jsou také uvedeni v předchozím výzkumu týkajícím se nejnovějšího pokroku společnosti Tesla v oblasti technologie baterií.

Logo Tesly na elektromobilu této americké automobilky | foto: vlastní

TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky

Projekt Roadrunner 

Redakce Electrek také odhalila, že Tesla pracuje na interním tajném projektu nazvaném Roadrunner. Cílem je, aby společnost Tesla vyráběla své vlastní bateriové články pomocí technologií vyvinutých interními týmy společnosti Tesla, včetně práce od týmu profesora Dahna, a nových technologií, které byly nedávno získány akvizicí společnosti Maxwell, v obrovském měřítku a za cenu nižší než 100 USD za kWh.

Tesla již testovala prototypové články v rámci tajného projektu Roadrunner. Věří, že může produkovat články ve velkém objemu a používat je ve svých vozidlech a případně ve svých stacionárních úložištích energie.

Automobilka vyvíjí v posledních několika měsících výrobní zařízení v tajnosti, stejně jako pilotní výrobní linku ve Fremontu. Očekáváme, že se o projektu a novém bateriovém článku Tesly dozvíme více na příští akci společnosti (Tesla Battery Investor Day 2020), která se má uskutečnit v květnu.

zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla si patentovala baterii s životností přes 1,6 milionu kilometrů

Společnost Tesla si patentuje novou elektrodu NCA, která bude pravděpodobně použita v jejím novém článku, který by měl mít delší výdrž a být levnější.

Baterie, které se používají v elektromobilech Tesla | foto: Tesla

TIP: Tesla už potají chystá výrobu revolučních baterií

Kdo se orientuje, ten již slyšel o Jeffu Dahnovi a jeho týmu na Dalhousie University, který má na starosti vývoj baterií a který také spolupracuje s Teslou. Nová testovaná baterie je Li-ion baterie s novou generací „monokrystalu“ NMC 532 katody a novým pokročilým elektrolytem, který patentovali. Dokázali udělat přes 4 000 cyklů v bateriových článcích vyrobených s novou katodou.

Nyní Tesla patentuje „monokrystalické“ NCA elektrody, jak je uvedeno v nedávno zveřejněné patentové přihlášce nazvané „Metoda syntézy nikl-kobalt-hliníkových elektrod“. Pokud vás zajímá obsah přihlášky, podívejte se zde.

Zdroj obeznámený s touto záležitostí řekl redakci Electrek, že nové elektrody pravděpodobně umožní společnosti Tesla dosáhnout podobné nebo lepší energetické hustoty než baterie NMC. Hongyang Li a Jing Li, technici baterií v Tesle a studenti profesora Dahna, stejně jako samotný Dahn, jsou na novém patentu od Tesly uvedeni jako vynálezci.

Jsou také uvedeni v předchozím výzkumu týkajícím se nejnovějšího pokroku společnosti Tesla v oblasti technologie baterií.

Logo Tesly na elektromobilu této americké automobilky | foto: vlastní

TIP: Tesla je existenční hrozbou pro tradiční automobilky

Projekt Roadrunner 

Redakce Electrek také odhalila, že Tesla pracuje na interním tajném projektu nazvaném Roadrunner. Cílem je, aby společnost Tesla vyráběla své vlastní bateriové články pomocí technologií vyvinutých interními týmy společnosti Tesla, včetně práce od týmu profesora Dahna, a nových technologií, které byly nedávno získány akvizicí společnosti Maxwell, v obrovském měřítku a za cenu nižší než 100 USD za kWh.

Tesla již testovala prototypové články v rámci tajného projektu Roadrunner. Věří, že může produkovat články ve velkém objemu a používat je ve svých vozidlech a případně ve svých stacionárních úložištích energie.

Automobilka vyvíjí v posledních několika měsících výrobní zařízení v tajnosti, stejně jako pilotní výrobní linku ve Fremontu. Očekáváme, že se o projektu a novém bateriovém článku Tesly dozvíme více na příští akci společnosti (Tesla Battery Investor Day 2020), která se má uskutečnit v květnu.

zdroj: Electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."